דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך למתחילים- איך לפשוט רגל במקום לפשוט יד 

מאת    [ 24/07/2009 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 1990 פעמים ]

מאמר מאת עו"ד יניב בן שחר: המדריך למתחילים- איך לפשוט רגל במקום לפשוט יד

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], תש"ם 1980, מפרטת מהם אותם מצבים שבקיומם ניתן לנקוט הליכי פשיטת רגל נגד אדם שחב כספים. החייב עצמו רשאי להגיש בקשה מיוזמתו או לנושה נגדו. שימו לב, רבים טועים ומזדרזים מיוזמתם לבקש שיכריזו עליהם פושטי רגל מבלי לנסות אופציות אחרות שלעיתים מתאימות יותר כגון (איחוד תיקים בהוצאה לפועל). באופציות אלו לעיתים פחות סנקציות או איסורים ופחות שנים של התדיינויות (לכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מתמצא, זה יחסוך להם הרבה סבל מיותר וינחה אתכם למסלול הנכון).
אם את/ה מעוניין להגיש בעצמך בקשה לפיה תוכרז פושט רגל, בדוק שמתקיימים התנאים האמורים בסעיף 17 לפקודה, לרבות חובות שאינם פחותים מ 10,000 ש"ח (יש לשים לב להתעדכנות הסכום). אם מגישים נגדך בקשה, החוב שחב החייב לנושה לא יפחת מסך של 50,000 ש"ח, (זאת יחד עם תנאים נוספים כאמור בפקודה).
מה לצרף לבקשה לפשיטת רגל?: א. טופס 4 (הבקשה עצמה), טופס 5 (דו"ח על חובות ונכסים), טופס 5 א'- כתב ויתור על סודיות. אלו הטפסים הבסיסיים ואליהם יכולים להצטרף טפסים חשובים נוספים כגון טופס 13 (שם תוכלו להציע לכנ"ר- כונס הנכסים הרשמי, הצעת פשרה שתזרז את סיום ההליכים). לטפסים אלו יש לצרף את כל המסמכים האישיים שלכם בנוגע להכנסות והוצאות ומסמכים נוספים המפורטים בטפסים.

עותק מבקשת פשיטת הרגל מוגש לכונס הרשמי יחד עם אישור על תשלום פיקדון, ולאחר בחינת הבקשה ודרישת פרטים נוספים במידת הצורך, מגבש הכונס הרשמי את עמדתו בבקשה וזו מוגשת לבית משפט של פשיטות רגל.

צו כינוס: לאחר שהכונס מעיין בבקשה מוסמך בית המשפט לתת צו לכינוס נכסי החייב (בהתבסס גם על תגובת הכונס). צו הכינוס מעביר את נכסי החייב לפיקוחו של הכנ"ר, תוך ניסיון להגיע לפשרה או הסדר עם הנושים. במידה ובית המשפט החליט ליתן צו כינוס, יקבע דיון בבקשת פשיטת הרגל, שיתקיים בתום ששה חודשים מיום מתן צו הכינוס. לדיון בבקשת פשיטת הרגל מוזמנים החייב, נושיו והכונס הרשמי.

חשוב להבין כי בכל שלב, אפילו לפני מתן צו כינוס, ניתן להציע פשרה או הסדר עם הנושים. פשרה יכולה לסיים את ההליך. לאחר מתן צו הכינוס הכנ"ר ייכנס את כל הנושים שלך שיביעו עמדתם בקשר להליך וכן חקירה מקיפה בקשר לחייב.
הדיון: לדיון מוזמנים החייב, נושיו והכנ"ר. ביהמ"ש יחליט האם להכריז בצו שהחייב פושט רגל או לדחות את הבקשה (למשל אם שוכנע כי המבקש מנסה לנצל את ההליך להתחמק מחובות). בית המשפט יכול גם לתת הפטר (למחוק את כל החובות) או לדחות את הבקשה למועד מאוחר יותר לנסות להמשיך להגיע להסדרים. שימו לב לשגיאה נפוצה, צו שמפטיר חייב מהחובות לא חל על כל החובות, כגון חוב המגיע לפי התחייבות להימנע מעבירה או חוב המגיע למדינה בשל קנס,חוב או חבות שנוצרו במרמה וחובת פושט הרגל בתובענת מזונות.

הוצאה לפועל או פשיטת רגל: בנושא זה ישנן טעויות נפוצות רבות. במקרים רבים ניתן להימנע מפשיטת רגל למשל על ידי בקשה לאיחוד תיקים בהוצל"פ. בקשה כזו מתאימה יותר למישהו שיכול להסדיר חלק מחובותיו. כך תחסכו פיקוח של מנהל מיוחד, הכנ"ר לא ינהל חקירה נגדך, וכן ניתן יהיה לקבל צו לעיכוב הליכים (הכל כאמור בחוק ההוצאה לפועל). גם פשרה עם הנושים במסגרות שונות חייבת להישקל, לרבות בהוצאה לפועל, ולכן לדעתי האישית הגשת בקשה לפשיטת רגל חייבת להיות תוך ייעוץ של עורך דין מתמצא. כך ייחסך כסף רב, סבל רב, שנים של התדיינויות בהליך לא מתאים.

עוד טיפים קטנים- הבקשה מוגשת בשלושה העתקים מודפסים ומאומתים על ידי עורך דין או רשם ביהמ"ש. שימו דגש על חלק ב' (חובות) של טופס 5 ובכל מקום בטופס שאין לכם מה לכתוב, מחקו בקו ברור וחתמו על ידו. לפני ההגשה יש לשלם פיקדון במזומן בכל אחד מסניפי בנק לאומי לישראל בע"מ.

הכותב: יניב בן שחר, עו"ד, בוגר מנע"ס ובוגר משפטים בהצטיינות, המרכז הבין תחומי הרצלייה, בעל משרד לעריכת דין בתל אביב (במקרים דחופים או בירורים: 0544-863410)

עו"ד יניב בן שחר



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב