דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונות תלמידים במסגרת פעילות בית הספר ומחוצה לו- את מי תובעים? 

מאת    [ 23/07/2009 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 3236 פעמים ]

מדינת ישראל מכח חובתה לשמור על בריאות העם האצילה סמכויות על רשויות מקומיות (ערים, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות) לפקח על פעילויות רשויות חינוך ומוסדות חינוך שונים , כגון: פעוטונים, גני ילדים, מעונות יום, בתי ספר וכמו כן חייבה אותם לבטח את הפעוטים והתלמידים בביטוח תאונות אישיות.
המבוטח הוא התלמיד , הפעוט בגן הילדים או במעון יום ואף הורה המלווה את התלמידים בפעילויות בהתנדבות ,כגון: מלווה בטיול שנתי, הוצאת התלמידים לבית קולנוע ולכל מני פעילויות תרבות אחרות.

יוצא איפוא כי לא רק תלמידים מבוטחים , אלא שבמקרים מסויימים  אף הוריהם זכאים  לפיצויי מכח פוליסת ביטוח תלמידים.

חשוב לציין כי ביטוח תאונות תלמידים מבטח את התלמידים לא רק במקרים של תאונות במסגרת פעילות בית ספרית אלא מחוצה לו וללא קשר לפעילות בית ספרית .

תאונות המתרחשות בשטחה של מדינת ישראל ומחוצה לה 24 שעות ביממה. מבוטחות בפוליסה זו כמובן שלפוליסת הביטוח ישנם סייגים המחריגים תאונות שונות בגינם לא יראו את הנפגע כמי שזכאי לפיצוי ועל כן חשוב לפנות לעורך דין המומחה בתחום על מנת שיבחן את נסיבות קרות התאונה ויפנה באופן מקצועי אל חברת הביטוח למימוש זכויות הנפגע.

עד כה הוסברה רק אלטרנטיבה אחת של פיצוי.

כאשר תלמיד נפצע ונגרמת לתלמיד פגיעה המותירה נכות צמיתה או זמנית ישנה אלטרנטיבה נוספת של תביעת פיצויים ויודגש כי אלטרנטיבה זו נוספת ובשום פנים ואופן אינה פוסלת את האלטרנטיבה הראשונה ולשם בחינת האלטרנטיבה השניה צריכים לבחון את נסיבות קרות התאונה, כלומר לבחון האם התאונה ארעה בעקבות רשלנות המוסד החינוכי במסגרתו ארעה התאונה לתלמיד.

לשם הבנת נושא זה נדגים מספר דוגמאות להמחשה,כדלקמן:
הורים לילד בן 11 פנו אליי ותחילה ביקשו לקבל יעוץ ולאחר שנוכחו לדעת כי נזקי ילדיהם ברי פיצוי טופל המקרה על ידי .במקרה זה לתלמיד נגרמה פגיעה בברך וזאת במסגרת טיול שנתי. במהלך הטיול עלו התלמידים על דיונות באחד מחופי הים בארץ, התלמידים קפצו, השתוללו כטבעם של ילדים בגיל זה ותוך כדי קפיצותם אחד התלמידים  נחת על רגלו כשברכו הסתובבה על צירה ונגרמה לו פגיעה קשה, אשר הותירה נכות צמיתה.

במקרה אחר ילד בן שש, במסגרת שעות הלימודים,בהפסקה, עלה על מכשיר מתח שהוצב בחצר בית הספר, נפל ונפצע קשה בידו. לאחר בחינת חוזר המנכ"ל התברר כי המכשיר אינו בטיחותי ומשרד החינוך אמור היה להרחיק תלמידים בגילאי הנפגע משימוש במכשיר זה.

לצערנו קיימים אירועים רבים אשר לאחר בחינתם נגלה רשלנות מצד מוסדות החינוך, חרף ניסיונותיהם לשמור על בטיחות התלמידים ולמנוע תאונות אישיות.
על מנת לבחון אלטרנטיבה שניה של תביעה נשאלת השאלה האם התרשלו מי מאנשי משרד החינוך; במה באה לידי ביטוי התרשלותם וכיוצ"ב. לשם בחינת שאלות אלה וכן על מנת לבחון את הקשר הסיבתי בין הרשלנות לעצם קרות התאונה יש לבחון האם משרד החינוך פעל בהתאם לחוזרי מנכ"ל: כללי בטיחות תלמידים ואם חרגו מהם הרי שתלמיד באמצעות הוריו זכאי לתבוע את משרד החינוך , בגין המחדלים אשר גרמו לקרות התאונה בתביעת נזיקין לשם קבלת פיצויים אשר יהיה בו כדי לפצות את התלמיד בגין נזקיו.
ל

סיכום: כאשר תלמיד נפגע במסגרת פעילות בית ספרית עשויים להיות שני גורמים מהם יכול הוא לתבוע פיצוי לנזקיו, האחד: מכח פוליסת ביטוח תלמידים והאחר: רק אם ישנה רשלנות מצד מי מוסד החינוכי תוגש תביעה נזיקית נפרדת ונוספת כנגד המוסד החינוכי ובכך ממצא התלמיד את זכויותיו על פי דין עד תום.

יודגש כי האלטרנטיבה השניה לתביעת פיצויים מותנית בכך שהתאונה ארעה במסגרת פעילות בבית הספר ו/או בגן ו/או פעוטון וכיוצ"ב , אף אם אירעו לאחר שעות הלימוד,ואילו האלטרנטיבה הראשונה לתביעה מכח פוליסת ביטוח תלמידים אינה מותנית בנסיבות קרות הארוע אלא בשאלה האם הנזק גוף ארע בעקבות תאונה והאם הותיר נכות המזכה פיצוי בגינה.
לשם בחינת השאלות הנ"ל ומיצוי זכויות ילדיכם רצוי לפנות לעורך דין המומחה בתחום , להיוועץ עימו ולפנות לגורמים האחראים לקרות התאונה באמצעותו .

ניתן לפנות אליי בשאלות ואשמח להשיב.

עורכת דין יעל אמר רוזנברג בעלת ניסיון רב בתחום הנזיקין, לרבות רשלנות מוסדות חינוך, רשלנות רפואית, טיפול בנפגעי תאונות דרכים ותאונות עבודה, טיפול מול חברות ביטוח שונות, אובדן כושר עבודה, מקרה הצפה , גניבה וכיוצ"ב
משרדינו ברח' אבן גבירול 57 תל אביב
טל: 03-7161366; פקס: 03-7316459
נייד 0522622562 פקס: 03-7316459 טל': 03-7161366
רח' אבן גבירול 57 תל אביב
אתרינו:
www.aram-law.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב