דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות חוזה עבודה - מגן דו צדדי 

מאת    [ 21/07/2009 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 5172 פעמים ]

לשכירים רבים אשר כישוריהם מוערכים על ידי מעבידיהם מוצע לחתום על חוזה עבודה. מהו חוזה זה, מה מטרתו ולטובת מי נחתמים חוזים אלו? בשורות הבאות ננסה לענות על השאלות הללו.

חוזה עבודה הוא מסמך אשר נחתם בין מעסיק לעובד ובו מפורטים כל פרטי ההעסקה כפי שהוסכמו על ידי שני הצדדים - החל משכר, דרך הטבות ועד פירוט קופות גמל והפרשת כספים לקרנות פנסיה. על פי דיני עבודה וחוקים נוספים להגנת העובד והמעביד, אין כל חובה לכתוב חוזה עבודה, אולם למרות זאת חתימה על חוזה שכזה מקובלת ביותר במקומות עבודה.חוזה עבודה הינו למעשה מסמך אשר מגן על שני הצדדים - הן המעסיק והן המועסק. חוזה עבודה הינו התחייבות מצד שני הצדדים לקיים את התנאים אשר מפורטים בו. אי קיום תנאים אלו הינו למעשה הפרת החוזה והיא אסורה על פי החוק. מעביד אשר הפר את החוזה ידרש לשלם פיצויי פיטורין לעובד אשר פוטר, ועובד אשר יפר את החוזה כעקרון ידרש לשלם קנסות אשר ינוכו משכרו.

חוזה עבודה - הקבוע, הזמני והמשימתי

טרם חתימה על חוזה עבודה, חשוב לדעת כי קיימים מספר סוגים של חוזים שכאלו. הסוג הראשון הינו חוזה קבוע, או חוזה לתקופה בלתי מוגבלת. חוזה שכזה, כשמו כן הוא, הינו חוזה עבודה אשר אינו מוגבל בזמן וכעקרון יהיה בתוקף כל עוד העובד ממשיך לעבוד במשרתו. יש לציין כי בחוזה שכזה קיימים סעיפים אשר אינם יכולים להשתנות ולעומתם סעיפים אשר נתונים למשא ומתן ולשינויים מדי תקופה מסויימת (בכל חוזה סעיפים אלו עשויים להשתנות, אולם לרוב סעיפים משתנים עשויים לכלול מספר שעות עבודה נדרשות, שכר ועוד).

הסוג השני של חוזה עבודה עליו ניתן לחתום הוא חוזה זמני, הידוע גם בתור חוזה עבודה לתקופה מוגבלת או קצובה בזמן. כעקרון חוזה זמני זהה במאפייניו לחוזה קבוע, אולם הוא מוגבל בזמן וכוחו תקף רק לתקופה המצויינת במפורש על גביו. הסוג השלישי הוא חוזה אשר מתייחס לפרוייקט או משימה אותה נדרש העובד לקיים. לאחר השלמת הפרוייקט או המשימה, יפוג כוחו של חוזה עבודה זה.

חוזה עבודה הופר - כיצד תקבל את אשר מגיע לך?

כאמור, חוזה עבודה הינו מסמך אשר מחייב הן את המעביד והן את העובד לעמוד בתנאים המפורטים בו. אף על פי כן, למרבה הצער, מדי פעם חוזה עבודה מופר על ידי אחד הצדדים. כיצד יוכל הצד הנפגע לדרוש ולקבל את אשר מגיע לו עקב הפרת החוזה? דיני עבודה הינו תחום רחב ומורכב בעולם המשפט הישראלי, ולכן במידה ונפגעתם מהפרת חוזה עבודה מומלץ לגייס לצידכם את עזרתם של מומחים בתחום.  

מומלץ אם כן, במידה והופר החוזה עליו חתמת, לערוך חיפוש באינטרנט של עורך דין אשר מתמחה בנושא דיני עבודה וחוזי עבודה (למשל, עו"ד אריק שלו המתמחה בדיני עבודה וזכויות עובדים). עורכי דין שכאלו הינם מומחים בטיפול בנושא ויודעים בדיוק כיצד יש לפעול על מנת להביא לצד הנפגע את הפיצוי המגיע לו.

 

 

המאמר נכתב באדיבות אתר lawline.co.il פורטל המידע המשפטי הגדול בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב