דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתמטיקה לילדים בשיטת פרקטל 

מאת    [ 19/07/2009 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 6123 פעמים ]

מי מפחד ממתמטיקה? מסתבר שחרדת מתמטיקה היא משהו שמשותף להורים ולילדים כאחד. עוד לפני שמתחילים בלימוד של ממש היא כבר מרחפת באוויר. אז מה עושים? האם יש דרך להתגבר על החששות מפני לימודי מתמטיקה? האם אפשר להגיש לילדים את המושגים המתמטיים בדרך יותר פשוטה, ברורה וחווייתית? אז זהו, שכן.

מאיה שמעון תום, מתמטיקאית בסגנון אחר, תרגלה בהצלחה סטודנטים באוניברסיטת חיפה באמצעות חוברות קומיקס שחיברה והפיקה, עד שהגיעה למסקנה ששיטת הלימוד שלה שחוללה פלאים אצל סטודנטים, מתאימה גם לילדים. היא עזבה את העולם האקדמי, על מנת להקים את פרקטל – האקדמיה לחשיבה מתמטית מהגיל הרך.

אם אתם שואלים את עצמכם לפעמים עד כמה אפשר להרחיק לכת בלימוד מושגים מורכבים מהגיל הרך - שיטת פרקטל מספקת לכם תשובה חד-משמעית. ילדים יכולים ללמוד גם מושגים מורכבים. אפילו מושגים מהעולם של המתמטיקה. מה לילדים בני 3 ואילך ולמושגים מתמטיים כמו ממוצע ושארית? מסתבר שכשחווים מתמטיקה דרך הפיה פרקטל, ג'ורג' הקוסם והנחש הממושקף מהספר "אי המחשבות", גם ילדים בגיל הרך יכולים לרכוש חשיבה מתמטית ושלל מושגים, שאף גננת או מורה לא היו מעיזים ללמדם.

אתם יכולים להתחיל לשכוח מבדידים, מפחדים, מחוברות עבודה ושיטות לימוד מיושנות. תשכחו מכל מה שהכרתם עד היום ומתקשר עם לימודי מתמטיקה, ואולי בעתיד תשכחו גם ממימון שיעורי עזר במתמטיקה לילדיכם. שיטת פרקטל היא סוג של בשורה החדשה, רעננה ועדכנית בתחום, שהופכת את המתמטיקה ממקצוע לימוד מאיים ונוסחאתי, לחוויה המשלבת סיפורי הרפתקאות, ריקודי בטן ושירה בסגנונות קוליים: ראפ, רוק ומזרחי.

מפגש ראשון עם שיטת פרקטל תוכלו לעשות באמצעות הספר וההצגה "אי המחשבות" בכיכובה של מאיה שמעון תום, שמשלבת ידע במתמטיקה, שנות אימון רבות בריקודי בטן וחיבור מצויין לעולמם של ילדים. "המתמטיקה זקוקה דחוף לשיפור תדמית בעיני הורים ותלמידים – אומרת מאיה שמעון תום – הדרך לשינוי של ממש במבחני המיצב במתמטיקה עוברת דרך הנחלת חשיבה מתמטית לילדים מהגיל הרך בדרך חווייתית וכיפית. אנשים צריכים לחשוב על מתמטיקה במונחים של תרבות, ערכיות והעצמה אישית ולא במונחים של בעיות ונוסחאות שמפשיטים ממנה את האלמנט האנושי".

החזון של אקדמיית פרקטל כולל לא רק הוצאת ספרים ודיסקים, אלא גם את שיווק השיטה לסל תרבות של משרד החינוך והקמת תשתית להוראת מתמטיקה בשיטת פרקטל בחוגים חווייתיים בכל רחבי הארץ.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב