דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שעון נוכחות - מה החסרונות ומה היתרונות 

מאת    [ 19/07/2009 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2787 פעמים ]

שעון נוכחות הפך לנורמה רווחת בחברות רבות, במפעלים וארגונים שונים. אולם נראה כי קיימים עסקים רבים שעדיין חוששים מהטמעת שעון נוכחות בארגון מסיבות שונות. במאמר זה ננסה לשפוך אור על היתרונות הרבים והחסרונות הפוטנציאליים הטמונים בהתקנת שעון נוכחות בבית העסק, בתקווה שנסייע ליושבים על הגדר לקבל החלטה מושכלת.

שעון נוכחות - לטובת העסק שלך

שעון נוכחות יכול להיות כלי רב עוצמה בשירות כל בית עסק - קטן וגדול כאחד. הטמעת שעון נוכחות תאפשר למנהל לפקח מקרוב על עובדיו, לנתח את ביצועיהם, לאתר עובדים מצטיינים ולא פחות חשוב מכך - לאתר עובדים או תהליכים בעייתיים.

שימוש במערכת של שעוני נוכחות מסמן לעובדים כי יש דין ויש דיין  - הוא גורם להם לבזבז פחות זמן וביכולתו להכחיד מקרי הונאה של דיווח שקרי על שעות עבודה.

בחירה בשעון נוכחות ביומטרי אף מגבירה את רמת האבטחה בבית העסק ונוסך תחושת ביטחון בעובדיו.

נראה כי שעון נוכחות תורם רבות גם להתייעלותו של העסק: הוא מוזיל משמעותית את עלויות חישוב השכר, מאפשר להקצות עובדים למשימות ביתר קלות, לכמת את הזמן והמשאבים הדרושים לכל משימה, לבצע ניתוחים סטטיסטיים מדויקים לגבי תפוקות של עובדים ולהעריך עלויות של פרויקטים עתידיים ביתר קלות.

למעשה, שעון נוכחות הוא כלי נפלא למיקסום היכולות של העובדים בד בבד עם ייעול המנגנונים התפעוליים השיווקיים והמנהלתיים של בית העסק.

שעון נוכחות - אין טוב בלי רע

כמו כל דבר טוב, ההחלטה להתקין שעון נוכחות טומנת בחובה גם סכנות, ניהול עובדים בעזרת שעון נוכחות יכול לגרום לתחושות לא נעימות בקרב עובדי הארגון.

ראשית, ישנו סיכוי שהעובדים ירגישו שלא סומכים עליהם, שבודקים כל צעד ושעל שהם עושים ובעיקר הם עלולים לחוש שישנו ניסיון "לסחוט" עד תום את כוחותיהם. מעבר לכך, עובדים המרגישים שהם סובלים מפיקוח יתר יכולים להיהפך ממורמרים ואף לפגוע במזיד בחומרי גלם או מכשירים שונים.

אך ניתן להימנע מסיכונים אלו על ידי הטמעה הדרגתית של שעוני נוכחות המלווה בהסברים על היתרונות הרבים שהם טומנים בחובם גם עבור העובדים.

כמו כן, ישנם סוגים רבים של שעוני נוכחות ועל מנת ליהנות מיתרונותיו של שעון נוכחות יש להבין מה היתרונות והחסרונות של כל סוג וסוג. כך למשל, שעון נוכחות שאינו ביומטרי חושף את בית העסק לזיופים מטעם העובדים כמו העברה של כרטיסים מעובד לעובד ואינו מבטיח תמונת מצב נאמנה של נוכחות העובד בפועל וביצועיו. מאידך בחירה בשעון נוכחות ביומטרי מבטיחה דיוק ומהימנות.

שעון נוכחות - זה כדאי?

אין ספק שהיתרונות הגלומים בהתקנת שעון נוכחות עולים על החסרונות הפוטנציאליים. בית עסק שיבחר לפקח על נוכחות עובדים באופן מושכל ולהפיק את המרב מהטמעת שעון נוכחות יצליח לדלג בקלות מעל המכשולים המינוריים בתהליך וירוויח הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. זה כדאי !

מידע נוסף בנושא שעון נוכחות ומערכות בקרה מתקדמות במקורות הבאים: שעון נוכחות ומשפט ברשת, שעון נוכחות ככלי לניהול עובדים ומאמר בנושא שעון נוכחות כפתרון טכנולוגי לניהול העובדים ברשת הארגונית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב