דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותה של המזכירה בעולם העסקים 

מאת    [ 19/07/2009 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2557 פעמים ]

 

גם אם לעיתים נדמה כי מקצוע המזכירות בחברות עסקים למיניהן נלקח כמובן מאליו, המציאות העסקית האינטנסיבית מוכיחה אחרת. תחום המזכירות עונה על צרכים רבים ומגוונים, שלרוב אינם נראים על פני השטח. במילים אחרות, כשאתם חושבים על מזכירה, האם אתם חושבים על צורך אחר מהכנת קפה? גם אם תכחישו, אצל אנשים רבים זוהי התשובה הראשונה שעולה לתודעתם. עקב כך, לפניכם סקירה קצרה על תפקידיה וחשיבותה של המזכירה בחברות עסקים. אמנם בתחום המזכירות, בין אם בחברות עסקים ובין במשרדים מתחומים אחרים, עוסקים לעיתים גם גברים, אך בכדי להתאים את הנאמר לרוב הממלאים את התפקיד, נתייחס כאן אל המקצוע בלשון נקבה.

 

עסקים רבים מתבססים על העובדה שזמן שווה כסף. הנחה זו גורסת שכל זמן המושקע בדברים שאינם תורמים ישירות לרווחי העסק, גורם להפסדי כספים. אם נצא מנקודת הנחה שמנכ"ל חברת עסקים, לדוגמא, יבלה את יומו במענה על טלפונים או בהדפסת מכתבים ללקוחותיו, מרבית הסיכויים הם שהוא יבזבז זמן יקר מיומו רק על עיסוקים אלו, במקום לגרום לרווחי החברה לעלות. על צורך חיוני זה עונה המזכירה. תפקידה בכל חברת עסקים הוא לטפל בנושאי אדמיניסטרציה הכוללים, בין היתר, מענה לטלפונים, הדפסת מכתבים, קביעת פגישות ותפעול מכשירי המשרד השונים. על ידי פעולות אלו היא מאפשרת למנהל החברה לעסוק בנושאים העיקרים בהם עליו לטפל, באופן שעדיין יגרום לפעילות שוטפת תקנית של המשרד.

 

דבר נוסף שמזכירה בחברת עסקים מאפשרת הוא הפרדת העיקר מהתפל. עסקים רבים כוללים התנהלות מול לקוחות, בין אם באופן טלפוני ובין אם באופן פרונטלי. המזכירה בעצם נותנת מענה ללקוחות השונים ברמה הראשונית ומעבירה לטיפולו של מנהל החברה את אלו הדורשים את טיפולו. בנוסף לכך, שיחות טלפוניות רבות כוללות גם פניות שאינן קשורות באופן ישיר לפעילות הרווחית של חברת עסקים. לדוגמא, שיווק טלפוני של מוצרי משרד כגון דיו, יועיל אולי לתפעול השוטף של המשרד, אבל יימנע ממנהל החברה לעסוק בתחומים אחרים, מהותיים יותר. לכן, כאשר שיחה שכזו מגיעה אל המזכירה, היא יודעת כיצד לנתב אותה למקומות בהם היא יכולה להועיל, אם בכלל, מבלי להפריע לעיסוקיו של המנהל.

 

אלמנט מהותי אחר אותו מזכירה בחברת עסקים מאפשרת הוא קבלת הפנים הראשונית ללקוחות החברה. מאור פניה של המזכירה בהחלט יכול לתרום להרגשתו של הלקוח. לדוגמא, כאשר לקוח מגיע למשרדי חברת עסקים כלשהי ומזכירה חייכנית ואדיבה מקבלת את פניו ומציעה לו כוס קפה בזמן שהוא מחכה לפגישה עם המנהל, רוב הסיכויים הם שהוא ייכנס לפגישה במצב רוח טוב, דבר שיתרום רבות לרווחיותה של החברה.

 

גוד רייטינג- עושים את הפרסום בשבילך- לוחות, פרסום עסקים, חדשות, תוכן http://www.aaaa.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב