דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך הטבעית לשיער בריא יותר. 

מאת    [ 18/07/2009 ]

מילים במאמר: 711   [ נצפה 5779 פעמים ]

נשירת שיער היא לרוב גנטית, אך יכולה להיגרם גם בגלל שינויים פיזיולוגיים. ההורמון האחראי לנשירת שיער אצל גברים הוא DHT. כאשר הורמון זה נקלט באתרי הקליטה שלו בזקיקי השיער הנמצאים בחזית ובמרכז הקרקפת, הוא גורם להרס הדרגתי שלהם. במשך שנות ההתבגרות, בהן הטסטוסטרון מצוי בגוף הגבר בכמויות נמוכות יחסית, נוצרת כמות DHT, שאינה מספיקה בכדי להזיק לזקיקי השיער.

חוסר איזון הורמונלי


לאחר גיל ההתבגרות כמות הטסטוסטרון אצל הגבר עולה בצורה משמעותית ואיתה גם כמות ה-DHT. בשלב זה, מתחילים הזקיקים להינזק והשיער נושר. על תהליך זה אין לנו שליטה ואי אפשר למנוע אותו. נשירה פיזיולוגית, הן אצל גברים והן אצל נשים, יכולה להיגרם כתוצאה ממחלות קשות, מזרימת דם לקויה, מניתוחים, מחשיפה לקרינה, ממחסור בברזל, מסכרת, ממחלות בלוטת התריס, מתרופות, ממחלות עור, ממתח, לחץ או שינויים הורמונליים משמעותיים, למשל אחרי הריון ולידה אצל נשים.

מחקרים מדעיים אף הוכיחו את הקשר שבין חוסר איזון הורמונלי לבין נשירת שיער. לאחרונה הצליחה קבוצת חוקרים גרמניים שבראשה ראלף פאוס, לזהות את הקשר הישיר שבין פעילות מוחית (ניורולוגית) לבין פעילות עצבית-כימית בזקיקי השיער. הקבוצה קבעה, כי מתח עלול להביא לפעילות עצבית בסביבת הזקיק שתעודד נשירה מוגברת. לחצים רגשיים קיצוניים ילוו בשינויים הורמונליים שונים.

איך זה קורה? איתותי המתח מועברים מהמוח לבלוטת ההיפופיזה והיא מאותתת לבלוטת יתרת הכליה (האדרנל). זו האחרונה, משחררת מספר הורמונים, בהם רמות גבוהות של אדרנלין וקורטיזול הגורמים גם לנשירת השיער. בהמשך ייתכן שיפור, הנשירה תפסק והשיער יחזור לצמוח.

נשירה יכולה להיגרם גם כתוצאה מתזונה לקויה או חוסר במרכיבים מסוימים וכאן בהחלט ניתן להתערב. מחסור באחד או יותר מהוויטמינים או המינרלים הבאים עלול לגרום לנשירה: אבץ, מגנזיום, ויטמין B12, ביוטין, ויטמין C, ויטמין E, ויטמין 3B, חומצה פנטותנית, קו 10Q, וויטמין B6. לכן, מומלץ למי שעושה דיאטה לא להוריד יתר על המידה את צריכת החלבונים במזון - בשר, דגים, גבינות ומוצרי חלב.

חשוב לזכור, שיש תרופות הגורמות לנשירה, כמו תרופות נגד דיכאון, גלולות למניעת הריון, נוגדי קרישת דם וויטמין A, וכן מחסור בברזל (בולט במיוחד אצל נשים) ועישון היוצר רדיקלים חופשיים הפוגעים בזקיקי השיער. כדי לשלול את האפשרות שאובדן השיער נגרם בגלל מחלה, חשוב לפנות לרופא עור שיאתר את הסיבה לנשירה.

המלצות חשובות לתזונה מחזקת שיער:

לצרוך הרבה פירות וירקות ולהמעיט בעמילנים. הפירות והירקות מכילים הרבה פלבונואידים אשר מתפקדים כאנטי אוקסידנטים מצויינים המסיעים בשמירה על שיער בריא ומעודדים צמיחה.
מומלץ לצרוך סוכר חום, שעועית ירוקה, חסה, סויה, זרעי חמניות ואגוזי מלך, העשירים בביוטין המסייע במניעת נשירה.
אחד הצמחים החזקים ביותר למניעת הנשירה הוא הסויה, אשר מעכב את ייצור הטסטוסטרון בגוף בצורה טבעית.

ויטמינים וצמחי מרפא לטיפול בנשירה


? מומלץ לצרוך נוגדי חמצון, כמו: ויטמין E, ויטמין C, קומפלקס ויטמין B, אצות כחולות - ירוקות וחומצת אמינו ציסטאין.

? להאטת ההתקרחות הטבעית אצל גברים - ויטמין B6, אבץ (משפר גם את רקמת תאי העור בגוף ובקרקפת), מגנזיום, חומצות שומן חיוניות (כמו אומגה 3) ותה ירוק - נוגד חמצון הפועל נגד הרדיקליים החופשיים.

? שמנים ארומטיים המגבירים את זרימת הדם לקרקפת, בהם: רוזמרין, לבנדר, מרווה וקורנית.

? צמחי מרפא מהאמזונס - צמח המאקה משפר את זרימת הדם לראש ולקרקפת, מכיל בין 52%-76% פחמימות ובין 10%-18% חלבונים החיוניים למשק האנרגיה בגוף. בנוסף, מכיל המאקה כמויות גדולות של ויטמינים, מינרלים וכן חומצות אמינו חיוניות בכמות נדיבה, החשובים לתפקודו התקין של מערכות הגוף בכלל והמערכת ההורמונלית והעור בפרט. צמח המאקה מאזן את המצב ההורמונלי בגוף המשפיע באופן עקיף על ירידה ברמות המתח ובכך תורם גם להפסקת נשירת השיער.

? צמח סופלמטו - צמח מערבי המשפר את מרקם השיער ומונע נשירה.
? גינקו בילובה - לשיפור זרימת הדם לראש ולקרקפת.
? EQUISETUM (המוכר גם בשם: שבשבט) - צמח מערבי המשפר את מחזור הדם. מנקה את הדם מרעלים ולכן משפר את אספקת החמצן לתאים, בהם זקיקי השיער.
? אכיניציאה וג'ינסנג - צמחים מערביים המאזנים את המחזור ההורמונלי לגברים ולנשים.

טיפים לשיער בריא:

יש להמנע מדיאטות קיצוניות אשר גורמות לחוסרים בויטמינים ומינרלים החיוניים לחיזוק השיער. נטילת כמות גבוהה של ויטמין A (100,000 יחידות בינ"ל ליום או יותר) עלולה לגרום לנשירת שיער משמעותית., כמו גם הריון, ריכוז גבוה של מתכות בגוף ומחלות אוטואימוניות.

מומלץ לחפוף את השיער בשמפו ומרכך אשר מכילים ביוטין וסיליצאה. ג'ל אלוה ורה, שמן חוחובה משפרם את מרקם השיער ומחזקים את זקיקיו.
השיער שביר כשהוא רטוב, יש ליבש בזהירות עם מייבש שיער ולסחוט את הלחות שנותרת בעזרת מגבת.

תקווה חדשה לבעיית ההתקרחות:

מדענים באונ' קורנל מאשרים כי בעזרת תרופות גנטיות ניתן יהיה לחדש את צמיחת השיער. הם גילו שניתן להחיות זקיקי שיער אשר פסקו מלתפקד ולגרום להם להצמיח שיער מחדש.
רפואה שלמה!
אילן ללבניקוב, רוקח ונטורופט מומחה בצמחי מרפא
בעל יותר מ-15 שנות ניסיון בתחומי התמחותו, והוא דור שלישי למומחי רפואה טבעית: הומיאופתיה, פרחי באך וצמחי מרפא . אילן ללבניקוב מטפל בהצלחה ברוב המחלות הכרוניות והאקוטיות, וכן במניעת מחלות ותופעות לוואי.
אילן ללבניקוב מתאים פורמולות ייחודיות מצמחי מרפא לטיפול במגוון רחב של בעיות כמו: דלקות שתן, עצירות, שילשול, מחלות מערכת העיכול, קנדידה, מיגרנות וכאבי ראש, חרדות ודיכאון, מחלות עור שונות, בעיות הורמונליות, איחורים בווסת, גיל המעבר בנשים,היפראקטיביות, פוריות, אלרגיות ועוד...
בנוסף, אני מרצה לנטורופתיה בביה"ס רידמן בתל-אביב, ומנהל את פורום רוקחות ורפואה משלימה באתר דוקטורס ובאתר BOK, ומעביר סדנאות לרפואה טבעית.
ליצירת קשר לטיפול:0528077713



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב