דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דגשים לבחירת תוכנית שותפים 

מאת    [ 21/08/2005 ]

מילים במאמר: 1076   [ נצפה 6883 פעמים ]

רבים מהמאמרים העוסקים בשיווק בעזרת תוכניות שותפים (Affiliates) מדברים על היתרונות למפרסם או למשווק, ורובם הגדול מכיל עצות מועילות למפרסם כיצד לקדם את תוכנית השותפים שלו. מאמר זה נועד לך מפעיל אתר התוכןשותף. הוא יעזור לך לעמוד בקצרה על הפרמטרים החשובים בבחירת תוכנית השותפים המתאימה לך ביותר, ויספק מספר דגשים חשובים.

מהי הזכאות לקבלת עמלה
חלק מהאתרים ישלמו בעבור הקלקה בלבד (הטוב ביותר מבחינתך כמשווק) וחלקם ישלמו בעבור הפניית LEAD (בדרך כלל בצורה של איסוף כתובות דואר אלקטרוני) וחלקם הגדול ישלמו עמלת מכירה בלבד. כלומר תקבל תשלום רק על מכירות שיתבצעו בפועל באתר אליו תפנה. זהו המודל הקשה יותר לך כמשווק אך עם זאת גם הנפוץ ביותר.

בדוק את גובה העמלה המשולמת לך
באופן עקרוני - בחר לעבוד עם החברות המשלמות את העמלות הגבוהות יותר, כך ללא ספק תוכל למקסם את הרווחים העתידיים ולדאוג לכך כי אתה מתוגמל כיאות על מאמציך. חשוב להדגיש כי פרמטר זה אינו עומד בפני עצמו, וכי יש צורך לראות מהם המוצרים אותם אתם מקדמים ומהם הסיכויים שלהם להימכר. גם אחוזים נדיבים ביותר לא יעזרו אם לא יתבצעו מכירות בפועל.
בהנחה שמדובר בעמלת מכירה (ולמעשה רוב תוכניות השותפים משלמות בעיקר עמלות מכירה, המודל "הטהור" ביותר) רצוי להתעקש על עמלת מכירה של 20% לפחות. לעיתים ניתן להתפשר אף על 10% בלבד, וכל זאת במידה והאתר והמוצרים המוצעים למכירה בו אטרקטיביים במיוחד וכן גם הסיכוי לבצע מכירה. בתחומים מסוימים לא נדיר למצוא אף עמלות של 30% ו 50% , הכל תלוי במוצר אותו מקדמים. פעילות בתור שותף על בסיס עמלות ממכירות הנמוכות מ 10% איננה משתלמת בטווח הארוך.

תדירות התשלומים - מתי משולמת העמלה?
ישנם גופים אשר משלמים פעם בשבוע, כאלו המשלמים פעמיים בחודש, מידי חודש , או פעם ברבעון. כמו כן לרוב תוכניות השותפים יהיה רף "מינימום" לביצוע תשלום ראשון או תשלומים בכלל, כל סכום שתרוויח בתוכנית השותפים יצטרך להיות גבוה יותר מרף זה. ככלל, כדאי לעבוד עם תוכנית המשלמת לפחות פעם בחודש שכן גם מבנה ההוצאות שלך הוא חודשי מטבעו.

כיצד משולמת העמלה?
עמלה יכולה להיות משולמת בדרך של צ'ק מסחרי, צ'ק בנקאי, שירות תשלומים מקוון (paypal, StormPay) וכדומה, זיכוי לרכישה, העברה בנקאית ישירה. לכל אחת מהדרכים חסרונות ויתרונות שונים אולם כלל הברזל הוא כזה" ככל שאמינות אמצעי התשלום יורדת, כך גם עמלות הגביה נמוכות, וההיפך נכון גם הוא "ככל שאמצעי התשלום אמין ומהימן יותר כך גם עולות עמלות הגביה הקשורות אליו". אנו ממליצים לבחור בדרך של העברה ישירה לחשבון הבנק , או בדרך של שירות תשלום מקוון. כל אמצעי אחר מעמיד אותך המשווק העצמאי בעמדה נחותה יותר ועלול לגרום לקשיים בגביית הכסף המגיע לך בהמשך הדרך.

האם ניתן להתמקח על גובה העמלה?
בהחלט כן. ככל שיעלו הביצועים שלך כמשווק וכמות המכירות שהאתר שלך שותף אליהם, כך תגדל נכונותו של בעל התוכנית להגדיל את עמלת המכירה. כמובן שיש להתחיל ולצבור קרדיט ואמינות בטרם ההתמקחות, כלל נפוץ וידוע בעולם המשווקים העצמאיים (Affiliates) הוא שהמשווקים המוצלחים יותר נוטים לנדוד בין חברות מתחרות ולא מהססים לקפוץ "ממיטה למיטה" בכדי למקסם רווחים. אין כל פסול בהתנהגות זו שכן בתור משווק עצמאי זכותך המלאה לבחור את הגופים אותם אתה משווק, ואת המוצרים אותם אתה משווק.

בדוק את המוניטין של תוכנית השותפים Affiliates
בטרם תירשם לתוכנית שותפים כלשהיא נסה לברר מעט מידע ברשת על תוכנית זו. האם הם משלמים בזמן? האם הם בעלי מוניטין בתחום? מיהם המתחרים העיקריים? האם ישנם שותפים קיימים הממליצים עליהם? האם קיימת תוכנית מקבילה ומתחרה טובה יותר? מהו הוותק של תוכנית השותפים? מיהם הממליצים?

דמי רישום והפעלה
בתור שותף או משווק עצמאי אל תסכים לשלם "עמלת הפעלה" או "דמי רישום" אטרקטיבית ככל שתהיה התוכנית. עלויות אלו צריכות להיות משולמות על ידי המפרסם, ובכל מקרה תוכנית שותפים טובה היא כזאת המאפשרת לך להתחיל ולשווק ולהרוויח באופן מיידי ללא כל הוצאות ישירות המשולמות על ידך. זמנך, מרצך, והמשאבים העומדים לרשותך הם תשלום מספק בעד ההזדמנות להרוויח.

איזה מכירה מזכה בעמלות?
לא כל תוכניות השותפים נולדו שוות, חלקן משלמות לך עמלה גם על קניות שתבצע בעצמך באתר, חלקן יאסרו זאת באופן מפורש. חלק מהתוכניות משלם עמלות "לכל החיים" כלומר לקוח שהפנית אליהם וביצע עסקה חוזרת גם לאחר שנה - עדיין תקבל עמלה. חלק מהתוכניות ישלמו לך עמלה רק אם הלקוח ביצע קניה מקוונת באותו רגע ממש Session Based Commision, ואלו אחרים ישלמו עמלת מכירה גם על מכירה שבוצעה לאחר שחלפו אפילו 30 או 60 יום. חלקן ישלמו עמלה גם על מכירות שביצעו משווקים אחרים שהפנית לאתר, וחלקם לא. חלק מהתוכניות ירשו לך להרוויח עמלות גם ממכירות שייצרו משווקים שהפנית (דרגה ראשונה, שניה, ושלישית) וחלק אף יאפשרו מבנה MLM מורכב (להיזהר במיוחד). בכל מקרה בו אתה אינך בטוח, שאל מישהוא אחר אשר בקי בתחום ויוכל לעזור לך בכך, וודא כי אתה קורא את כל הסכם ההפעלה, כולל האותיות הקטנות, ומבין הלכה למעשה את ההתקשרות העיסקית אותה אתה מבצע.

מדיניות ביטול עמלות
בדוק מהי מדיניות ביטול העמלות. האם אתה מקבל הודעה על כך? עד מתי ניתן לבטל עיסקה? מי נושא בהוצאות הביטול? האם תידרש להחזיר כסף שכבר קיבלת? התשובה לשאלות אלו חייבת להיות ברורה לך לחלוטין בטרם תתחיל לשווק בפועל.

מערכת הדיווחים של תוכנית השותפים
בדוק את מערכת הדיווח אותה מציעה תוכנית השותפים,מערכת הדיווחים אותם מציעה תוכנית השותפים חייבת להיות מודרנית ומתקדמת ולהכיל את המאפיינים הבאים לפחות:

* מעקב בזמן אמיתי על כמות ההפניות הגולמיות, הפניות יחודייות, ונתוני המכירות בפועל
* משלוח הודעה אוטומטית בזמן אמת על כל מכירה ומכירה
*הודעות אוטומטיות על ביצוע תשלומים לשותפים בזמן אמיתי.
* סטטיסטיקות על הדפים הפעילים שלך מבחינת ההפניות
* יכולת לעדכן את פרטי ההתקשרות ואמצעי התשלום באופן מקוון
* יכולת הפקת דוחות יומיים, חודשיים, ושנתיים.

מהו חומר פירסומי ושיווקי אשר יעמוד לרשותך
וודא כי המפרסם מציע חומר שיווקי מקיף הכולל טקסטים שיווקיים, באנרים יעילים, קישורים ישירים למוצר, קישורי קטיגוריות, XML FEEDS וכדומה. אתה תזדקק למלוא העזרה בכדי לשווק את המוצרים, וודא כי אתה מקבל לפחות את העזרה המינימלית. אם תוכנית השותפים אותה אתה מתכוון לקדם איננה מציעה חומר שיווקי ברמה גבוהה אל תבחר בה, התחרות הולכת להיות קשה מאד גם כך, וודא כי אתה מקבל את העזרה המיקצועית המגיעה לך.

תמיכה כוללת
וודא כי תמיכת תוכנית השותפים יעילה ומיקצועית, ווד כי ישנה תמיכה טלפונית, באמצעות דואר, או בצ'אט. נסה לברר האם ישנם פורומים יעודיים לתוכנית זו, ובכל מקרה וודא כי ישנה פונקציה מיקצועית ומיומנת אשר תוכל לעזור לך בכל מגעיך עם תוכנית השותפים. בדוק האם ישנה רשימת תפוצה יעודית לשותפים, האם ישנו מרכז תמיכה מקוונת מסודר המציע תשובות ל "שאלות נפוצות", האם ישנם הטבות ומתנות כלשהם, ותגמול מבוסס הישגים יוצאי דופן. זכור - המפרסם צריך אותך כשותף לא פחות מאשר אתה צריך אותו כמפרסם.

סיכום:
תוכניות שותפים מגלמות בתוכן את הסיכוי להרוויח הכנסה נוספת, לעיתים אף משמעותית ביותר, וכל זאת ללא השקעה כספית מצידך. בחירה מושכלת עוד בשלבים הראשונים יכולה לחסוך לך המשווק הרבה עוגמת נפש בעתיד, ולשפר באופן ודאי את סיכוייך לרווחים.
יצחק מורנו הינו המנהל בפועל של מורנו'ס - המומחים לשיווק באינטרנט וקידום אתרים.
יצחק הנו בעל תואר ראשון במדעי המחשב עם חטיבה מורחבת במנהל עסקים של המרכז הבינתחומי בהרצליה. ליצחק ניסיון רב באבטחת מידע, בפיתוח תוכנה ובשיווקה, מכירות, שיווק אינטרנט, ופיתוח עיסקי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב