דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונספט עיצובי לאתרים 

מאת    [ 16/07/2009 ]

מילים במאמר: 714   [ נצפה 3240 פעמים ]

עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט שונה לחלוטין במהותו מעיצוב גרפי למוצרי דפוס. כמו בנושאים אחרים . גם כאן צריך לקבוע את צורכי האתר, מטרותיו, קהל הגולשים הפוטנציאלי ועוד. אם זהו אתר שמטרתו מצגת ובנו בפורמט פלאש או אתר עם מסחר אלקטרוני שמטרתו למכור מוצרים וכו. במאמר זה אני אכוון יותר לעיצוב אתר שמטרתו שווקיות ומסחריות ופחות לאתרי מצגת או אתרים שמטרותיהם תדמיתיות בלבד כמו אתרי פלאש. זאת אומרת, אתר בפורמט HTML או אתר שנבנה ומנוהל בעזרת מערכות ניהול תוכן כמו גומלה, וורדפרס, אדממה ודרופל.


ברצוני להדגיש שתחום העיצוב הינו עניין של גישה וזוית ראיה. הדברים הנאמרים במאמר זה מייצגים את גישתי גם כגרפיקאי מסחרי למוצרי שיווק ודפוס וגם כמעצב ומקדם אתרים כיום ואין זה אומר שגישות אחרות פחות טובות.  


אתגרים בעיצוב אתרים:
בהנחה שרוב הגולשים יגיעו דרך מנועי החיפוש הגדולים. חשוב לדעת שמשתמש המגיע לאתר מאפשר פרק זמן של שניות ספורות למשוך את תשומת לבו ולעניין אותו ברעיון השיווקי ובמסר של האתר. אם הגולש אינו מוצא את מה שחיפש הוא סוגר את האתר ועובר לאתר הבא ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש. לכן, בתכנון העיצוב, האתגר הוא לעצב ולמתג את האתר כך שיעביר את הרעיון והמסר השיווקי בצורה ידידותית, מהירה וקלה להבנה. אם הגולש יתעניין ותשומת ליבו תיתפס, הוא כבר ימשיך ויגלוש באתר ושם הוא יוכל לקבל פרוט יתר.  


עיצוב המתאים לכל המשתמשים
ונניח שהצלחנו לעניין את הגולש שהגיע לאתר. ועכשיו, חשוב שהגולש ימצא באתר סביבה ברורה וקלה לניווט והפעלה. אסור לשכוח שאתר הוא למעשה כמו תוכנה עם כפתורים ופקודות. וכמו בתוכנת מחשב, יש סטנדרט מסויים של מבנה המקל על הגולש להבין בצורה ידידותית ופשוטה להבנה כיצד להפעיל ולפעול בכדי להגיע לאן שהוא רוצה ולאן שאתם רוצים שיגיע. תפריט האתר ומבנה הניווט הם אובייקטים שיש לעצב ולתכנן בצורה פשוטה וקלה להעלה. לכן, עיצוב נכון וקל להבנה הוא נושא בעל חשיבות גבוהה להשארת הגולש באתר ולגרימת עניין.


נושא חשוב נוסף הוא שיש להבין ולהתחשב בכלל הגולשים. לא לכולם יש מחשבים מתקדמים ומסכים עם רזולוציות גבוהות. אז אולי כדאי לתכנן את האתר ברוחב של רזולוצייה קצת יותר קטנה בכדי שיתאים ליותר מסכים. לכן, כדאי לעצב את האתר כך שיתאים לכלל המשתמשים הפוטנציאלי ולא רק שיתאים לכם.  


שילובי הצבעים, פונטים ואלמנטים קבועים.
כמובן שנושא זה תלוי באופי האתר ובסגנון הגולשים הפוטנצייאלים המיועדים להיכנס לאתר זה. יש מקרים בהם נעדיף צבעים חזקים ורועשים, יש נושאים בהם נעדיף את סגנון הצבעים הסולידי ולהשתמש בגוונים יותר פסטליים ויש מקרים בהם שחור ואפור על רקע לבן הוא האפשרות המתאימה ביותר. אני מציע לבחור שילוב של 3 עד 4 צבעים עיקריים ולהשתמש רק איתם לאורך כל תהליך העיצוב. כמובן שניתן לשלב גוונים שונים של צבעי הבסיס שבחרתם.


במידה ותרצו לקבל רעיונות לבחירת שילובי צבעי הבסיס, באתר הבא תמצאו כלי ייעודי לכך עם מבחר של שילובי צבעים לשימושכם. http://www.colorcombos.com/combolibrary.html  


ועכשיו מספר מילים על הפונטים וגדלי המלל. יצא לי לראות אתרים בהם היה שימוש מוגזם עם סוגי גופנים שונים, צבעי מלל, גדלים ומה לא. אתר כזה שמעוצב בצורה לא עקבית משדר חוסר בהירות. אני מציע להשתמש עם סוג פונט אחד וגודל פונט אחיד פחות או יותר בעיצוב כל תכני האתר. לעצב את האלמנטים הקבועים באופן אחיד כמו תגי הכותרת וכותרת משנית, מלל מובלט, קישורים ומלל נטוי שעדיף להשתמש בעיצוב אחיד לכל אורך האתר.


ועוד, כדאי להשתמש בסוג פונט שהינו סטנדרטי לכלל המחשבים ולא משהו שנמצא רק במחשב שלכם. משום שגם אם זה יראה מדהים ומתאים על המסך שלכם זה לא יראה טוב על מחשבים של גולשים אחרים שלהם אין את סוג הפונט הזה.  


מבנה האתר והקונספט העיצובי
למעשה, זה עיקר העבודה בה נקבעים העמדת המודולים והאלמנטים השונים באתר. בנושא זה יש רק חוק אחד חשוב. לשמור על ידידותיות וקריאת התוכן בצורה נעימה, קלה וברורה. חלוקת מבנה תבנית האתר צריכה להיעשות בהתאם לסגנון התוכן וגודל האתר. למשל. אם נשתמש בעיצוב אתר עם ארבע עמודות אנכיות וזהו אתר קטן, לא יהיה לנו מה לשים בארבעה עמודות. לכן, לאתר כזה עדיף לבצע עיצוב של עמודה צדדית צרה בה נשים את סרגל הכפתורים, חדשות רצות ואולי בנר פרסומי קטן או נפרסם בו את מבצע החודש וכדו. ואילו בעמודה העיקרית נכניס את התוכן העיקרי של העמוד.


בדרך כלל, בבסיס התבנית צריך להיות מודול תפריט ראשי, מודול סרגל כפתורים בתחתית, בלוק לראש האתר, עמודה צדדית ועמודה ראשית, ובתחתית, מודול נוסף. בו בדרך כלל ממקמים כתובת, קרדיטים, סרגל כפתורים תחתון, תפריט תחתון, קישורים חשובים וכדו.  


לסיכום: עיצוב טוב הוא עיצוב ידידותי המעביר את המסר השיווקי בצורה ברורה ומהירה. ההמלצה שלי לכם, עצבו פשוט, חישבו פשוט. ואחרי שסיימתם, הסתכלו על העבודה וחישבו כיצד לשפר ולעצב אותו אפילו פשוט עוד יותר.


בהצלחה

ירמיהו בן עמי - להצליח עם אתרי אינטרנט ובגדול.
מנהל ומפתח פרוייקט אדממה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב