דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ועצות בתחום הבידוד 

מאת    [ 16/07/2009 ]

מילים במאמר: 1266   [ נצפה 4819 פעמים ]

"ההשקעה בבידוד תרמי מוחזרת אלינו תוך מספר מועט של שנים"
כך קבע יגאל ברגמן מומחה ומהנדס ראשי במיל"ב . -מכון ישראלי לביקורת בניה -
ועוד מומחים רבים אחרים העוסקים בנושא חיסכון ושימור אנרגיה ברחבי הארץ והעולם כולו .
הפוטנציאל הגדול להפחתת הפליטות של גזי חממה ומזהמי אוויר, ניהול משק אנרגיה והשגת עצמאות בתחום מצוי ללא ספק בתחום השימור והניצול היעיל של מקורות אנרגיה.
מבחינה כלכלית קל מאוד לשכנע שההשקעה באמצעים חוסכי אנרגיה משתלמת. החיסכון הכספי, והעלייה בכמות היועצים, השירותים והמוצרים מדברים בעד עצמם. מאידך - המגזר היחיד שהחל להפנים את הפוטנציאל הגלום בחסכון באנרגיה הוא המגזר התעשייתי ,ניצני פעילות ניתן למצוא גם בשלטון המקומי ובמבני הציבור שבאחריותו, ואולם המגזר הקמעונאי ובעלי העסקים הקטנים, מוסדות חינוך - ובעיקר המגזר הפרטי טרם באו לכלל הבנה שחסכון באנרגיה כדאי מאוד עבור הכיס הסביבה והמדינה.
בדיוק בנקודה זו רואה יוזמת האנרגיה של ג.נתנאל תעשיות בידוד בע"מ את תפקידה כמבשרת הבשורה, וכספקית המידע והפתרונות. חסכון ושימור אנרגיה מפחית ייצור ופליטה של גזי חממה ומזהמי אוויר אחרים מגן עלינו במצבים שונים ומונע בזבוז אנרגיה מיותרת .
החומרים העיקריים המשמשים בענף הבנייה לבידוד תרמי הנם:
פוליסטירן (קלקר)
פוליאוריתן מוקצף {לטמפ' מ -20 מעלות ועד 70+ מעלות }
צמר סלעים {לטמפ' עד 750+ מעלות }
צמר זכוכית { לטמפ' עד 250+ מעלות }
צמר קרמי {לטמפ' עד 1260+ מעלות }

כמו כן הטיפים והעצות שנרשמו כאן הצטברו כניסיון שנרכש במהלך השנים בביצוע וניהול של עבודות בתחום ,לכן הרגשתי צורך לתת טיפים ועצות בחינם על מנת להבהיר לכם ציבור הצרכנים לגבי חשיבותם של הנתונים על מנת לבחור את הבידוד המתאים והנכון ביותר ולא הזול ביותר וגם כדי שלא יעבדו עליכם.


חשוב !!!

על המחיר הלקוח הישראלי יודע להתמקח אבל יש משהו שהלקוח הישראלי לא יודע, ואת זה חאפרים וקבלנים לא ישרים מנצלים.
הלקוח הישראלי לרוב לא מכיר את ההגדרות הנהוגות בתחום הבידוד .קבלנים לא הגונים יוזילו את מחיר המ"א או המ"ר בידוד בהצעת המחיר ללקוח וזה יהיה תמיד על חשבון הלקוח
לדוגמא ,הם יחסכו בעובי וצפיפות החומרים,יחסכו בסוג ובעובי הפח, וכמו כן יחייבו בנפרד ובצורה מוגזמת על עיכובים שנגרמו להם, על התקנת בידוד מתאים ששונה מכפי הנדרש בגלל התנאים בשטח ועל פינוי הפסולת ועל תוספות מוגזמות עבור הספקת שירותים או חומרים שלא צוינו בהסכם העבודה וכך יכפילו וישלשו את המחיר "הזול " שניתן בהצעת המחיר או כפי שנסגר בהסכם העבודה
לרוב המצב הנ"ל נגרם בגלל הסכם עבודה כללי ללא פרטים מפורטים וברורים
אתה יכול להיות שמח ומאושר בגלל "שכאילו" הורדת את המחיר לקבלן ,אבל לא תהיה שמח ומאושר כשפתאום תגלה סעיף לא צפוי שאומר שהקבלן יכול לחייב אותך בסכום גבוה ובסוף שילמת יותר מכפי שצפית ,ולך לא יהיה הרבה מה לעשות ברב המקרים לא תחליף קבלן באמצע העבודה בגלל שיקולים כלכליים זמן עבודה וכו .....

הבינו את משמעותו של המחיר הנמוך- בעולם הבידוד בישראל קיימים חומרים רבים ברמות איכות שונות וקיצוניות אחת מהשנייה. אם תדחקו את הקבל לפינה עם המחירים, הוא ייאלץ להשתמש בחומרי בידוד פחות טובים,או להעסיק עובדים ואו קבלני משנה שמבצעים עבודה ברמה נחותה וכו...
לא תהיה לו ברירה הוא חייב להרוויח מכם. ברוב המקרים כלל לא תדעו שקבלתם חומרי בידוד נחותים ולא איכותיים או עבודה שבוצעה ברמה לקויה .
לכן לא מומלץ לקפוץ על המציאה ולבחור את המחיר הכי זול אלא לשבת וללמוד את כל הפרטים ולבחון כל הצעה בקפידה ולהיזהר מהצעות מחיר לא מפורטות וכלליות מידי ואת כל הפרטים החשובים לציין בעת הסכם העבודה כי שם בהצעה הזולה והכללית מידי הקבלן הלא ישר והגון יסדר אותכם, ראו הוזהרתם לשיקולכם !

לדוגמה: ישנם חברות רציניות ביותר בתחום הבידוד שברגע שזכו בעבודה במחירים נמוכים ישלחו אליכם קבלני משנה או עובדים ברמה נחותה מאוד בגלל עלותם הנמוכה ולא יספקו לכם את השכירים הקבועים והמקצועיים שלהם שאותם הם שומרים לביצוע עבודות בהם בלקוח מוכן לשלם מחיר שמותיר להם רווח נאה ולכן השירות הביצוע והחומרים יהיו ביחס ישיר למחיר שנסגר !

בידוד צנרת

בידוד יעיל {על פי התאמה לנתונים}של צנרת המים ימנע הפסדי חום ואו קור ושעות עבודה מיותרות של הבוילר , הדוד , יחידת הקירור או כל מוצר דומה אחר שמייצר אנרגיה .

לא מומלץ להשתמש בפוליאוריטן בבידוד צנרת מעל טמפ' של 100מעלות לא לשם כך הוא נועד.

ישנם 3 שיטות להגנה על הבידוד הצנרת והם : כיסוי בסרט P.V.C או בשמו העממי "לפלף".כיסוי בסוגי פח שונים ובעובי שונה לפי צורך ודרישה וכיסוי ע"י גזה {תחבושת} וסילפס{אקרילפז וחומרים דומים}.

צנרת חיצונית שחשופה לפגעי מזג האוויר חייבת בידוד על מנת לשמור על טמפ' החומר העובר בצינור ומומלץ לעטוף את הבידוד לשם הגנה בפח או בזה וסילפס .

חומרי הבידוד המומלצים לצנרת הינם :תרמילי ארמופלקס למים חמים וקרים, תרמילי צמר זכוכית או סלעים לצנרת חמה קיטור וקונדס ,תרמילי צמר זכוכית +נייר אלומיניום לצנרת מיזוג אויר ושימוש בשילות וכיסוי פח כהכנה ליציקת הצנרת מיזוג ואו קירור עמוק בפוליאוריטן מוקצף.

עטיפה לבידוד צנרת בסרט P.V.C מיועדת לצנרת מים חמים שמבודדת בתרמילי ארמופלקס בלבד ונועדה ליישום בתוך המבנה, מחוץ למבנה ניתן לישם כיסוי בפח או בגזה וסילפס.

כאשר עוטפים בידוד לצנרת גלויה וחשופה בפח יש לשים לב כי הרכבת הפח מיושמת בשיטה שמונעת חדירת מים כגון גשמים..........

תרמילי בידוד ארמופלקס מעולים לשימוש בצנרת מים חמים עד ל-80 מעלות. מעבר לכך יש להשתמש בתרמילי צמר זכוכית עד ל-250 מעלות ומעבר ל-250 מעלות יש להשתמש בתרמילי צמר סלעים .

בצנרת מיזוג אויר יש לשים קובייה מעץ מתחת לכל תושבת שמחזיקה את הצינור ,אם העטיפה של הבידוד היא ללא פח יש להוסיף אוכף מפח. כמו כן המלצה שלי היא שלבידוד צנרת מיזוג ע"י תרמילי ארמופלקס תמיד עדיף כיסוי בגזה וסילפס.

בצנרת מיזוג אויר יש לבדוק כי לא נותר שום חלל ריק ללא בידוד או רווחים בין התרמילים לבידוד מצב שיגרום לעיבוי וטפטוף של טיפות מים. במיוחד בצנרת מעל תקרה אקוסטית בבנייני משרדים ששם יכול להיגרם נזק רציני.

בבידוד צנרת מיזוג אויר בתרמילי ארמופלקס יש צורך וחובה להשתמש בדבק מגע מתאים בכל החיבורים בין תרמיל לתרמיל וכל חיבור וחיבור של הבידוד .בצנרת מים מים לא מומלץ להשתמש בדבק מגע אלה בדבקים כגון איזורליבנד לשם חיבורים וסגירה של התרמיל .

ביציקת פוליאוריטן בצנרת יש לאטום את כל הפתחים והרווחים ע"י סיליקון למניעת בריחה של הפוליאוריטן ממקומות אלו , ולאחר מכן יש למרוח חומר מפריד {וקס} למניעת הידבקות הפוליאוריטן ומניעת כתמים צהובים ולשם הסרתו בקלות בסיום העבודה .

בצנרת שנמצאת בתוך מטבח כגון באולמות בסיסים וכו".......יש לבחור בכיסוי הבידוד בפח נירוסטה + שימוש בברגיי נירוסטה על מנת למנוע חלודה וקורוזיה לאחר זמן .

עובי הפח לסוגיו השונים למעט פח אלומיניום שבו ניתן להשתמש בעוביים גדולים יותר המתאים לשימוש בכיסוי הצנרת עד "12 הנו מ-0.3 מ"מ ועד 0.6 מ"מ לפי הצורך או הדרישה בצנרת מעל "12 ניתן ורצוי להשתמש בפח 0.8 מ"מ.

בידוד מכלים

מכלים מפלסטיק או פיברגלס מומלץ לבודד בפלטות ארמופלקס .

לא מומלץ להשתמש בפוליאוריטן בבידוד מכלים מעל טמפ' של 100מעלות לא לשם כך הוא נועד.

יש לשים לב בבידוד מכלים לרינגים שמשמשים כהכנה כבסיס לפח לדברים הבאים : על רינגים מברזל או כל מתכת יש לשים סרט הגנה שימנע מעבר חום מהמיכל לפח. אם משתמשים ברינגים עם קוביות עץ יש לבודד היטב בין הקוביות .

ביציקת פוליאוריטן במכלים יש לשים לב כי יתכנו מקומות חלולים ללא בידוד . ניתן למנוע זאת ע"י בדיקה וליווי של היוצק במהלך העבודה ע"י הרגשת החום בנגיעה בפח כתוצאה מתפיחת החומר.

שמחליטים לבודד מיכל בפוליאוריטן מוקצף מומלץ קודם להכין תבנית וכיסוי בפח ולאחר מכן לצקת את החומר ולא להתיז את החומר ישירות על המיכל ללא הגנה , פוליאוריטן חשוף לפגעי מזג האוויר יתייבש ולא יהיה אפקטיבי .

ביציקת פוליאוריטן במכלים יש לאטום את כל הפתחים והרווחים ע"י סיליקון למניעת בריחה של הפוליאוריטן ממקומות אלו , ולאחר מכן יש למרוח חומר מפריד {וקס} למניעת הידבקות הפוליאוריטן ומניעת כתמים צהובים ולשם הסרתו בקלות בסיום העבודה .

בבידוד מכלים שהדרישה היא יציקת המיכלים בפוליאוריטן מוקצף יש להשתמש בכיסוי פח בעובי 0.8 מ"מ מינימום כל שימוש בעובי פח פחות מ-0.8 מ"מ יגרום לכך שהפח יקבל עיוות לאחר היציקה

עובי הפח לסוגיו השונים המתאים לכיסוי מכלים ודודים הינו מ-0.6 מ"מ עד 1 מ"מ .בפח מסוג אלומיניום מומלץ 1 מ"מ ולא פחות .


ג.נתנאל תעשיות בידוד בע"מ
http://www.bidud.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב