דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקר של סימנטק: עלות השבתות גבוהה ורגולציה מחמירה מגבירים את הלחצים בנושא התאוששות מאסונות 

מאת    [ 14/07/2009 ]

מילים במאמר: 1039   [ נצפה 1993 פעמים ]

סימנטק פרסמה את תוצאות סקר התאוששות מאסונות (Disaster Recovery) השנתי החמישי שלה. לפי הסקר, עלויות גבוהות של השבתות, דרישות מחמירות לרמת שירותIT גבוהה וחשיבות מניעת סיכונים עסקיים, מגבירים את הלחצים בנושא התאוששות מאסון.
הסקר גם מראה כי בעוד תקציבי התאוששות מאסון גבוהים יותר ב- 2009, הם צפויים להישאר ללא שינוי בשנים הבאות - מה שדורש ממקצועני IT לעשות יותר עם אותו תקציב או פחות מכך.

הסקר מבליט את העובדה כי בעוד יעדי זמן התאוששות הופחתו ל- 4 שעות ב- 2009, הרי בחינות התאוששות מאסונות ו-וירטואליזציה הם עדיין אתגרים מרכזיים העומדים בפני ארגונים.

המשיבים לסקר מדווחים כי מבחני התאוששות מאסון משפיעות יותר ויותר על לקוחות ועל הכנסות, ואחד מתוך ארבעה מבחנים נכשל. כמעט שליש מהארגונים לא בוחנים סביבות וירטואליות כחלק מתוכניות התאוששות מאסונות שלהם, ואחוז מעט גדול יותר של הסביבות הווירטואליות אינן מגובות באופן סדיר - מה שמצביע על הצורך לאוטומציה רבה יותר וכלים חוצי סביבות.

עלויות משמעותיות של השבתות
העלות הממוצעת של ביצוע / הטמעת תוכניות התאוששות מאסונות עבור כל אירוע השבתה ברחבי העולם, היא על פי המשיבים 287,600 דולר. בצפון אמריקה העלות הממוצעת יכולה לטפס עד 900,000 דולר. גלובלית, הסכום הגבוה ביותר הוא בארגוני שירותי בריאות ושירותים פיננסים. בצפון אמריקה העלות הממוצעת עבור מערכות פיננסיות היא 650,000 דולר.

שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל, אומר כי נתון זה מדאיג כאשר אחד מתוך ארבעה מבחני התאוששות מאסון נכשל, ו- 93 אחוז מהארגונים היו צריכים לממש את תוכניות ההתאוששות מאסונות שלהם. המשיבים דיווחו כי נדרשות בממוצע שלוש שעות כדי להשיג פעילות בסיסית אחרי נפילה, וארבע שעות כדי לחזור לפעילות מלאה. נתון זה טוב יותר באופן משמעותי לעומת ממצאי 2008, כאשר רק 3 אחוזים מהמשיבים דיווחו כי הם יכלו לחזור לפעילות בסיסית בתוך 12 שעות, ו- 31 אחוז האמינו כי יוכלו לחזור לפעילות בסיסית בתוך יום אחד.

מגמות הוצאה כספית להתאוששות מאסון ב- 2009
הסקר מראה כי התקציב השנתי החציוני ליוזמות התאוששות מאסונות, כולל גיבוי, התאוששות אשכולות, אירכוב, שרתים חליפיים, שכפול נתונים, טייפים, שירותים, פיתוח תוכנית התאוששות מאסונות ועלויות אתר חלופי במרכזי מחשבים שנסקרו, הוא 50 מיליון דולר. לפי המשיבים לסקר, סכום זה ימשיך לגדול בשנת 2009, אך יותר מחצי (52 אחוז) מהמשיבים מאמינים כי תקציבים לא ישתנו ב- 2010, מה שיגביר את הצורך של הנהלות IT למנף טוב יותר את נכסיהן, כולל חומרה, תוכנה וכוח אדם.

מעורבות הנהלות הוכפלה בשנה שעברה
70 אחוז מהמשיבים לסקר, דיווחו כי מנמ"ר, CTO או מנהלIT היו מעורבים בוועדות ההתאוששות מאסונות שהם יזמו - עלייה משמעותית לעומת הסקר בשנה שעברה, בו 33 אחוז מהמשיבים ציינו מעורבות מנהלים בכירים. הסיבה לכך היא שעם הגידול בתקציבים בשנה שעברה, יוזמות התאוששות מאסונות הפכו יותר לגורם בידול תחרותי, והשפעת השבתות על לקוחות גדולה יותר מאי פעם.
סיבה אחרת למעורבות ניהולית היא הגידול ביישומים שנחשבים קריטיים לארגון. 60 אחוז מהיישומים הוגדרו על ידי המשיבים כקריטיים, וכמעט אחוז דומה מכוסה בתוכניות התאוששות מאסונות. לכל סוג השבתה של מערכות אלה תהיה השלכה עצומה על העסקים.

בחינות התאוששות מאסונות משתפרות, אך עדיין מהוות אתגר גדול
השנה דיווחו 35 אחוז מהמשיבים כי הם בוחנים את תוכניות ההתאוששות מאסונות שלהם פעם בשנה או פחות מכך - שיפור של 12 אחוז מהשנה שעברה. בנוסף עולה מהסקר, כי אחד מתוך ארבעה מבחנים עדיין נכשל, מה שמצביע על צורך בשיפור גדול בתחום זה.
מרבית המשיבים ציינו שארגונים לא בוחנים את תוכניותיהם, בין השאר מהסיבות הבאות:
? חוסר משאבים במונחי זמן של אנשים (48 אחוז)
? הפרעה לעובדים (44 אחוז)
? תקציב (44 אחוז)
? הפרעה ללקוחות (40 אחוז)

דאגה נוספת נובעת מכך שבחינות התאוששות מאסונות פוגעות יותר ויותר בלקוחות ובהכנסות, לעומת שנים קודמות. 40 אחוז מהמשיבים דיווחו כי בחינות התאוששות מאסונות יפגעו בלקוחות ארגוניהם, וקרוב לשליש (27 אחוז) דיווחו כי בחינות כאלה יפגעו במכירות ובהכנסות ארגוניהם.
סימנטק ממליצה לארגונים ליישם שיטות בחינת התאוששות מאסונות שיכולות לרוץ לעתים תכופות ובלי הפרעה לפעילויות עסקיות. סימנטק מאמינה כי אנשים ותהליכים הם הסיבה העיקרית לכישלון מבחנים, מה שמצביע על צורך באוטומציה רבה יותר.

וירטואליזציה- עדיין אתגר גדול
64 אחוז מהמשיבים ברחבי העולם דיווחו כי וירטואליזציה גורמת להם להעריך מחדש את תוכניות ההתאוששות מאסונות שלהם. זהו גידול מ- 55 אחוז ב- 2008. עם זאת, 27 אחוז מהארגונים אינם בוחנים סביבות וירטואליות כחלק של יוזמות התאוששות מאסונות שלהם. נתון זה השתפר בשנה שעברה, וירד מ- 35 אחוז מהארגונים שלא בחנו זאת ב- 2008.

בנוסף, 36 אחוז מהנתונים במערכות וירטואליות אינם מגובים באופן סדיר, מה שמראה כי לא חל שיפור בשנה האחרונה (37 אחוז ב- 2008). יותר מחצי מהמשיבים ציינו מחסור בקיבולת אחסון לגיבויים וכלי התאוששות אוטומטיים כאתגרים הגדולים ביותר להגנת נתונים בסביבות וירטואליות.
בנוסף מצא הסקר כי יותר מחצי המשיבים ברחבי העולם ציינו:
? מחסור בכלי ניהול אחסון כאתגר הגדול יותר בהגנה על נתונים ויישומים קריטיים בסביבות וירטואליות (53 אחוז).
? מגבלות משאבים כמו אנשים, תקציבים ושטח כאתגרים הגדולים ביותר לגיבוי של מכונות וירטואליות, מה שמעלה צורך באוטומציה גדולה יותר ויכולת למנף השקעות IT קיימות על מנת להקטין עלויות (51 אחוז).

המלצות
כפי שהוכח בסקר זה במשך שנים רבות, מחסור במשאבים ממשיך להוות בעיה, ובמקביל עלויות השבתות הולכות וגדלות. ארגונים יכולים לעשות עבודה טובה יותר בהפחתת עלויות השבתות על-ידי הטמעה רבה יותר של כלים אוטומטיים המצמצמים מעורבות אנושית ועונים לחולשות אחרות בתוכניות התאוששות מאסונות שלהם.
מכיוון שלבחינות התאוששות מאסונות יש ערך רב, ועם זאת הן עלולות לפגוע משמעותית בעסקים - כולל בלקוחות ובהכנסות, ארגונים צריכים לחפש דרכים לשיפור הצלחת בחינות על-ידי הערכת והטמעת שיטות בחינה שאינן פוגעות בפעילות.

לבסוף, ארגונים צריכים לכלול אחריות לווירטואליזציה בתוכניות התאוששות מאסונות, במיוחד ביוזמות גיבוי והתאוששות, ויש להתייחס לסביבות וירטואליות באופן זהה כמו לשרתים הפיזיים, מה שמצביע על הצורך של ארגונים לאמץ יותר כלים רב-פלטפורמיים ורב-סביבתיים, או להתבסס על מספר קטן יותר של פלטפורמות.

"הסקר השנה מזהה בבירור בעיות מרכזיות, סיכונים חבויים ודרכים מומלצות להטמעת תוכנית להתאוששות מאסונות. בעוד שיש שיפור במספר היבטים, הפגיעה של השבתות גדולה מאי פעם", אומר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל. "העלות הגדלה של השבתות מביאה ללחצים גוברים על העסק ועל ה- IT. אם ארגונים לא יגנו על סביבותיהם הווירטואליות ולא יבחנו את תוכניות ההתאוששות מאסונות שלהם, הם לא ינהלו כהלכה את סיכוניהם העסקיים. ארגונים חייבים להטמיע פתרונות העונים לצרכים אלה תוך שהם מאפשרים להם למנף נכסים קיימים".

אודות הסקר
סקר התאוששות מאסונות השנתי החמישי של סימנטק, התבצע בהזמנת סימנטק ברחבי העולם, ומצביע על מגמות עסקיות ביחס לתוכניות ומוכנות להתאוששות מאסונות. המחקר בוצע על-ידי חברת המחקר Applied Research במהלך יוני 2009, והשתתפו בו יותר מ- 1,650 מנהלי IT בארגונים גדולים ברחבי 24 מדינות בארה"ב, קנדה, אירופה והמזרח התיכון, אסיה פסיפיק ודרום אמריקה, כדי לקבל תובנות על הגורמים המורכבים הכרוכים בהתאוששות מאסונות.
לינק לסקר המלא:
http://www.symantec.com/content/en/us/about/media/2009_disaster_report.pdf



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב