דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הומיאופתיה על קצה המזלג 

מאת    [ 13/07/2009 ]

מילים במאמר: 668   [ נצפה 3627 פעמים ]

הומיאופתיה על קצה המזלג

אנו חיים בעידן בו הרפואה האלטרנטיבית הולכת ותופסת תאוצה, על כל תחומיה. פעמים רבות יש בלבול בין כל השמות והשיטות : נטורופתיה, הומיאופתיה, רפואה סינית , צמחי מרפא וכו'- לא ברור בדיוק מה ההבדלים בין כולם, מאיפה כל שיטה באה ומה מייחד אותה משאר השיטות. המשותף,אולי, לכל שיטות הריפוי הטבעיות הוא היותן הוליסטיות- כלומר מסתכלות על האדם כיחידה שלמה שכל איבריה ותפקודיה קשורים זה בזה ולא כאיברים נפרדים ש"במקרה" התחברו להם יחדיו ועושים צרות לאותו אדם, כל פעם איבר אחר בתורו. פעמים רבות אדם שסובל מכמה בעיות- לדוגמה- בעיות במערכת העיכול, כאבי ראש, ופטריות ברגליים- ימצא עצמו מטופל ע"י כמה רופאים במקביל שכל אחד מומחה באיבר מסוים ומטפל "רק" בו. ובכן- התפיסה ברפואה הטבעית היא שהאדם הוא מערכת אחת שכל איבריה משפיעים זה על זה וכן המצב הנפשי/רוחני/רגשי משפיע על כולם יחדיו. ולכן ,הטיפול הנכון יהיה למצוא את שורש הבעיה, אותו שורש שבאיבר אחד עושה כאב ראש ,בשני דלקות ובשלישי כאבים. כשנמצא ונטפל בשורש הבעיה, כל המערכת תתכוונן מחדש לתפקוד טוב ובריא יותר.

לא פעם אני שומעת אנשים אומרים: כן, הלכתי לכל מיני טיפולים- צמחים, דיקור, נו- כל ההומיאופתיה הזו. כשלמעשה הם מדברים על שיטות ריפוי שונות שכל אחת ואחת עולם ומלואו.

ובכן- מהי הומיאופתיה? ההומיאופתיה הינה רפואה טבעית שעקרונותיה נוסחו במאה ה-18 ע"י רופא גרמני בשם סמואל האנמן. רפואה טבעית משמעה, שעושה שימוש בכוחות המרפא הקיימים בכל אדם ואדם, על דרך הטבע, מחזקת ומביאה אותם לפעולה, כך שהאדם עצמו שותף מלא בתהליך הריפוי שלו. ד"ר האנמאן התאכזב משיטות הרפואה שהיו קיימות בזמנו לכשנוכח כי אינן עוזרות כלל וכלל ואף מזיקות לאנשים. כרופא- מטרתו העיקרית היתה לרפא באמת אנשים תוך כדי גרימת כמה שפחות סבל וכמה שפחות תופעות לוואי מזיקות. חיפושיו הרבים הביאו אותו לגילוי ההומיאופתיה. עיקרון הריפוי המכונן של הההומיאופתיה הינו "דומה בדומה ירפא". כשמה כן היא: "הומיאו" משמעו דומה ו"פתיה" משמעו סבל או מחלה. כלומר- ריפוי במחלה דומה. למה הכוונה? ניקח דוגמה שמוכרת לכולנו- הבצל. כולנו יודעים שכאשר מקלפים בצל, העיניים מתחילות לדמוע, לשרוף ולצרוב, האף לנזול וכו'. ובאמת- תרופה הומיאופתית העשויה מבצל תעזור בטיפול במצבים דומים כגון אלרגיות למינהן. כלומר אותו חומר המסוגל לעורר סימפטומים מסוימים, במקרה זה "נזילות" מהעיניים והאף, מסוגל לרפא אותם סימפטומים כאשר ניתן לפי חוקי ההומיאופתיה. העינין דומה מעט לרעיון החיסון.לוקחים מחולל מחלה מסוים – נגיף או חיידק מומת או מוחלש ונותנים אותו לאדם כדי למנוע את המחלה אותה הוא גורם.

ההומיאופתיה עושה שימוש בתרופות מיוחדות שדרך ההכנה שלהן מפחיתה עד למינימום את רעילותן ואת תופעות הלוואי שלהן. למעשה, התרופות ההומיאופתיות הן כה עדינות עד שהן בטוחות לשימוש בתינוקות שזה עתה נולדו, בנשים בהריון, באנשים הנוטלים תרופות מרשם ובאנשים מבוגרים. כל אדם ואדם יכול להיעזר בהומיאופתיה, בתנאי, כמובן שניתנת ע"י הומיאופת מורשה שלמד לפחות 4 שנות לימוד. כאשר אדם בא להומיאופת ומספר לו על מיגרנה קשה שהוא סובל ממנה,לדוגמה, ההומיאופת יתשאל אותו, בנוסף על מאפייני המיגרנה, על החיים שלו באופן כללי ויחפש את השורש לאותו הכאב ולא ינסה להעביר את הכאב עצמו בלבד. שהרי כל כאב אצלנו הוא מעין נורת אזהרה שבאה להודיע לנו שצריך לעצור רגע ולבדוק מה אנחנו עושים שמביא לנו את אותו הכאב. הדבר דומה לנורת אזהרה אדומה שנדלקת לנו באוטו ומתריעה על תקלה. אנחנו נרצה, כמובן, לחפש את הסיבה לה ולא ננתק אותה כדי שלא תפריע לנו. כמובן שאורח החיים בימינו "מעודד" יותר פתרונות מן הסוג השני. אנחנו מחפשים מזור מהיר לכאבנו, כדור פלא שיעלים לנו את הכאב כדי שנוכל להמשיך בדרכנו כמה שיותר מהר. אך הניסיון המר מלמדנו שזה פשוט לא עובד!! כמה פעמים אדם שסובל ממיגרנות , מדיכאון, ממחלות בדרכי עיכול וכו' וכו', מכתת רגליו בין רופאים שונים, כדורים שונים וברב המקרים אין פיתרון של ממש לבעייתו? ואם כן יש פיתרון, הרי שלא עובר זמן מה עד שמגיעה בעיה אחרת להטריד אותו במקום הבעיה שנרפאה, לכאורה?

 ובכן- ההומיאופתיה מציעה דרך אחרת. דרך שאולי לוקחת קצת יותר זמן אך בחשבון הכללי לטווח יותר ארוך מחזקת את כוחות הריפוי של האדם, מבריאה אותו ומשפרת את איכות חייו. דרך זאת דורשת מחויבות מסויימת מצד האדם, רצון לרפא באמת את תחלואיו ולהתמודד עם המקומות שקשים לו בחיים, שכן אלו הן המקומות שמביאים את הכאבים והמחלות וכל עוד לא יתמודד איתם, המחלות יחזרו בצורה זו או אחרת.

ענת קאופמן RChom
הומאופתיה קלאסית
פגישת ייעוץ חינם
054-5999353



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב