דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גוגל VS מיקרוסופט - עימות חזיתי ב-2010 

מאת    [ 12/07/2009 ]

מילים במאמר: 858   [ נצפה 3015 פעמים ]

תגיות: pCon, גוגל, מיקרוסופט, בינג, ויסטה, Chrome OS

לנו נראה כי הפור נפל ומיקרוסופט וגוגל ניצבות כיום בפני עימות חזיתי בלתי נמנע שאת תחילת השפעתו נראה כבר בשנת 2010. שתי החברות עמלות כיום במרץ ומכינות לעצמן "ארסנל" רחב ומקיף של "כלי נשק" לקראת העימות הגדול.

ההודעה של גוגל השבוע על התחלת פיתוחה של מערכת הפעלה חדשה בשם Chrome OS מעידה אולי יותר מכול על כוונתה להיכנס למלחמה של "ראש בראש" ישר אל ליבת העסקים של מיקרוסופט. מיקרוסופט מצידה, לא תשאר בחיבוק ידיים, והיא מתכננת בצעד נגדי, להיכנס אל ליבת העסקים של גוגל. עדות לכך, היה ניתן לראות, בין השאר, בהשקתו האחרונה של מנוע החיפוש Bing.

מלחמה בכל החזיתות

המלחמה הזו לא תהיה מתוחמת לגבול מסוים והיא תתנהל בכל חזיתות הפעילות של שתי החברות: עולם הפרסום, העולם הארגוני, עולם המחשוב בענן והעולם הסלולארי. כחלק מהמלחמה הזו מכינות שתי החברות ארסנל עמוס ב"כלי מלחמה" משופרים, שישמש אותן בתקופה הזו. בין הכלים האלו ניתן לראות את:

? מנועי החיפוש - גוגל שיפרה לאחרונה את מנוע החיפוש שלה בצורה משמעותית כך שניתן כיום להציג דרכו תוצאות איכותיות ורלוונטיות יותר למשתמש. מידע על כל השיפורים ניתן למצוא בכתבה הזו (http://www.pcon.co.il/v5/NewsMeanItem.asp?id0=573). מיקרוסופט השיקה את מנוע החיפוש החדש Bing, השדרוג שלה ל-Live Search, ובתוך כשבועיים בלבד מהשקתו זכה לעלייה של כ-3% בנתח שוק החיפוש - מ-9.1% ל-12.1%, מה שמתחיל להיות איום אמיתי על גוגל. נדגיש כי שליטה בתחום החיפוש, פירושה הרבה כסף בשוק הפרסום.

? הדפדפנים - מיקרוסופט השיקה את אקספלורר 8, המציע מגוון אפשרויות מתקדמות ותיקונים רבים לאקספלורר 7, וגוגל מציעה את Chrome המספק ממשק מינימליסטי אך יעיל.

? מערכות ההפעלה - מיקרוסופט עובדת כיום במרץ על Windows 7, מערכת ההפעלה הבאה שלה, אשר צפויה לתקן את כל הבעיות שהיו בויסטה. גוגל עובדת על Chrome OS, מערכת הפעלה חינמית שתתבסס על לינוקס ותשמש בעיקר עבור יישומי רשת. מיקרוסופט במקביל, עובדת גם על Windows Azure, מערכת הפעלה המקוונת, שכל כולה תהיה בעננים.

? היישומים - גוגל מורידה את תווית הביטא מרבים מהיישומים שלה, כולל את ג'ימייל, Google Calendar ,Google Docs ו-Google Talk. זאת, על מנת למשוך את הקהל הארגוני, אשר מהסס, בדרך כלל, להשתמש במוצרים שעדיין נמצאים בשלבי ביטא. כמו כן, היא משפרת רבים משירותיה ומתאימה אותם לשוק הארגוני. למשל, היא החלה לאפשר מחיקה אוטומטית של הודעות בג'ימייל לאחר תקופה מסוימת, בהתאם לסטנדרטים הקיימים בארגונים, היא מציעה כעת גם גיבוי אוטומטי של המידע ב-Google Apps Premier ומאפשרת מעתה לגשת לאימיילים בשירות הדואר שלה גם באופן בלתי מקוון. עבור חבילת יישומים זאת גובה גוגל $50 למשתמש לשנה. מנגד, מיקרוסופט משיקה את פלטפורמת האינטגרציה החדשה שלה BizTalk Server 2009, מפתחת אנטי וירוס חינמי ועובדת על פיתוח גרסה חדשה לחבילת התוכנות המשרדיות שלה Office 2010, שתושק בתחילת שנה הבאה.

? הפתרונות לסלולאר - מערכת ההפעלה לטלפונים ניידים חכמים, אנדרואיד, של גוגל, הולכת ומתחזקת מול Windows Mobile המשודרגת של מיקרוסופט.

ראש בראש ומי עוד יצטרף?

מיקרוסופט וגוגל שלטו עד היום כל אחת בתחומים נפרדים. גוגל, שולטת, בין השאר, כמעט באופן מוחלט בשוק החיפוש. מיקרוסופט שולטת במעל ל-90% משוק מערכות הפעלה וברוב שוק התוכנות המשרדיות. הכניסה של שתי החברות לעימות חזיתי על תחומי ליבת הפעילות שלהן, צפויה לשנות את המצב ולבטל את ההגמוניה שהייתה בשנים האחרונות לכל אחת מהן בכל תחום.

לכך יש משמעויות חשובות ומרחיקות לכת. מצד אחד נתחי השוק של שתי החברות בתחומי הפעילות המסורתיים שלהן צפויים להצטמצם, אך מצד שני הן יהפכו לדומיננטיות יותר בתחומים שלא הייתה להן השפעה רבה עד כה. כך, ביטול ההגמוניה של שתי החברות בכל תחום, עשויה להגביר את התחרות בשוק, להאיץ את החדשנות ולהביא להוזלה במחירים.

עוד חשוב לציין כוח שלישי שפועל במרבית הזירות. מדובר על חברת אפל שלצד החדשנות והדימוי המושך שלה, היא עושה יותר ויותר צעדים להיכנס אל השוק הארגוני וכן לעולם המקוון. נכון לשנים הקרובות, אין מדובר עדיין בגורם שווה כוחות, אולם הסתכלות חמש שנים קדימה, עשויה להראות כי מדובר על חברה שתוכל להיות צלע שלישית ומשמעותית בזירות האלה.

כמו כן חשוב לציין בעניין זה גם חברות נוספות בשוק כמו IBM, HP ואורקל, הפועלות בעיקר במגזר הארגוני, אשר צפויות גם הן ללבות את המלחמה ולהוסיף דלק לתחרותיות ולחדשנות. יכול להיות מאוד שחלקן יחליטו לקחת צד ולהצטרף לאחת הלוחמות, מיקרוסופט או גוגל, באמצעות שותפויות עסקיות, מה שיספק ללקוחות פתרונות מקיפים ואיכותיים יותר ויהפכו את ה"מלחמה" ללוהטת ומענינת יותר.

תוצר לוואי חשוב למלחמה הזו הוא קידום גישת המחשוב בענן. גם גוגל וגם מיקרוסופט מאמינות שזה הכיוון שאליו הולך עולם המחשוב. המלחמה ביניהן תייצר פתרונות רבים יותר בתחום ותאיץ את ההתפתחות של גישה זו.

מה יקרה ומה זה אומר?

אנחנו צופים שינויים משמעותיים בשוק המחשוב. שנת 2010, השנה שבה יצאו מחשבים ראשונים עם מערכת ההפעלה Chrome OS של גוגל, ובה גם ישוחררו Windows 7, Office 2010 ו-Windows Azure תהיה שנת מפנה שבה ישתנו יחסי הכוחות בשוק המחשוב באופן ניכר. מערך הכוחות שאנו מכירים היום, יהיה שונה באופן שיראה לעין. לצד שיפור ושידרוג מתמשך באיכות, זמינות וביצועי המוצרים והשירותים השונים, נמשיך לראות ירידות מחירים במרבית הזירות.

מעשית ולכל מי שחושב ומתכנן קדימה, כדאי לעקוב אחר ה"מלחמה" הקרבה, ולקחת את ההתפתחויות האלה בחשבון.

מידע נוסף על עתיד המחשוב

עוד הרחבות על עתיד המחשוב, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכליים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: המחשוב - 10 שנים קדימה.http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=926#d1

קובי שפיבק הוא העורך הראשי של pCon - תחקירים מקצועיים במחשוב שיוצרים יותר זמן פנוי ומצילים כסף.http://www.pcon.co.il/data/abm/abmc.asp?b=880&z=33
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב