דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקומות לינה בניו זילנד 

מאת    [ 12/07/2009 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 3780 פעמים ]

לינה - קמפינג ואכסניות

יש יותר מדרך אחת לטייל בניו זילנד, ובהתאם לאופי הטיול - כך אופי הלינה. אפשר לשהות במלון, אפשר לחלוק חדר עם אנשים נוספים ואפשר לעבוד בחווה חקלאית תמורת ארוחות וחדר ללון בו.

* אכסניות
מקובלת ביותר בטיול תרמילאים היא הלינה בהוסטלים (אכסניות). יש שני סוגים עיקריים: הוסטלים של אגודת YHA (Youth Hostel Association) והוסטלים בבעלות פרטית שמכונים "Backpackers" ומאוגדים בארגון BBH (Budget Backpackers Hostels).
באכסניות YHA התנאים דומים: בסיסי,נקי וזול. האכסניות הפרטיות צפויות פחות: לפעמים זוכים ביחס חם מפנק מצד בעלי הבית, ולפעמים המקום קטן וצפוף והאווירה בו לא נעימה. כדי לדעת פחות או יותר מהי רמת האכסניה, נוצר דירוג BPP (Backpackers Perception Percentage) של ה-BBH, הכולל יותר מ-290 אכסניות. את הדירוג קובעים המתאכסנים, באמצעות סקרים שעורך האיגוד (אתר האינטרנט של האיגוד: www.backpack.co.nz) .
כדי לזכות במחירים הנמוכים, המופיעים במחירון, יש לרכוש כרטיס חבר של BBH (אחרת נוספים כשני דולרים ניו זילנדים למחיר). כרטיס החבר מוצע בכל אכסניה ועולה ארבעים דולר. נוסף על המחיר הנמוך באכסניות מעניק הכרטיס גם הנחות בטיסות ובתחבורה הציבורית וכן שיחות טלפון בסך עשרים דולר.
גם לאגודת YHA יש כרטיסי חבר, ובחלק מהאכסניות לא תוכלו ללון אם אינכם חברי האגודה. כרטיס חבר של YHA מקנה זכות לינה ב-4,500 אכסניות ברחבי העולם, וגם הנחות בטיסות, בתחבורה ועוד. מחיר כרטיס החבר שלושים דולר. לאגודה יש 58 אכסניות בניו זילנד. (עוד פרטים באתר: www.yha.org.nz).

* קמפינג
אפשרות נוספת, מתאימה בעיקר לבעלי רכב או מטיילים בטרקים, והיא לינה בקמפינג. במקומות רבים יש חניונים הנקראים Motor Camp אתר המיועד לאוהלים, ולקרוואנים (Campervan) ולמטיילים במכוניות פרטיות.
בעלי אוהלים יכולים להקים בהם אוהל וליהנות משירותים של מים זורמים, מטבח, כביסה ועוד. לקרוואנים יש מקומות חניה עם חיבור לכל המתקנים, ולבעלי המכוניות מוצעים חדרים בסיסיים מאוד במחירים נמוכים, כשהמתקנים עומדים לרשותם. בניגוד לאכסניות, שבהן רוב האורחים הם צעירים שהגיעו מרחבי העולם, כאן לנים בדרך כלל מטיילים מבוגרים יחסית ומקומיים רבים יותר.
לרשות המטיילים בטרקים עומדים אתרי הקמפינג של DOC (Department of Conservation) - מעין שילוב בין החברה להגנת הטבע ורשות שמורות הטבע בארץ. ביותר מ-260 אתרי קמפינג הפזורים ברחבי ניו זילנד התנאים בדרך כלל בסיסיים (שירותים, מים זורמים וגישה לרכב) ובחלקם אף פחות (מים בלבד). אתרים מעטים מצוידים מעל לרמה הבסיסית. התשלום הוא כחמישה דולרים ללילה לאדם. באתר האינטרנט של ה-DOC שכתובתו www.doc.govt.nz , יש מידע על אתרי קמפינג ועוד. עוד חברה שאני ממליץ עליה בתחום הקארוון פארק נקראת - TOP 10. הם מציעים פארקים ברמה מאד גבוה ולפעמים גם מעט יותר יקרים אך אתה יודע שאתה מקבל מתקנים איכותיים מאד ונקיים. ניתן לעשות אצלם גם כרטיס חבר שנותן הנחה של 10% (בערך שני דולר הנחה) בכל לילה שישנים אצלם. לחברה זו יש המון פארקים בשני האיים וקל למצוא אותם.

* לינה בחוות
אפשרות קורצת, מי שרוצה לעצור בנקודה אחת ולנשום את המקום כדאי לנסות שהות בחווה ניו זילנדית. המנהג המכונה ""Farmstay מאפשר לבלות עד כמה חודשים בחווה, לעבוד ולחיות כבן משק. יש חוות שבהן העבודה היא סמלית או כלל איננה נדרשת. אז השהות בחווה היא בעצם אירוח כפרי, והמחיר בהתאם. המקומות אחרים העבודה יכולה להיות אפילו קשה (אם כי בדרך כלל לא תימשך יותר מחמש שעות ביום), והיא התמורה היחידה שאותה נדרשים המטיילים לתת עבור הלינה והאוכל.
אפשרות מיוחדת היא לעבוד בחווה אורגנית, במסגרת ארגון WWOOF
(Willing Workers on Organic Farms). בניו זילנד יש כ-600 חוות החברות בארגון, וגם מתנדבים צריכים להיות חברים בו. התנדבות דרך WWOOF היא דרך מצוינת להכיר ניו זילנדים ולפגוש עוד מתנדבים מרחבי העולם. אפשר להצטרף לארגון דרך אתר האינטרנט שלו, שכתובתו: www.wwoof.co.nz שם אפשר ליצור קשר עם בעלי חוות, ודרך תמונות גם להתרשם מעט מההווי.

* בתי נופש
מי שהפרוטה מצויה בכיסו ועתותיו בידיו יכול לשכור בית נופש (Bachs או (Holiday Homes. הבתים הללו, המוצעים בשכירות שבועית או יומית (תלוי במקום ובעונה), הם למעשה יחידות מגורים מצוידות, שבהן יכול המטייל לדאוג לצרכיו. בתי נופש יקרים כמובן יותר מאכסניות, אבל זולים יותר מבתי מלון. פרטים נוספים באתר: www.holidayhouses.co.nz/guesview.asp, שדרכו אפשר גם לשכור בתים.

* HIT - מיוחד לישראלים
קבוצה של נוצרים ניו זילנדים אוהבי ישראל עומדת מאחורי היוזמה המשונה משהו - אירוח מטיילים ישראלים בביתם הפרטי, תמורת סכום סמלי או בחינם.
HIT - ((Hosting Israeli Travelers הוא איגוד ששמעו עובר מפה לאוזן בי הישראלים המטיילים בניו זילנד או היוצאים לשם. בכל אזור יש רכז HIT שאיתו צריך ליצור קשר, ותפקידו להפנות את המטיילים אל המארחים.
החוויות של אלו שהשתמשו בשירותי HIT מגוונות למדי: יש כאלו שזכו בשבוע נפלא בחווה מבודדת, ואחרים (בעיקר בערים הגדולות) בילו לילה בסלון של דירה ממוצעת בחברת עשרים ישראלים נוספים. במקרים רבים האירוח כולל גם דיון במשנתם הדתית של המארחים, אך תמיד בדרכי נועם ולעולם לא בכפייה.


* הערה
זכרו!!! אתם נציגי המדינה התנהגו בכבוד ונימוס, התנהגותכם תקבע את היחס לבאים אחריכם.



ראובן אתר - אני מדריך טיולים למעלה מ 40 שנה ומנהל חנות לציוד טיולים, מטיילים שמעונינים להתיעץ על מסלול או כל נושא הקשור בו, בשמחה.
טלפון 04-6368489
פקס 04-6368054

ציוד מחנאות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב