דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם לאזן בין מודעות בתשלום ובין רישום קידום אורגאני למנועי חיפוש? 

מאת    [ 10/07/2009 ]

מילים במאמר: 1025   [ נצפה 1823 פעמים ]

האם באמת צריך להופיע בתוצאות אורגאניות/ טבעיות בדף תוצאות החיפוש (seo ) ובמקביל לנהל קמפיין מודעות ממומן על בסיס מודל PPC - Pay Per Click על מנת להצליח בשיווק במנועי חיפוש (SEM ).


 


התשובה היא ללא כל צל של ספק ,כן!  על פי כל פנל מומחים המתאסף לדיון בשאלה זו.


ברצוני להאיר במאמר זה את היתרונות שבאימוץ גישה משולבת זו.  על פי ניסיוני אני יכול לומר בוודאות כי אימוץ גישה זו מניב CTR (Click Through Rate) גבוהה יותר וחדירה גבוהה יותר בתוצאות החיפוש. מטרה זו מושגת על ידי ריבוי מחרוזות חיפוש רלוונטית המסייעות בבניית נאמנות וזו לכשעצמה סיבה מוצדקת לבניית אסטרטגיה המשלבת ניהול קמפיין בתשלום וקידום אורגאני.


קח לדוגמא את השיעור הנלמד מהמדיה המודפסת


החל משנת 1880 ובמשך שנים המגזינים היו ועודם מצליחים על ידי איזון מודעות התוכן של המערכת המפוצלות 50-50 לרוחבה של כל המדיה, החל משנת 1999 מנועי החיפוש מאזנים בין מודעות ממומנות ורישום אורגאני.


 


SEO ו PPC ברשת יכולים להיות מושווים לפעילות יחסי ציבור. כדאי להשתמש בשניהם יחדיו. יש להשתמש בשניהם על מנת לשמר את רמת החשיפה. מודעות ממומנות מספקות מענה מצוין לאלו הנעים ברשת ואילו "החוקרים" שבינינו ששמים לב אך ורק לתוצאות החיפוש האורגאניות.


 


"דמו לעצמכם משחק מונופול" יעדו השיווקי העיקרי של כל מנוע חיפוש כצעד ראשון הוא שליטה בכמה שיותר נדל"ן ( דפים נצפים בשפת האינטרנט) בתוצאות החיפוש וכל זאת תוך שימת דגש על אפקטיביות מסחרית. בדרך כלל הדבר נעשה על ידי רכיבה על גבי כמה שיותר אתרים מתוך כוונה לייצר כמה שיותר תעבורה.


 


עם כך כיצד לאזן את ההוצאה? ובכן, על מנת למקסם אפטיביות יש להשתמש בשני המודלים הפרסומיים  על ידי ניהול זהיר באופן כזה ששניהם יפרגנו האחד למשנהו. אסטרטגיה טיפוסית יכולה להיות ראשית מיקסום החשיפה בתוצאות האורגאניות על ידי השקעה ב seo מקצועי ולאחר מכן להרבות ולהשלים על ידי הפצת מודעות בתשלום (PPC ). למרות זאת PPC עשוי לסייע מאוד בשלביה המוקדמים של עבודת ה SEO על מנת להשיג נוכחות במחרוזות חיפוש בהן יש למשווקים הכרח להשיג נוכחות דומיננטית במהלך קידום האתר להופעה בתוצאות אורגאניות..


 


השוואה בין תוצאות חיפוש אורגאניות ו PPC


אופטימיזציה של תוכן על מנת להשיג דרוג הופעה בתוצאות אורגאניות ופרסום באמצעות PPC מספקים יתרונות משלימים על כך מסכימים כל המומחים. מחקרים מראים כי אחוז ההקלקה משלש עצמו עבור אתר המופיע בראש תוצאות החיפוש הן בתוצאות האורגאניות והן במודעה ממומנת המופיעה בראש התוצאות.


 


השקעה ב SEO צריכה להיות מרכיב העלות הנמוך ביותר בהזרמת תעבורה איכותית לאתר, בעוד PPC הינו כלי מצוין להשלמת ה SEO.  הופעה טבעית/אורגאנית יכולה לחולל תעבורה (והמרה) דומה ואף גדולה יותר מקמפיין מודעות ממומן אך בו בזמן ניהול קמפיין ממומן (PPC) מסיע במיקסום החשיפה האיכותית ודחיסות ההופעה.


 


ביסוס עקבי של הזרמת לידים איכותיים על ידי שימוש במגוון ערוצים. הופעה חינמית (אורגנית) היא הטובה ביותר אך תיהיה תנודתית.  קמפיין ממומן הוא אמין יותר, אל אף שעלותו יקרה יותר, PPC מאפשר גמישות רבה יותר במהירות גבוהה יותר מאשר ניהול קמפיין אורגאני (SEO).


 


קמפיין מודעות ממומן הינו בסיסי ביותר בימים אלו. צריך להשתמש בו כיוון שהוא אפקטיבי ביותר ניתן להשתמש בו גם למטרת הפחתת עלויות התעבורה ממילות מטרה יקרות אם עושים זאת נכון ובחכמה. יש להתמקד במעכב אחר המרה (Conversion),  עלות פר ליד (Cost per Lead), עלות למבקר (Cost Per Visitor) ואלמנטים שונים בעלות גיוס הלקוח ( Cost Per Acquisition) ערכי שווי הלקוח ומחזור החיים שלו במטרה לגלות מהו שיווי המשקל הנדרש לאיזון בין הטקטיקות השונות.


 


SEO אורגאני דורש פחות תחזוקה יומיומית ופחות עלות כשבוחנים זאת על ציר הזמן. אופטימיזציה של תוכן מספקת שליטה על מיקומי ההופעה באמצעות תגים ותוכן המופיע בגוף המסמך. והחשוב ביותר הופעה בתוצאות אורגאניות מספקת רמת אמינות גבוהה ביותר לגולשים ואפשרות לחשיפה רחבה ביותר למעשה בכל מנוע חיפוש ברחבי העולם.


 


PPC ניתן ליישם במהירות ולשלוט בתיזמון החשיפה. זאת ועוד PPC מאפשר לשלוט במיקומי ההופעה המאפשרים גם לבחון ביטויי מטרה, הצעות מכר וניסוחי מודעות.


 


SEO להופעה בתוצאות אורגניות דורש לעיתים שינויים באתר וסבלנות, התוצאות נבנות באיטיות לאורך זמן ואין פה ערבון באשר למה יהיו התוצאות. מצד שני תשלום פר קליק זוכה להתעלמות מוחלטת מצדם של גולשים רבים ודורש מעקב וכיוונון עדין באופן תמידי בעוד החשיפה היא מוגבלת במרבית המקרים מסיבות תקציביות.


 


ברבים מהמקרים העלות היומית עולה ומכפילה עצמה עם כל שנה שחולפת.  עלייה זו הינה הסיכון הבסיסי אותו יש לקחת בהסתמכות  על אסטרטגית PPC לבדה. מלחמת המחירים עבור צירופי חיפוש אטרקטיביים עשויה להפוך את הפרסום באמצעות PPC ליקרה מאוד.


 


אסטרטגיות ראשיות באיזון בין קמפיין ממומן (PPC) ורישום אורגאני



  • השתמש  ב PPC כדי לכוון כלפי מילות מטרה בהן התחרות נמוכה או אינה קימת.

  • מנועי החיפוש משמשים פעמים רבות לצרכי ניווט ברשת ועצם ההופעה מסייעת להגברת הזכירות לשם המותג.

  • אנשים שונים מגיבים בצורה שונה לתוצאות החיפוש. ישנם אנשים רבים שקוראים את תוצאות החיפוש כאילו קראו מאמר מערכת ועל כן מן הראוי לפרוש חשיפה רחבה ככל שניתן.


 


 


 


 


 


 


 


 

גל ונטורה
ונטורה שיווק באינטרנט
שימצאו, שיכנסו, שיתקשרו..



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב