דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טרמיטים - וסוגי מזיקי עץ נוספים. 

מאת    [ 09/07/2009 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 3774 פעמים ]

טרמיטים הינם חרקים מזיקים זעירים, הניזונים מרהיטי עץ. טרמיטים עשויים לתקוף בתים פרטיים, כשם שבמדינות טרופיות שונות בהן הם חיים הם מסבים נזקים עצומים לעצים ויערות שלמים. גם בארץ קיימים הטרמיטים, הגורמים לנזק עצום לרהיטים כמו משקופים, מטבחים, מזנונים ועוד...

אין צורך להיכנס לפאניקה, שכן יש היום טיפול נגד טרמיטים ומדביר מקצועי ידע למגר את הבעיה. חשוב לזכור כי טרמיטים נוטים לחזור ולכן חשוב מאוד לבחון, אחת למספר חודשים, את הרהיטים והמשקופים בזמן הניקיון הביתי, במטרה לוודא שהטרמיטים אינם חוזרים. אחת לשנתיים אף מומלץ לבצע טיפול מונע נגד טרמיטים.

לא רק טרמיטים הם מזיקי עץ וקיימים סוגים נוספים של מזיקי עץ, הנקראים תולעי עץ. בארץ נפוצים מאוד שני סוגים של תולעי עץ - תולעת עץ בשם יקרונית, ותולעת עץ בשם ליקטוס.

 תולעי עץ מסוג יקרונית

תולעת היקרונית נראית כמו חיפושית קטנטנה, צבעה חום בהיר והיא חיה בבתי מגורים ומסבה נזק לרהיטי עץ ומשקופים. זחל היקרונית, שאורכו עד 3 סנטימטרים, יכרסם את דרכו בתוך רהיטי העץ שלכם ויביא להריסתם האיטית. צבעם של הזחלים הינו צהוב-לבנבן, הם בנויים מפרקים-מפרקים ולאורך גופם קיימות גבשושיות המסודרות בזוגות. משך התפתחות הזחלים הללו עשוי לארוך עד 10 שנים, מה שיקשה לזהות את מיקום ההדבקה של רהיטיכם. לאחר שהזחל יהפוך לגולם, הוא יבקע ויהפוך לחיפושית, וזה הזמן בו הוא יצא מרהיט העץ ויחפש בן-זוג להתרבות איתו. תוכלו לזהות תולעי עץ מסוג יקרונית ע"י רעשי הכרסום שלהן (בעיקר בשעות הלילה השקטות), חורי הגיחה שלהן (שרוחבן עומד על כ-1 ס"מ), ונסורת אבקתית שהן יפיקו מן הרהיט אותו הן מכרסמות.

 

תולעי עץ מסוג ליקטוס

תולעי הליקטוס הן חיפושיות זעירות באורך של כ-2 מילימטרים, התוקפות בעיקר מוצרי עץ יבשים, בהם הן מוצאות עמילן, החיוני מאוד להתפתחותן וגדילתן. מחזור החיים של תולעת הליקטוס  נע בין 4 חודשים לשנתיים. במידה ותולעים מסוג זה יתקפו את רהיטיכם, תוכלו להתחקות אחריהן ע"י איתור של חורים זעירים בקוטר 2-3 מילימטרים או גילוי נסורת אבקתית בכמות קטנה בסמוך לרהיטים.

קיימות בישראל חברות הדברה רבות המסוגלות לתת מענה מהיר ואפקטיבי כנגד סוגים מגוונים של מזיקים, ובעיקר כנגד טרמיטים ותולעי עץ.

הדברה נגד טרמיטים מתבצעת ע"י קידוחים מסביב לכל הפנלים והזרקת החומר לרצפה. ביצוע נכון ימנע מהטרמיטים לעלות ולכרסם ברהיטים.

הדברת תולעי עץ שונה מהדברת טרמיטים והיא מתבצעת ע"י איטום הרהיט ואיוד בגז.

לכן, לפני תחילת העבודה חשוב לאבחן את סוג מזיק העץ והאם הוא טרמיטים או סוג של תולעת עץ.

 ההדברה מתבצעת אך ורק ע"י מדבירים מקצועיים, שקיבלו את כל האישורים וההסמכות מהמשרד לאיכות הסביבה. האישורים ניתנים על סמך בחינות בקיאות בסוגי הרעלים והתכשירים הכימיים הספציפיים בהם ניתן לטפל בתופעות המזיקים המגוונות, על כן חשוב לדרוש את כל האישורים המתאימים מן המדבירים אליהם אתם פונים.

 

שמד צבעון צחי מדביר מוסמך,רישיון הדברה ורשיון לאיוד בלתי מוגבל בגז מס' 523 ריסוס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב