בחירת פונטים בהם נעשה שימוש בדוא"ל או במכתבים מודפסים יכולה לומר הרבה על האישיות של האדם ועל נטיותיו היצירתיות בכתיבה.גרפולוגיה – אומנות למידת כתב היד האנושי – שימשה במשך מאות בשנים כדרך לניתוח תכונותיו של אדם, אבל בשנים האחרונות, השימוש בכתב יד הולך ומתמעט, וגרפולוגים פונים לניתוח אופן ההקלדה של אנשים, כדי למצוא רמזים לאופיים ולאישיותם.ע"פ גישה זו, בחירת הפונט במכתב שאנחנו כותבים למנהל הבנק, בבקשה להתקבל לעבודה במכתב אישי, יכולה לספק מידע חשוב על.
הפסיכולוגיה של הפונטים, אשר נכתבה ביוזמת חברת המדפסות לקסמרק (Lexmark) ואשר נכתבה ע"י ד"ר אריק זיגמן, מסבירה כיצד בחירת סוגי ההדפסה יכולה להשפיע באופן משמעותי על מה שהקורא חושב עלינו. ע"פ ד"ר זיגמן, "שימוש בפונט הלא נכון יכול לשדר לאנשים רושם שגוי לגביך, ולהשפיע על החלטות היכולות לעצב את עתידך."
כך, למשל, נטען לגבי פונטים בשפה האנגלית: הפונט Courier הוא בחירתם של אנשים פרקטיים, בעוד פונטים מקומרים, כמו Georgia, מעידים על אופי קצת יותר "מרדני".עוד נטען, כי לכתיבת קורות חיים לחברה מסורתית, כדאי להשתמש בפונט: Times, ולחברה יותר עכשווית, בפונט: Verdana. לעומת זאת, Courier Newמתאים, ליצירת קרירות רובוטית, אולי פונט שמתאים יותר למכתב התפטרות...
פונטים כמו Times New Roman משדרים שילוב בין ישן לחדש, מה שמעניק להם אמינות, והופך אותם לפופולאריים ביותר על עורכי-דין.
וגם הגודל קובע...
גם גודלו של הפונט חשוב, במיוחד במכתבים מבעלי סמכות, בהם ללא כל ספק, פחות זה יותר, והשימוש בפונטים קטנים הוא עדיף.מסקנת המחקר הייתה, כי יש כעת לאנשים הזדמנות מצוינת לבטא את עצמם באמצעות סגנון הפונטים בהם הם משתמשים – הזדמנות שעליהם לנצל באופן יותר מלא.
מקור:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/1348871.stm
המאמר באדיבות : טלי ירדני מכון לגרפולוגיה
המכון לגרפולוגיה, בניהולה של טלי ירדני ,מתמחה במתן חוות דעת למעסיקים ,בסיוע במיון וקליטת עובדים בתחומים שונים .למכון לגרפולוגיה ניסיון עשיר במתן חוות דעת למעסיקים בחברות שונות במשק הישראלי ,חברות הנותנות שירותים, חברות הייטק, משרדי פרסום ועוד.נציג למעסיקים חוות דעת אמינה למגוון מועמדים רלוונטיים העונים לכל דרישות המשרה, וכל זה בסודיות ובהקפדה המתבקשות.