דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חנות צילום - תיקון מצלמות 

מאת    [ 09/07/2009 ]

מילים במאמר: 866   [ נצפה 7287 פעמים ]

הכתבה הבאה היא כתבת חובה לכל עשרות אלפי הקוראים שקוראים פה ומתעסקים בצילום (בין אם מדובר בניהול פליקר או בלוג צילום, ובין אם כאלה שסתם מצלמים את הדודות באירועים משפחתיים כשהן שיכורות). אם תקראו אותה סביר להניח שתוכלו לחסוך לעצמכם או לחבריכם למקצוע אלפי שקלים יחד עם המון עוגמת נפש. באמת שאתם תודו לי על כך...

מעשה שהיה כך היה: לפני כמה חודשים, יצאתי עם חברים לפאב במטרה לחגוג לידידה את יום ההולדת. כולם יודעים שבימינו, האירוע לא באמת התקיים אם הוא לא מופיע בפייסבוק בתוספת תיוגים לכל הנפשות הפועלות, ולכן, כמו כולם, ניצלתי את האירוע בכדי לקחת איתי מצלמה ולתעד את השמחה כדי שהעולם ידע שבאמת יש לי חברים. העניין הוא שמכיוון והמצלמה האישית שלי היא מצלמת רפלקס גדולה וכבדה (שממש לא מתאימה לפאב, בטח שלא בשמחות כאלה שמי יודע כיצד הן תיגמרנה) ביקשתי מאמא שלי רשות להשתמש במצלמת ה-canon A95 הקטנה והקומפקטית שלה לאותו ערב בלבד. מדובר במצלמה חמודה ביותר שנכנסת לכל כיס, אבל גם איכותית מאוד. אמא שלי הסכימה לי להשתמש בה, בתנאי שהיא תחזור בריאה ושלמה, ואמא שלי היא פולנייה. כשמשהו מתקלקל אתם לא רוצים לדעת איך היא מגיבה...

הלכתי עם המצלמה לאירוע; הנה אנחנו יושבים על הבר, מצלמים את כוס הבירה של ההוא, את השניצל שהזמינה ההיא, וכמובן שאת כלת השמחה בכבודה ובעצמה. כשלפתע פתאום קורה אסון (או מה שבאותו רגע לפחות הרגיש ככה) ומסך המצלמה מתחיל לרצד בצבעים שחור-סגול-ורוד מבלי שקדם לכך שום דבר. המצלמה לא נפלה, היא לא נרטבה, לא קרה לה כל נזק פיזי - המסך פתאום "נדפק" כאילו מעצמו!



ככה זה נראה - תמונה מרוחה בצבעים פסיכודליים. ממש לא מצב אידיאלי

מיותר לציין שתמונות מאותו ערב שמח לא היו, אבל גם לא הרבה שמחה הייתה שם מאותו הרגע שהמצלמה התקלקלה באופן הזוי ומסתורי. במקום להנות מהאירוע, הייתי עסוק בלחשוב האם אצטרך להעביר את שארית חיי בספונג'ה של הבית או בשטיפת כלים כדי שאמא שלי תסכים לסלוח לי עד החתונה. האמת שהתגובה שלה הייתה מעט יותר מאופקת ממה שחשבתי: "אם קלקלת לי את המצלמה, אתה צריך לקנות אחת חדשה בכסף שלך. בנוסף - אתה יותר לא לוקח את המצלמה שלי איתך לשום מקום אם אתה לא יודע לשמור עליה". מדובר במצלמה שעולה או עלתה בזמנו לפחות כמה אלפי שקלים ובהחלט הייתי צריך את הכסף, אבל בעיקר - כאב לי על אובדן האמון מצידה, הרי לך תסביר לבן אדם שלא קילקלת שום דבר, אלא שהוא התקלקל מעצמו ואתה פשוט היית האדם הלא נכון במקום הלא נכון.

חיפשתי את המצלמה בגוגל בכדי לברר מחירים ולקנות לאימי מצלמה חדשה מאותו הדגם בדיוק (בכל זאת אני בן טוב, ועושה מה שאמא מבקשת!), ומצאתי אתר של חנות ברמת-גן בשם "בית הצילום" שהיא גם מעבדת השירות של canon בישראל. צלצלתי לחנות בכדי לרכוש את המצלמה מחדש, ומעברו השני של הקו ענתה לי נציגה נחמדה. סיפרתי לה קצת את הסיפור הכאוב (בכל זאת, קצת אמפטיה לא תזיק לאיש) ומסתבר שזה היה אחד הצעדים החכמים בחיי. הבחורה נשמעה מחוייכת וסיפרה לי את הדבר הבא:

מדובר בתקלה מוכרת בחלק מהמצלמות של canon, התמונה על גבי המסך נמרחת ומופיעה בצבעי שחור וסגול, וזה קורה ככל הנראה עקב בעיה בחיישן. שמחתי לשמוע שמדובר בתקלה מוכרת שהרי צרת רבים חצי נחמה, ובכלל - אם התקלה נפוצה, זה מוכיח מעל לכל ספק שלא אני קלקלתי את המצלמה. את שומעת, אמא? לא אני!

אבל החדשות הנפלאות באמת אשר בקעו מפיה של אותה הנציגה, היו שחברת קנון מציעה שירות תיקון של אותה תקלה מוכרת לגמרי בחינם! מסתבר, שלא משנה היכן קניתי את המצלמה, וממש לא משנה שתוקף תעודת האחריות כבר פג מזמן - חברת קנון העולמית הכריזה על תיקון התקלה הספציפית ללא תשלום ו"בית הצילום" - מעבדת השרות של קנון בישראל, יתקנו לי את התקלה במצלמה ללא תשלום!

לא ידעתי את נפשי מרוב שמחה והלכתי לספר על שיחת הטלפון הנפלאה הזו לאמא שלי, שהגיבה באופן די סקפטי ולא האמינה שהמצלמה שלה באמת תתוקן בחינם, או שהבן שלה, חס ושלום, לא באמת כזה ידיים שמאליות שיקלקל כל דבר שנותנים לו. נסעתי עם המצלמה ל"בית הצילום" ברחוב ביאליק ברמת גן ומסרתי את המצלמה לנציגה החביבה שדיברה איתי. לאורך כל הזמן התיקון החבר'ה של "בית הצילום" היו איתי בקשר ועידכנו אותי לגבי התפתחויות העניינים. כעבור מספר ימים קיבלתי שיחת טלפון אשר הזמינה אותי לבוא ולקחת את המצלמה התקינה בחזרה. תוך מספר שעות המצלמה כבר הייתה אצלי ביד, כאילו מעולם לא נפגמה - וטוב מכך, במצב הרבה יותר טוב ממה שהייתה עוד לפני התקלה.

מאז אותו יום, אמא שלי לא פוחדת לתת לי להשתמש במצלמה שלה, או בכל דבר אחר שלה. טוב, אולי חוץ מהאוטו.

אני רוצה לנצל כתבה זו ולפנות לכל בעלי מצלמות canon באשר הם, ויש ברשותם את אחת מהמצלמות המופיעות ברשימת הדגמים עם התקלה באתר החברה - במידה ואתם נתקלים בתקלה המדוברת, אל תמהרו להתמרמר על מר גורלכם ולשבור קופות חיסכון בעבור מצלמה חדשה. "בית הצילום" מציעים שירות תיקון לתקלה המדוברת באופן חינמי לחלוטין, ואין שום סיבה שתצטרכו לרכוש מצלמה חדשה שתעלה לכם המון כסף סתם. נתקלתי לאחרונה באנשים רבים אשר סבלו מאותה הבעיה ונאלצו לקנות מצלמה חדשה - אם הייתי יכול לדבר איתם לפני שעשו את הטעות הזו, הייתי יכול להציל היום את הכיס של המון צלמים כאן ברשת.

לדף הבית של מעבדת canon בישראל - בית הצילום
http://www.camerashop.co.il

אז לכל האוחזים במצלמות קנון, או כל מי שיש לו חברים שמצלמים עם מצלמה של קנון - תזכרו, אתם באמת בידיים טובות, ואין שום סיבה שסתם תוציאו כל-כך הרבה כסף. להתראות בתחקיר הבא!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב