דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור בית אבות 

מאת    [ 08/07/2009 ]

מילים במאמר: 835   [ נצפה 2704 פעמים ]

המעבר לבית אבות הוא אינו עניין של מה בכך- לא למועמד הזקו ולא לילדיו. מדובר במהלך בעל היבטים נפשיים ואף כלכליים מורכבים. במקרים מסוימים ההחלטה חייבת ליפול במהירות, אם בשל התדרדרות פתאומית במצבו של הזקן, עזיבה לא מתוכננת של העובד הזר שטיפל בזקן וכדומה. 

לפני שמחליטים האם ולאיזה בית אבות להעביר את ההורה, חשוב לתת את הדעת על הסעיפים הבאים:

 

1) יש לשתף את הזקן בהחלטה עד כמה שאפשר, גם אם הוא אינו צלול לגמרי. חשוב להקשיב לרצונותיו של הזקן ולהבין האם ההחלטה לעבור לגור בבית אבות מקובלת עליו. במידה ומעוניין במעבר יש לשתף את ההורה באופציות הקיימות על מנת לאפשר לו לבחור את המקום המתאים ביותר מבחינתו. לצורך כך עדיף להגיע עם הזקן לסיור בבית האבות לשם התרשמות ושיחה עם הצוות והדיירים במקום

2) מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע על המעבר לבית אבות. איש המקצוע יכול להיות רופא, עובדת סוציאלית או אחות שמכירים היטב את מצבו של ההורה ומסוגלים להמליץ על הצרכים הדרושים לו.

3) כדאי לאסוף כל מידע אפשרי על בתי אבות באזור בו אתם מעוניינים לשכן את ההורה. אפשר להיעזר באנשי מקצוע או מכרים ולהתעניין לגבי מחירים, סוגים של בתי אבות ורמת שביעות רצון של המכרים והוריהם המתגוררים בבית אבות.

4) אם ההורה קיבל "קוד" (עזרה במימון אשפוז סיעודי דרך משרד הבריאות הניתן ע"פ קריטריונים כלכליים), יש לבדוק אילו מחלקות סיעודיות באזור המיועד מקבלים זקנים שיש להם קוד וערוך ביקור התרשמות.כמובן יש לוודא תחילה שבית האבות אליו אתם מתכוונים להכניס את ההורה פועל ברישיון משרד הבריאות ותחת פיקוחו.

6) בידקו האם לבית האבות יש לשלם דמי כניסה, דמי פקדון או רק תשלום חודשי קבוע.

7) בררו מהי המדיניות של בית האבות בכל הקשור לקניית תרופות ומוצרי ספיגה.

8) בידקו את מספר המטפלים בהשוואה למספר הדיירים בבית האבות בכל משמרת.

9) בקשו לדעת מהן שעות העבודה של הרופאים בבית האבות.

10) בררו פרטים לגבי פעילויות הפנאי והתרבות שמוצעות בבית האבות.

 

 

על מנת לבחור בבית אבות, אפשר גם לפנות לחברות השמה לבתי אבות. חברות אלה עוזרות בבחירת בית האבות המתאים ביותר להורה. לחברות הללו יש את כל המידע הנדרש על בתי האבות באזור המבוקש, וברשותם אנשי מקצוע המתאמים ציפיות עם הלקוחות בעניין אופי בית האבות, הטיפול בו, רמת השירותים בו והעלות.

 

 

בקרו בבית האבות מספר פעמים

 

בביקור הראשון בקשו לפגוש באנשי ההנהלה של בית האבות, לרבות הרופא והאחות האחראית. לפגישה זו חשוב להגיע עם רשימת שאלות שהכנתם מראש. רשימת זו צריכה לכלול שאלות כמו כמה מטפלים יש בכל משמרת ועל כמה זקנים, מהם הטיפולים הפארא-רפואיים שמוצעים בבית האבות, מה כולל תפריט הארוחות במקום, האם אפשר להתאים את המזון במקרים של מחלות כלשהן וכדומה.

מעבר לכך, בקשו שיערכו לכם סיור במחלקות בית האבות. במהלך הסיור ביחנו את רמת הניקיון, בידקו כמה זקנים מתגוררים בחדר, על איזה מיטות הם ישנים, האם יש לחצני מצוקה ואם כן איפה הם ממוקמים. במקרה שמדובר במחלקת לתשושי נפש חשוב לוודא את דרך הכניסה והיציאה מהמחלקה ,לבדוק אם הכניסה נעולה תמיד ומופעלת על ידי קוד, או האם כל אחד יכול להיכנס ולצאת מתי שהוא מעוניין. 

לאחר הביקור הראשון, מומלץ לבצע עוד מספר ביקורים בבית האבות ללא תיאום מראש ובשעות משתנות. כדאי למשל להגיע בזמן הגשת ארוחת הערב, על מנת להתרשם מטיב המזון והיחס לזקנים בחדר האוכל. בביקורים אלה ניתן לפגוש בני משפחה של זקנים אחרים המתגוררים בבית אבות ולשאול אותם על רמת שביעות הרצון שלהם מהמקום.  

 

האם אתם מבינים את כל תנאי הקבלה לבית האבות?

לאחר שבחרת בבית אבות, חשוב להיות בטוחים שאתם מבינים בדיוק מהם תנאי הקבלה למקום, מה גובה התשלום, תנאי התשלום וכדומה.

במקרה של מעבר למחלקה סיעודית כדאי לוודא שממשתם את כל זכויות הביטוח הסיעודי של קופות החולים או הביטוח הפרטי, במידה ולזקן יש ביטוח כזה, על מנת לזכות בעזרה בתשלום עבור המוסד.

 

מאחר והמעבר לבית אבות הוא מהלך לא פשוט, חשוב לדאוג שלזקן יהיה ליווי צמוד במהלך ימיו הראשונים במקום. מומלץ גם להגיע לביקורים לעיתים תכופות לפחות בשבועות הראשונים. לצורך כך מומלץ להכין רשימת תורנות בין בני המשפחה.יש לציין כי מקובל ששלשת החודשים הראשונים בבית האבות משמשים כחודשי נסיון שלאחריהם הזקן או המוסד יכולים להחליט על התאמת הזקן למוסד.

משפחה מטפלת - מרכז מידע ויעוץ לבני משפחה ולמטפלים בזקן. המידע במגוון נושאים ביניהם ביטוח לאומי, חוק סיעוד, דיור מוגן, בתי אבות, עובדים זרים,



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב