דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנות לטיול בדרום אמריקה 

מאת    [ 08/07/2009 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 5129 פעמים ]

הכנה לטרקים
מסלולי הטרקים בדרום אמריקה מהווים אחת מנקודות המשיכה הבולטות של היבשת. מרבית המסלולים הללו ינועו באזורים הגבוהים יותר ויגיעו בחלקם לרום 4000 - 5000 מ' מעל פני הים. פעמים תעשו בחכמה אם תיקחו סבלים או חמורים לסיוע בהתמודדות עם הדרך וקשיי הגובה, פעמים תוכלו ללכת על השביל ולהיות לבדכם עם הטבע. * מחלת גבהים - בטרקים הגבוהים חייבים להתייחס לנושא הגובה ומחלת הגבהים. מרבית הטרקים בבוליביה חוצים את רמת הסף של 3000 מ', גובה שמעליו קיימת סכנה ללקות במחלת גבהים. סימני למחלת גבהים - עייפות, לחץ בחזה, חוסר תאבון, סחרחורות ועד איבוד שיווי משקל וחוסר יכולת ללכת. להתמודדות עם המחלה ישנן מספר דרכים שכולן חשובות וכולן יחדיו יעזרו מאוד. 1. לשתות הרבה מים. 2. לעצור למנוחה ובמידת האפשר לרדת לאזור נמוך יותר ולהישאר בו מספר שעות עד יום. 3. במידה ולא ניתן להישאר או לרדת ממשיכים במסלול בהליכה איטית או ברכיבה על סוס או חמור. 4. מומלץ לקחת כדור דיימוקס (במידה ויש), הכדור מקל מאוד, במידת האפשר רצוי לקחתו 12 עד 24 שעות לפני שמגיעים לגובה. 5. לאכול צימוקים או שזיפים מיובשים, פרות אלה מספקים לגוף סוכר זמן המוסיף אנרגיה ומקל מאוד. מומלץ לפני היציאה לטיול להצטייד בפרות אלה. 6. לאכול חטיפי אנרגיה גם הם מוסיפים אנרגיה זמינה לגוף ומקלים על ההתמודדות עם תופעות המחלה. 7. לא להתעלם מתופעות המחלה, התעלמות רק תחמיר את המצב. 8. מטייל שאינו יכול להמשיך ותפקודו לקוי רצוי לפנות במהירות האפשרית לרופא.
* מים - ההמלצה הכללית שלנו היא לטהר מים בקביעות במהלך הטרק. להקפיד להצטייד בכדורי טהור הפועלים גם על אמבות. במידה והמים המטוהרים קרים (מתחת ל 20 מעלות) מומלץ להמשיך ולטהר אותם במשך שעה.
* ציוד לטרק - לטרק יש לקחת אך ורק את ההכרחי, זכרו שהמשקל משפיע על ההליכה ופוגע בחוויית הטיול, יש להצטייד בציוד הנדרש בלבד. * למקומות בהם אין מקומות לינה עם כיסוי גג יש להצטייד באוהל עמיד לגשמים. * השק"ש צריך להתאים לתנאי האקלים השוררים באזור, מוטב שק"ש חם מאשר לקפוא בלילה, זכרו הקור באזור זה איננו מוכר למטייל הישראלי הממוצע, טיולים למקומות קרים מומלץ שק"ש העמיד בתנאי קור של מינוס 10 מעלות. * נעלים חייבות להיות נוחות, אטימות למים הינה משנית, מי שנעליו אינן אטומות למים יכול למרוח את נעליו בווקס ולקבל אטימות מלאה ל 7 עד 10 ימים, זמן זה מספיק לטרקים ביבשת. * ביגוד צריך לקחת את המינימום הנדרש, יש להצטייד בביגוד מתאים לתנאי מזג האוויר בעת הטיול, למקומות קרים מומלץ לקחת בגד תרמי, מעיל חם עדיפות למעיל אטים לרוח, חלפ"ס נגד הקור והגשמים, גרביים חמות וגרבי קולמקס המנדפות זעה. כיסוי ראש וכפפות, בקיצור כל מה שמחמם ולא כבד. * ערכת בישול ואוכל שיספיקו למשך הטיול בתוספת מזון ליום נוסף, התוספת באה לתת תשובה למקרה של עיקוב ושינוי הלו"ז. המזון רצוי שיהיה קל ומזין לדוגמא: מרקים מוקרמים, משקלם קטן הם לא תופסים מקום ומזינים, פסטה, אבקת פירה, ממרחים בטובות וכו'. רצוי שלא לקחת מזון שיכול להתקלקל כגון: בשר, נקניק. * ציוד נילווה כגון: מפה עם סיפור דרך של הטרק, ערכת עזרה ראשונה, ניר טואלט, מצלמה, סוללות רזרביות , פנס ראש, מצפן וכו'.
* בכל יציאה לטרק מומלץ להשאיר באכסניה, גאסט אווס או מלון אותו עוזבים את פרוט המסלול, לוח הזמנים הצפוי, מועד חזרה ופרטים של המטיילים. במידת האפשר להעביר פרטים אלה במייל למשפחות בארץ, זה מקל עליהן ומהווה נקודת התייחסות במקרה של בעיות או אסון חס וחלילה.


* הערה חשובה - אין לצאת לטיול ובודאי שלא לטרקים ללא ביטוח מסודר.

בהצלחה וטיול בטוח ומהנה מראובן
אתר טיולים
אני מדריך טיולים בארץ למעלה מ 40 שנה ומטייל הרבה בעולם הרחב, לאורך השנים הצטברו אצלי מסלולים רבים ומידע שאני דואג לעדכנו. בין יתר עיסוקי אני מנהל חנות לציוד טיולים ועוזר למטיילים בהכנת מסלולי טיולים.

ציוד מחנאות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב