דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקת קרינה - על מה ולמה 

מאת    [ 07/07/2009 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 3323 פעמים ]

המודעות לנזקים אשר קרינה יכולה לגרום לאדם החלה בסוף המאה התשע עשרה, עם הניסויים הראשונים שנעשה בקרינה מייננת. הקרינה היא למעשה גלים של אלקטרונים שנעים באוויר והיא לא נראית לעין, בשל עובדת היותה מוסוות אך מסוכנת, חשוב מאוד לבצע בדיקות קרינה בבית מגורים, בית ספר, מוסדות ציבוריים ובנייני משרדים ולוודא שמבנים אלו אינם חשופים לקרינה חזקה מדי. קרינה יכולה לחדור לחיינו כמעט מכל מכשיר חשמלי, מעמודי חשמל עם מתח גבוהה, אנטנות סלולאריות וכיוצא בזה. ככל שאורח החיים שלנו מתקדם בד בבד עם שינויי הטכנולוגיה, גדלים כמויות הקרינה אליהם אנחנו חשופים.

המשרד לאיכות הסביבה קבע תקנות מפורשות לגבי כמות הקרינה המותרת, ועל חברת החשמל, החברות הסלולאריות, בזק, וחברות נוספות, לבדוק את כמות הקרינה אותה פולטים המתקנים בטכנולוגיה בה הם מופעלים ולטפל באותם מכשירים ואנטנות שאינם עומדים בתקנים אלו. התקנים של המשרד לאיכות הסביבה קובעים סף בריאותי לחשיפה לקרינה בלתי מייננת, סף זה מגדיר את מידת הקרינה המינימאלית המבטיחה כי לא יגרם נזק בריאותי. הסף הבריאותי לוקח בחשבון אוכלוסיות רגישות כגון ילדים, חולים ומבוגרים, והוא נקבע על פי המלצות הוועדה להגנה מפני קרינה בחסות ארגון הבריאות העולמי, המלצות אשר נקבעו ב-1998. חשוב להבין שהסף המותר מתייחס לחשיפה קצרת מועד בלבד, ואינו לוקח בחשבון נזקים ארוכי טווח מחשיפה נמוכה אך ממושכת.

בנקודה זו הגדיר המשרד לאיכות הסביבה סף נוסף, זהו הסף הסביבתי. סף זה אמור לשקלל את הצורך בשימוש במכשירים ואנטנות פולטות קרינה, לצרכי הדיירים החיים בסמוך לאותם מקורות קרינה אלו. הסף נקבע על ידי המשרד לאיכות הסביבה תוך התייחסות לסף הבריאותי הקיים, ומשלב בתוכו את היכולת הכלכלית של מדינת ישראל לממן אמצעים שיפחיתו את נזקי הקרינה. הסף הסביבתי לוקח בחשבון נזקי קרינה המתרחשים לאורך זמן, מקרינה ממושכת ורצופה.

נתונים אלו הם אכן נתונים מרעישים, אולם ההתמודדות מול העובדות וההכרה בהם חשובה ביותר. הצעד הראשון אשר נמליץ לכל אדם הוא להזמין בודק קרינה שייתן לו תמונה נכונה לגבי רמות הקרינה בסביבה בה הוא מתגורר. הדבר חשוב עוד יותר במקרה של גידול ילדים ועל כן מומלץ לבצע בדיקה זו לפני רכישת דירה חדשה. בחלק מהמקרים מגן החוק גם על בעלי דירות שגילו רמות קרינה מסוכנות בביתם רק אחרי הקניה, או מקרים בהם בעלי דירות גילו יום אחד שליד הבית שלהם הוקמה אנטנה חדשה. בודק קרינה מקצועי יכול לתת לכם אומדן על גודל הבעיה, ועל האמצעים העומדים לרשותכם לפעולה בנושא. בכל מה שקשור לבריאותכם ולבריאות ילדיכם, אל תתנו לקרינה לא נראית לחלוף בבית כאילו לא הייתה, הזמינו בודק קרינה מקצועי מטעם חברת בדק בית ופנו לגורמים המוסמכים במקרה של סכנה של ממש.

ארז אריה, צ'ק האוס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב