דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת ציוד ואיכות הסביבה 

מאת    [ 06/07/2009 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 2748 פעמים ]

כאשר מדברים על השכרה מדברים על איכות הסביבה. המושג הזה מתאר יחסי גומלין בינינו – בני האדם לבין הסביבה הטבעית אותה ייצרנו ובה אנו חיים. במאמר זה נדבר על השכרת ציוד ותרומתו להקשר הסביבתי. כמו כן, נדגיש את תרומתו לסביבה של כל אדם הבוחר להשתמש בהשכרה ולא בקנייה.
הפגיעה בסביבה היא נושא בוער ומעורר דאגה ובין הבעיות הסביבתיות אפשר לדבר על התפוצצות אוכלוסין, זיהום אוויר, זיהום מים, זיהום קרקע, אפקט החממה ועוד.
במאמר זה נתמקד בשלושה גורמים עיקריים:

התפוצצות אוכלוסין וחסכון במקום - האוכלוסייה גדלה בקצב מהיר מהקצב בו נוצרים משאבים ותשתיות. כתוצאה לכך, כמות המשאבים הזמינים לאוכלוסייה מתדלדלת. התפוצצות אוכלוסין עשויה לבוא לידי ביטוי במשבר כלכלי, בריאותי, חברתי ומדיני. אוכלוסייה בעלת משאבים סופיים שאינה מאטה את קצב הגידול שלה חייבת בסוף להגיע למצב של התפוצצות אוכלוסין. מומחים שונים מזהירים שעל פי חישוביהם, אם לא תהיה ירידה משמעותית בגידול הטבעי, ו/או עלייה משמעותית במשאבים הבסיסיים הזמינים לאדם חלקים גדולים של כדור הארץ יגיעו למצב של התפוצצות אוכלוסין תוך כמה עשרות שנים והתוצאה תהיה הרת אסון. הבעיה הזו באה לידי ביטוי אצל כל אחד ואחד מאיתנו. שטח הדירות מצטמצם ומחירי הנדל"ן מאמירים. כתוצאה מכך, שטח האכסון קטן ואנו מוצאים את עצמנו עמוסים במוצרים בעלי ניצולת נמוכה שאנרגיה רבה הושקעה בתהליך הייצור שלהם. השכרה היא פתרון קל ונוח לחיסכון במקום. אני בוחר להשכיר מוצר מסוים לפי מידת השימוש וכך אני לא צריך לדאוג לשטח האכסון שיתפוס לי.

זיהום אישי וזיהום מסחרי - רוב המחאות הן כנגד זיהום מסחרי, זיהום שבו מפעלי ענק מזהמים את הטבע, לדוגמה השלכת פסולת לים. אך הזיהום האישי, שנגרם על ידי בני אדם שמזהמים בדרכם את הסביבה, מסוכן לא פחות. לדוגמה, אנשים שנוסעים המון במכוניות פרטיות, או מייצרים אשפה מיותרת – צריכת יתר. כשבוחנים את התועלת בייצור אוהל לדוגמה, נשאלת השאלה האם יש דרך אחרת בה נוכל להשתמש במוצר זה בלי להיות אחראיים לפגיעה נוספת באיכות הסביבה? התשובה היא כן. אם היינו בוחרים לשכור אוהל לסוף שבוע או תקופה אחרת, מאתרים אדם נוסף שמעוניין להשכיר את אותו מוצר וראו זה פלא – תרמנו קצת לסביבה. לא נשכח שבאותה נשימה גם חסכנו הוצאה גדולה ומיותרת ועדיין השגנו את המטרה.

תעשיה ושימוש באנרגיה- כל מפעל תעשייתי מונע על ידי אנרגיה. האנרגיה מושקעת להארת המפעלים והמשרדים, לחימום, ולשינוע חומרי גלם, עובדים ומוצרים ברחבי המפעל. יחד עם זאת, מפעלי התעשייה זקוקים לאנרגיה גם לשימושים ייחודיים - אנרגיה זו מושקעת בתהליך הייצור, בו מייצרים מוצרים שימושיים מחומרי גלם. מספר דוגמאות לשימוש באנרגיה: - חימום למטרת ייצור קיטור - עיבוד חומרים בתהליכים תעשייתיים - הפעלת מכונות השפעות על האדם- זיהום הסביבה פוגע בסופו של דבר בנו - בני האדם. במקרה של זיהום כלל עולמי, ההשפעות חלות על העולם כולו. הפשרת הקטבים היא בעיה עולמית לדוגמה. יחד עם זאת, גם זיהום מקומי הוא הרסני לאדם וגורם מגוון בעיות, החל בקשיים פיזיים ועד למחלות קשות כגון סרטן, כשל במערכת החיסונית ואסתמה הנגרמות כתוצאה מהימצאות חומרים מזהמים באוויר, באדמה ובמים. באמצעות השכרת ציוד נתרום מעט לשימור הסביבה בה אנו חיים. ייצור מוצרים רבים מצריך שימוש רב באנרגיה בתהליכי הייצור התעשייתי ושימוש במשאבים טבעיים. אנרגיה המושקעת בייצור מכונית אחת - גדולה יותר מכלל האנרגיה אשר תצרוך אותה המכונית בכל ימי חייה, ורשימת הדוגמאות עוד ארוכה.

השכרה היא במפורש שיטת צריכה ידידותיות לסביבה: פחות זיהום אוויר ופחות בזבוז של משאבי כדור הארץ. להשכיר במקום לקנות היא שיטה ידידותית יותר לסביבה ואם כל אחד מאיתנו יוותר אפילו על רכישת מוצר אחד, תרומתו לסביבה תהיה משמעותית. להשכיר לפי הצורך ולא לקנות על מנת להחזיק. תרבות הצריכה בסופו של דבר פוגעת במשאבים היקרים לנו ולדורות הבאים, ולכן להשכיר פירושו לתרום לאיכות הסביבה.

רועי דיין
http://www.gorent.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב