דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נפתחה קייטנת מרכז וראייטי ירושלים לילדים עם צרכים מיוחדים 

מאת    [ 06/07/2009 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 2735 פעמים ]

ששים וארבעה ילדים עם צרכים מיוחדים משתתפים השנה בקייטנת מרכז וראייטי ירושלים שנפתחה בראשית יולי. הביקוש לשיבוץ ילדים בקייטנה זו עלה בהרבה על מספר המקומות שתוכנן , ועד הימים האחרונים התקבלו במרכז וראייטי פניות מעשרות הורים נוספים שביקשו לשלב ילדיהם בקייטנה, ובסופו של דבר לא נענו.

 הילדים המשתתפים בקייטנה מגיעים ממסגרות חינוך מיוחדות, בהם למדו בשנה החולפת או מכיתות מקדמות במערכת החינוך הרגילה בהן שובצו ללימודים. הורי הילדים משתתפים בהוצאות המימון של הקייטנה בסכום נמוך של 450 ש"ח לילד. (העלות המלאה לילד  גבוהה  כמעט  פי  5 ובמסגרות הרגילות בירושלים מגיעים תשלומי ההורים לקייטנה לאלפי שקלים לילד ). יתרת המימון לתפעול הקייטנה , שעלותה מטבע הדברים, גבוהה במיוחד, מגיעה מכספי התרומות המתקבלות במרכז וראייטי וכן מתקציבי חוגים ופעולות העשרה של מסגרות חינוכיות בעיר שביקשו לשלב תלמידיהם  במסגרת  הקייטנה.

 מנכ"ל מרכז וראייטי ירושלים מר אריה רוגל מציין כי נוכח המשבר  הכלכלי השנה, הקיצוץ בתקציבים והקיטון בכלל התרומות לעמותות המגזר השלישי, התאפשרה הפעלת קייטנת מרכז וראייטי רק בעזרת איגום הכספים ב"אשכול מימוני" מיוחד הכולל,כאמור כספים למטרות חוגי העשרה ופנאי בחופשת הקיץ מתקציבי כמה מסגרות חינוך בעיר. מקור מימוני חשוב נוסף - כספים מתורמי וראייטי וכספי סיוע ותרומה מצד גופים  ומצד הציבור הרחב בעיר, שנאספו ביום ההתרמה האחרון שנערך לצורך זה בשיתוף עם תנועת הצופים .

 בקייטנה השנה משתתפים ילדים בעלי לקויות ראיה, לקויות תקשורת, ולקויות למידה. במהלך חודש יוני נערכו במרכז וראייטי ימי השתלמות מיוחדים להכשרת המדריכים  המשובצים לעבודה בקייטנה. הצוות שמע סקירות מפי פסיכולוגים בנושא ליקויי למידה, מפי מומחית בתחום לקויי ראייה וכן גם בנושא ליקויי תקשורת.

 במרכז וראייטי מציינים כי אף שחופשת הקיץ היא זמן של כיף, בילויים ושעשועים קיציים עבור רוב הילדים, הרי ילדים בעלי צרכים מיוחדים אינם יכולים ליהנות מפעילויות אלה באופן חפשי. הם זקוקים למסגרות ולמקומות בילוי המתאימים לצרכים המיוחדים שלהם. מסגרת מותאמת לילדים בעלי צרכים מיוחדים הינה מסגרת שבה ישנה הנגשה פיסית של מתקנים ואתרים, ליווי והדרכה של אנשי צוות מיומנים ומוכרים, השגחה רגישה וצמודה ואופי שונה של גירויים.

 חופשת הקיץ מעמידה את בני משפחתו, של ילד בעל צרכים מיוחדים בפני התמודדות נוספת ומהווה עוד מקור לדאגה. ככל ההורים הם נדרשים למלא את ימי החופשה הארוכים של ילדם בפעילויות ובעיסוקים. אולם, הורים לילדים רגילים יכולים לבחור מבין מגוון רחב של אפשרויות קיימות, ואפילו אם הילד נשאר ללא מסגרת במהלך הקיץ, הוא יכול לבלות בבית או בשכונה עם חברים ובני משפחה או אפילו להצטרף למקום העבודה של ההורה. אפשרויות אלו אינן פתוחות בפני הורים לילד עם צרכים מיוחדים. ילד זה דורש השגחה צמודה ורגישה, ברוב המקרים אין לו מסגרת חברתית ואי אפשר להשאיר אותו לבד.

 הקייטנה של מרכז וראייטי ירושלים מעניקה לילדים בעלי צרכים מיוחדים מסגרת איכותית מותאמת לצרכיהם בהוצאה סבירה להורים. במהלך שלושה שבועות של חופשת הקיץ הילדים מגיעים מדי יום למרכז ונהנים מקייטנה מושקעת ויצירתית הנותנת להם מקום להיות "פשוט ילדים". ילדים שבמהלך כל חייהם נדרשים להתמודד עם אתגרים ומשימות שאינם הולמים את גילם, יכולים ליהנות בקייטנה מחוויות הילדות הפתוחות בפני כל הילדים כולם.

 המשבר הכלכלי  והירידה הכוללת בהכנסות הצריכו השנה, כאמור,היערכות מיוחדת במרכז וראייטי ירושלים, בנושא התקציבי. זאת  על מנת לאפשר את הפעלת הקייטנה תוך שמירה על מספר עקרונות בסיסיים: הבטחת רמתו הגבוהה של המפעל, הקפדה על גיוס מדריכים ברמה גבוה והכשרה מתאימה לצוות, מחד ומאידך מאמץ לשמור על סכום השתתפות כספי נמוך של ההורים שרובם אין ידם משגת לממן עלויות ריאליות של השתתפות בקייטנה מסוג  זה.

 

מרכז וראייטי ירושלים הוקם בשנת 1994 כדי לשמש בית חם לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מרכז וראייטי ירושלים הוקם כדי לקדם את זכותו של כל ילד למירב ההזדמנויות למיצוי כישרונותיו ויכולותיו ולקידום השתלבותו בחברה.מרכז וראייטי ירושלים משתייך לארגון וראייטי העולמי, ופועל בשיתוף עם וראייטי ישראל. מרכז וראייטי ירושלים מאגד תחת קורת גג אחת מכלול מסגרות טיפוליות ותמיכתיות, בהן משתתפים מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אתר אינטרנט
http://www.variety-jerusalem.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב