דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלישת גלים בשוק ההון 

מאת    [ 04/07/2009 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 2771 פעמים ]

גלישת גלים בשוק ההון

מי לא מכיר את התמונות בסרטים של גולשי הגלים בהוואי. גלים שמתרוממים לגבהים עצומים ומתנפצים בעוצמה אל השונית והחוף.

אפשר לראות את הגולשים קופצים אל המים וחותרים אל מקום מסויים בים בו הם מחכים בסבלנות לגל המתאים שיקח אותם בוירטואוזיות אל החוף.

גם אני כמי שאין לו ניסיון בגלישת גלים, יכול להבחין מי מהגולשים ותיק עם ניסיון של שנים ומי חובבן שמתחיל את דרכו במסלול גולשי הגלים.

החובבים, רובם צעירים מאוד, נכנסים למים בהתלהבות גדולה, מנסים לתפוס את הגל בכל מצב ללא קשר למזג האויר והגלים. יש להם רצון עז להראות לכולם מה הם יודעים ואיך הם מצליחים בכל מצב לתפוס גל.

יש תמיד איזור מסויים שרואים מקבץ של גולשים שממתינים לגל המתאים. כאשר למי שלא מבין בגלישה נראה לפתע שחלק מהגולשים ללא סיבה מתחילים לחתור בחוזקה לכיוון החוף, תוך הבנה שהם מנסים לתפוס מומנטום לקראת התקרבות גל גדול. החובבים חותרים כמעט בכל גל שמתקרב, בניסיונם להוכיח את יכולתם. לעומתם גולשים מנוסים נראים לעיתים רחוקות יותר חותרים לקראת התקרבות גל ובדרך כלל הם אלו שמצליחים להיות על הגל במיקום ובתיזמון הטוב היותר וכל שאר הגולשים נשארים מאחור או מקדימים את הגל ומתנפצים לתוכו.

און, גולש גלים ותיק וסוחר מתחיל סיפר לי על האנלוגיה שבין גלישת הגלים למסחר בשוק ההון. פעם שביקר בחו"ל, הלך לאחד החופים הטובים לגלישה. גלים של 8-10 מטרים גובה, מרהיבים לכל צופה ובמיוחד לגולשי גלים.

און נכנס למים והצטרף לשאר גולשי הגלים על מנת לתפוס גלים שכמותם לא ראה ולא גלש. בתור מי שלא הכיר את החוף הוא חיפש מה הגולשים הותיקים עושים. הוא בדק מה המיקום הטוב ביותר להמתין לגלים, הוא חיפש מתי מתחילים שאר הגולשים לחתור לקראת תפיסת הגל ומה קצב הגעה של כל גל ומהירותו.
כגולש עם ניסיון הוא ידע שיש לחפש לפני הכניסה למים מה אופי הגלים לאותו חוף. מהו הקצב של כל מחזור גלים. מתי מופיע הגל הגדול והטוב ביותר לגלישה בתוך כל מחזור. תמיד ללמוד מהגולשים הותיקים בחוף היכן המיקום הטוב היותר לחכות לגל, מתי התיזמון הנכון להתחיל לחתור לקראת הגעה של הגל והכי חשוב היכן הגל נשבר ומתנפץ אל השונית והסלעים.

בשונה משוק ההון, טעות וחוסר ניסיון בגלישת גלים יכולה להוביל להחלטה שגויה שתוביל במקרה הטוב לפיספוס הגלישה על הגל, אך במקרה הרע, פציעה קשה ואפילו למוות. גולשים גלים יודעים שעל טעויות במים משלמים.

גם בשוק ההון יש גלים. גודלם וקצב הגעתם משתנה באופי הסוחר ובסוג הנכס שבוחרים לסחור. סוחר Swing בוחר לתפוס גל גדולים למרחקים גדולים אך במרווחים ארוכים. סוחר Scalping בוחר גלים קטנים יותר למרחק קצר אך עם מרווח קצר ומהיר.
סוחרים מתחילים צריכים ללמוד מסוחרים ותיקים ולעקוב אחר פעולתם. סוחר ותיק מכיר את הנכס בו הוא סוחר ויודע מהו אופיו, קצבו ומהו הזמן המתאים והנכון להיכנס לפוזיציה ולתפוס את הגל. יש לחכות בסבלנות להזדמנות הטובה ביותר מבחוץ ולא למהר לקפוץ למים. חשוב להכיר את סוגי הגלים בשוק ולדעת לרכב על הגל ככל האפשר בוירטואוזיות ולנסות לנצל את מלוא הפוטנציאל והרווח עד לדיעכתו.

כמו בגלישת גלים, הדרך למקצוענות היא הרבה ניסיון ופרקטיקה מעשית ולא רק תאורתית. חשוב להיצמד לסוחר ותיק וללמוד ממנו ככל האפשר מניסיונו ולקבל ממנו את ה"סודות" שמובילים להצלחה בשוק ההון.

גולש גלים יודע מראש שהדרך להצלחה רצופה באכזבות רבות, נפילות לתוך הגלים, חבלות גופניות, שבירת הגלשן ושתיית מי ים רבים.

למרות שמסחר בשוק ההון קל הרבה יותר ללמידה ותירגול מעשי ללא סיכון כל שהוא, רוב הסוחרים אינם מצליחים לשרוד מספיק כדי להגיע לניסיון שיניב עבורם יצירת רווחים נאים בשוק ההון והפיכתם לאנשים חופשיים כלכלית ולא תלויים.

על מנת להצליח כסוחר למד מגולשי הגלים. מצא סוחר ותיק ולמד ככל האפשר ממנו, תרגל הרבה לאורך זמן על מערכת מסחר דמו עד שתגיע לרמת מסחר גבוהה ותגובה אוטומטית לתנועת השוק, חכה בסבלנות מבחוץ להזדמנות שבה תרגיש "הנה אני לוקח "כסף ופעל נכון בניהול הפוזיציה על מנת להגן על עצמך מפני הפסדים ולמד להרוויח את מלא הפוטנציאל מכל גל והזדמנות בשוק.

בהצלחה,

גבע גזית - מנכ"ל -
Geva International Trading
09-7678138, 054-2076655
חוזים והעתיד נראה מבטיח!
www.gevatrade.com
גבע גזית - מנכ"ל
Geva International Trading
סוחר פעיל, מאמן ומרצה מדהים
www.gevatrade.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב