דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקנת אקווריום 

מאת    [ 04/07/2009 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 5412 פעמים ]

אחרי שבחרנו אקווריום והחלטנו באיזה דגים לאכלס אותו הגיע הזמן להתקין את האקווריום בבית, במיקום האקווריום יש להתייחס לשני דברים: אסור להציב את האקווריום במקום שקרני השמש יפלו על האקווריום עצמו ואסור להציב את האקווריום במקום שבשעות היום שרוי בחשכה מוחלטת.
ההתקנה

לפני מילוי האקווריום במים יש לזכור להדביק את הרקע, להתקין את צינורות הפילטר ואת צינורות האוויר ולהעביר את כל חוטי החשמל שיוצאים מאחורי האקווריום לעבר שקע חשמלי.
מצע

את המצע שקנינו יש לשטוף היטב, אבל אי אפשר לנקות אותו לחלוטין לכן לאחר מספר שטיפות כשהמים שיוצאים ממנו פחות עכורים אז זה מספיק.

את החצץ/חול יש להכניס לשקית ניילון ולהכניס עם השקית לתוך האקווריום ולשפוך את המצע בזהירות לתוך האקווריום, יש לפזר את המצע על תחתית האקווריום בשכבה אחידה בעובי 4-8 ס"מ לאחר מכן פורשים על המצע שקית ניילון ומתחילים למלא מים עם צינור כשהמים נשפכים על הניילון וכך לא מערבלים את המצע.

אחרי שמילאנו חצי מכמות המים אנו עושים הפסקה למטרת עיצוב האקווריום,זה הזמן לשתול צמחים או צמחי פלסטיק, להקים מסלעות ולהציב טירות או ספינות טבועות וכל מיני קישוטים, זה הזמן גם לשים את אבני האויר שאמורות להיות שתולות במצע, אחרי העיצוב ממשיכים למלא בזהירות את האקווריום.
חומרים והפעלת הפילטר

בשלב זה אפשר לשפוך אנטי כלור למים ומומלץ במינון כפול מהמינון המומלץ ע"י היצרן שכן היצרן אינו יודע מה מינון הכלור בישראל ואנו לא יודעים לאיזו ארץ כיוון היצרן את מינון החומר שלו, אחרי האנטי כלור אנו ממלאים את הפילטר במים - ע"י המשאבה המובנת בפילטר, אם לפילטר שלך אין משאבה הוצא/י מהאקווריום את צינור החזרת המים ושאב/י עם הפה עד שהמים יחלו לזרום לבד דרך צינור הכנסת המים אל הפילטר, יש להמתין עד שהפילטר מתמלא מים להציב את צינור החזרת המים במקומו (מומלץ בצד הנגדי לפתח הכנסת המים) לאחר שהפילטר התמלא אפשר לחברו לחשמל, בשלב זה ישמעו קצת רעשים מהפילטר ויצאו מים מפתח יציאת המים, מקור הרעשים הוא אוויר כלוא בפילטר וזה אמור להפסק לאחר פחות מדקה, אם הרעש לא נפסק אפשר לנתק את הפילטר מהחשמל לחכות מספר שניות ולחברו שוב לחשמל.
משאבת האוויר

משאבת האוויר נועדה כדי להכניס למים בועות אויר שבזמן שהן עולות לפני המים הן מטלטלות ומערבלות את שכבת המים העליונה שממנה נכנס החמצן למים וכך יכול להכנס עוד חמצן למים החדשים שאינם רווים חמצן.

לא משנה באיזו אבן אויר משתמשים זה כבר עניין של עיצוב, ניתן לקבור את צינורות האויר במצע וכך להסתירם.

לפני חיבור צינורות האוויר למשאבת האוויר יש להתקין שסתום אל חוזר - זהו שסתום חד כיווני שמורכב על צינור האוויר בין המשאבה לבין אבן האוויר ותפקידו למנוע כניסת מים מהאקווריום אל משאבת האוויר במקרה שהמשאבה מפסיקה לפעול.
גוף חימום ומד חום

את הגוף חימום אנו מתקינים באזור שבו יש זרמת מים טובה כדי שתהיה טמפרטורה אחידה בכל האקווריום, חשוב לדעת שדרגות הטמפרטורה שמופיעות על גבי הכפתור הבורר דרגות חום של הגוף חימום אינן מדויקות ורק נותנות דרגה מקורבת, כמו כן רצוי לקנות גוף חימום מתאים לנפח האקווריום כדי שאם תהיה תקלה בטרמוסטט שלו הוא לא יעבור את טמפרטורת המקסימום והדגים ימותו, את מד החום יש להציב באיזור שבו נקבל טמפרטורה ממוצעת באקווריום לא קרוב מדי לגוף החימום, ואת גוף החימום נכוון לאט לאט לפי הטמפרטורה המתקבלת במד חום.
תאורה

באקווריום ללא צמחיה אין צורך בתאורה אלא לשם דקורציה או אם האקווריום מוצב במקום חשוך לחלוטין, לדגים יש ראיה טובה מאד והם אינם זקוקים לתאורה מעבר לתאורת החדר לכן נדליק תאורה רק בשעות בהן אנו רוצים להציג את האקווריום ולהינות ממנו, מעבר לכך התאורה רק מעודדת צמיחת אצות.
בהצלחה בהמשך...
עמי וצוות אפריקן ציקליד מאחלים הצלחה בתחביב המעניין ביותר שקיים.
חוות דגי נוי המתמחה בריבוי ציקלידים. אפריקאים נדירים,יבוא ושיווק לחנויות, ולפרטיים.
הדרכה מיקצועית בפורום האתר שלנו.
דגי נוי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב