דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אירועים - מעצב הבית או מעצב פרטי ? 

מאת    [ 03/07/2009 ]

מילים במאמר: 864   [ נצפה 2356 פעמים ]

הנושא המדובר הינו בעיה שרבים מהמתחתנים והעושים אירועים אינם מודעים לה ומגלים אותה כאשר כבר מאוחר מדי.
אולמות רבים מחייבים בחוזה את הלקוח לקחת את מעצב הבית ולא מאפשרים כניסת מעצבים מבחוץ, רבים אף מפליגים וקונסים לקוחות המתעקשים לאחר חתימת החוזה.
התופעה איננה יחודית לתחום עיצוב אירועים אלא קיימת גם בתחום ההגברה והתאורה תופעה שהחלה בתחום זה לפני כ - 15 שנה לערך.
אז מה עושים ?

חשוב לדעת שאם לא הייתם עירנים וחתמתם על חוזה כמעט ואין מה לעשות נגד זה, או שמשלמים את הקנס כפי שהאולם דורש ע"פי החוזה או שמוותרים.
מוותרים - לא כל כך מהר, ראשית חשוב לדעת שלפני שחתמתם על החוזה הכל נתון למשא ומתן, קיראו את החוזה לפני חתימתו אם מצאתם סעיפים מגבילים אתם יכולים לדרוש את הסרתם מהחוזה, איום בלא לעשות את האירוע באותו אולם יכול לעשות פלאים בהרבה מקרים, גם אם חתמתם עדיין הכל תלוי בעקשנות ובנחישות שלכם ויש לנו עוד הרבה רעיונות אך לא נציינם במאמר זה.
לא חייבים לוותר ללא מאמץ ולמה זה כל כך חשוב לכם - ובכן זה חשוב אם אתם רוצים שהאירוע שלכם יהיה מיוחד בתחום עיצוב האירועים, שתדעו שאתם משלמים ומקבלים תמורה מלאה עבור כספכם.
ניתן לכם קצת נתונים על כיצד דברים עובדים ומה למעשה אתם מפסידים, לא אומר שבכל המקרים הדברים הם כך אך אוכל לומר שבהרבה אם לא ברוב המקרים הנושאים המצוינים כאן הם נכונים.

ראשית מעצם העובדה שמעצבי הבית יושבים על זרי הדפנה שהניחו להם בעלי האולמות בכך שהם בלעדיים, הם לא יתאמצו עבורכם למה - כי אין להם תחרות.
הם תמיד ידחפו אתכם לדברים שהם עבורם פשוטים יותר אך בעלי הרווח הגדול יותר, לדוגמא תמיד ינסו לשכנע אתכם לקחת נברשות (שאנדאליריות) למה - כי זו עבודה קלה ורווח נקי ללא הוצאות, באים שמים את הנברשת על השולחן ונגמר, למה להתאמץ ולעצב לכם משהו יחודי - הרי ממילא אין לכם ברירה.

אותה גישה תתגלה גם לגבי המחיר, מאחר והם יכולים הם ידרשו בדר"כ מחירים גבוהים יותר ויתפשרו פחות , ואתם תמצאו את עצמכם משלמים כסף רב על משהו שיכול להקרא השכרת ציוד ולא עיצוב, פשוט לא יחודי ולא מתוחכם.

נדבר על פרחים ?

יציעו לכם פרחים וישכנעו אתכם גם על איזה פרחים כדאי ללכת, איך ינתבו אתכם למה שהם רוצים - בעזרת כל מיני טכסיסים הנפוץ ביותר ליצור הבדל במחיר בין הפרחים שהוא מעוניין שתקחו, לבין מה שהיתם אולי רוצים, ולמה - כי כבר יש לו את הפרחים מאירוע של ערב לפני.
יש פעמים שתוצע לכם סוכריה מהסוג הזה כדי לדרבן אתכם ולכסות על השאר יוצע לכם זר פרחים לבר ללא תשלום נו אז אתם עכשיו יודעים שזה בטח מערב לפני במקרה הטוב ולפעמים אתם כבר הערב השלישי.
למי שחושב נו מה זה משנה - דבר ראשון מצב הפרחים, אחרי שלושה ערבים אתם יכולים להיות בטוחים שהם עייפים, ויותר חשוב מזה לא נראה לי ששווה להתפשר על עיצוב של חתונה שלמה בעבור חופן פרחים נבולים בחינם.

אמרנו כבר ורק נזכיר למען האיזון שלא בכל המקרים התמונה היא כזו, אבל היא אכן כזו ברובם וזה נובע מתוך הסטטוס שניתן למעצבי הבית באופן "טבעי" נוח להם להתנהל בצורה הזו, דבר שבדר"כ פחות נפוץ אצל מעצבים פרטים וזאת שוב בגלל המצב שבו הם נתונים.
יש להם מתחרים בשוק לכן הם ירצו להיות הטובים ביותר וירצו למקסם את היכולות שלהם, רובם גם אם לא כולם ינסו להציע דברים יחודיים או יפים ושונים ויהיו יותר פתוחים להתפשרות במחירים.

ואנא אל תבינו לא נכון אין אני אומרת לכם לרוץ ולקחת כל הצעה זולה שבא אתם נפגשים בין אם היא בין מעצב הבית ומעצב חיצוני או בין שני מעצבים חיצונים ואספר לכם למה, כי גם כאן טמונה סכנה ומלכודת.
הנה מקרה אמיתי מהחיים ניתנה הצעת מחיר ללקוח על עיצוב יחודי במחיר מסויים מחיר לא גבוה לכל הדעות, הלקוח טוען בפני המעצב כי יש לו הצעה מקבילה וזהה בשליש מחיר פחות, המעצב מסביר לבעל האירוע כי המחיר שניתן לו הוא הכי נמוך שאפשר במסגרת מה שהוא מקבל ולא יתכן שינתן מחיר כל כך נמוך ושיהיה אפרש כל כך גדול, כמעט וודאי הוא שהוא לא יקבל עיצוב זהה במחיר שכזה.
הלקוח מתעקש ואינו מוכן לשלם את המחיר שהרי יש לו עיצוב זהה במחיר זול בהרבה משמעותית.
לסיכום התוצאה: בערב החתונה החתן והכלה ובעל האולם עומדים פעורי פה ובשוק למראות הבאים : החופה עקומה ורעועה הפרחים על החופה נבולים, לא רק שעיצובי השולחן אינם מתקרבים למה שהוצע לו בהצעה היקרה כביכול הם נראים זוועתיים (ציטוט מדויק של בעל האולם).

ובכן אתם בטח מבולבלים אז כיצד נדע במי לבחור ?

ובכן חשוב לא ללכת על מעצב הבית כבררת מחדל עדיף לקחת מעצב משלכם בגלל כל הסיבות שהוזכרו אך עם זאת יש להפגש ולנסות להתרשם מהמעצב, ניתן לעלות בקלות על כאלה שמנסים למרוח אתכם תירוצים כמו אכלו לי בלעו לי שתו לי קל לזהות.
תמיד תבקשו לראות מה אתם מקבלים אם זה יחודי ולא נעשה בעבר ניתן לבקש הדגמה מראש של מה שמוצע, ראו האם אתם מתחברים למעצב, האם הוא קשוב לרצונות שלכם - והכי חשוב על תלכו שולל אחרי הצעות זולות מדי, הזול תמיד יהיה יקר בסופו של דבר.
אז אם אתם כבר מוציאים כסף כדי שהכל יראה טיפ טופ לא כדאי לקלקל בלנסות להוזיל בלי סוף כי ברגע שתוזילו האיש שמולכם ינסה באופן טבעי להשאיר לעצמו רווח וזה עלול לבוא על חשבוניכם, לכן דעו את הגבול גם כשאתם לוחצים על המחיר.

והכי חשוב שיהיה במזל טוב ובהצלחה.

ג'נט עיצוב אירועים תמיד ישמחו לעזור וליעץ, אז אל תהססו להתקשר.

http://www.jannet.co.il
עיצוב אירועים
ג'נט עיצוב אירועים הופכת חלומות למציאות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב