דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת ליברה לפתרון בעיות גב 

מאת    [ 01/07/2009 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 3138 פעמים ]


טיפול ליברה לבעיות גב בגיל השלישי

ליברה הינה שיטת טיפול אשר מאזנת את תפקוד שרירים ומיקום של חוליות בעמוד השדרה, ע"י גישה אל מקור האנרגיה שלהם. ייחודו של הטיפול הוא בהקשבה והמשוב העדין אשר מתקיימים בין המטופל למטפל והכבוד בו מתייחסים למצב הגוף בכלל ולמצבו בגיל השלישי בפרט.

כאשר נכנסים אל הגיל השלישי (גילאי 65 ומעלה) נוצרים שינויים פיזיולוגיים טבעיים אשר יש להתחשב בהם כאשר המטופל מתלונן על כאב ובא לטיפול.

בהתייחסות לנשים בעיקר ,אך גם לגברים, חייבים להתייחס לנושא הידלדלות מסת העצם היא מחלת ה (osteoporosis). מדובר על תהליך טבעי אשר מתרחש בנשים לאחר גיל המעבר ומגיע לשיאו בגילאי 65 ומעלה, וקיים גם אצל גברים אך לרוב מופיע ומשפיע כ 10 שנים מאוחר יותר.

במהלך חיינו מסת העצם עוברת תהליך גריעה ובניה טבעי בכל יום ויום וזאת על מנת לחדש את רקמת העצם. בגיל מאוחר תהליך הגריעה מואץ כל כך עד שנוצרת ירידה משמעותית של מסת ואיכות העצם. ירידה זו מתבטאת בעצמות רגישות ושבירות. הבעיה היא לא רק הפוטנציאל המיידי לשבור עצמות אלה גם תהליך ההחלמה הארוך בו מדובר. לרוב מופיעים שברים ספונטאניים בגופי חוליות עמוד השדרה. עקב נפילות נוצרים גם שברים במפרק הירך ועצם הירך, ונדיר יותר בעצמות האמה. שברים אלו גורמים לירידת באיכות החיים ואף יכולים לסכן את חיי החולה. קיימים תכשירים ותרופות רבות בשוק המשמשים "לבניית מסת העצם" ויעילותם ניתנת לויכוח בין הרופאים. כמובן שקיימת "התעמלות בונה עצם" אשר גם כן מסיעת למצב ונתון לויכוח אם היא אכן בונה עצם. רוב סוגי ההתעמלות , כבונה עצם, פילאטיס, טאי צי וכו, נועדו לפתח את שיווי המשקל ולמנוע את נפילת האדם ובכך להפחית משמעותית את הסיכונים לשברים ופגיעות, ועל כך הברכה.

הגישה והטיפול בשיטת ליברה לכאבי גב ו osteoporosisבגיל השלישי
ליברה, כשיטת טיפל מעודנת ואנרגטית מתאימה מאוד לטיפול במצב הרגיש של החוליות והמפרקים, כפי שקיים בגיל השלישי. ידוע כי בטיפול עיסוי מסיבי או בכירופרקטיקה למשל קיים סיכון ממשי לגופו של המטופל, ונשים הסובלות מדלדול חמור במסת העצם אף סובלות משברים לאחר טיפול כזה.

הליברה בודקת בעדינות רבה את מצב החוליות ונותנת מענה מדויק בעיות הסתיידות החוליות, spndelitis , פריצות דיסק ועוד וזאת ללא מגע מסיבי פולשני. למעשה המטפל מנחה את המטופל לבצע סידרת תנועות עדינות , לפי יכולתו וברגישות לכאב וטווח התנועה שלו, והמטופל הוא זה במצע את האיזון. צורת טיפול זו פותרת כאבים ממקור שילדי ועצבי וגם "מחנכת" את המטופל לתנועה נכונה.

היופי בשיטה הוא גם בייחוס לכל מערך השרירים המחוברים לשלד ולחוליות. הליברה מאפשרת לבדוק ולטפל בכל מערך שרירי היציבה העמוקים של השלד והחוליות. הבדיקה והטיפול עדינים ודומים לבדיקת קינסיולוגיה, והטיפול אנרגטי בעיקרו. את תוצאת הטיפול מרגישים כמעט מיידית.

כל אשר נכתב ונאמר במאמר זה ובכל המאמרים המפורסמים עי דניאל סמלסון ומרכז החיוך הפנימי מובאים כמידע בלבד, אינם באים כעיצה או תחליף לייעוץ וטיפול רפואי מוסמך אצל רופא קונבנציונאלי.


כתב דניאל סמלסון, מטפל בדיקור סיני ומנהל מרכז הכשרה לטיפולי מגע "החיוך הפנימי" - המרכז לאומנויות הריפוי ומודעות עצמית.
אתר הבית www.inner-smile.co.il דניאל סמלסון 052-5477567

דניאל סמלסון "החיוך הפנימי"
http://www.inner-smile.co.il
innersmile10@gmail.com
0525477567



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב