דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליקויי בניה ודרכים לטפל בהם 

מאת    [ 30/06/2009 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2792 פעמים ]

ליקויי בניה ודרכים לטפל בהם

ליקויי בניה עשויים להתקיים בדירה חדשה או יד שנייה, גם בעבודות שמבוצעות על ידי קבלן קטן וגם באלו המבוצעות בידי חברת בנייה גדולה ומוכרת. תפיסה מוטעית המושרשת בציבור רוכשי הדירות, היא שדירה חדשה חפה מליקויי בנייה. נכון יהיה להגיד, שבדירות ישנות או יד שנייה הסיכוי להימצאות ליקויי בניה הוא גבוה יותר, אך אין בכך בכדי לפטור אותו מבדק בית של דירות חדשות לחלוטין. ההשקעה הכספית הכרוכה בעריכת בדק בית על ידי חברה אמינה מתגמדת לעומת החיסכון העתידי בערך הבית ובביצוע התיקונים על ידי הקבלן.

ליקויי בניה קטנים – גם הם דורשים טיפול

ליקויי בניה עלולים להופיע בצורות שונות ובדרגות שונה של חשיבות. ראשית, ישנם ליקויי בניה מזעריים, כאלו אשר ניתן להתעלם מקיומים כל עוד אינם צורמים לעין. מדובר בסטיות או חריגות מזעריות. לעומתם, קיימים ליקויי בניה אסתטיים הגלויים לעין ודורשים טיפול:  טיח מיושר בצורה רשלנית, גימורים לא מדויקים של צבע, סדקים או בליטות על הקירות, ציפויים, חיפויים וריצופים הלוקים בעקמומיות קלה, וכו'. ההיגיון מאחורי טיפול בליקויי בנייה קטנים הוא בכך שעלות התיקון נמוכה לרוב מהפגיעה בערך הדירה, בייחוד כאשר מדובר בדירה חדשה.

ליקויי בניה חמורים יותר

ליקויי בניה מהם אסור להתעלם הם ליקויי בניה בטיחותיים. בבית ובבניין בו אנו מתגוררים, אנחנו מצפים לרמה מקסימאלית של בטיחות, ורמת גימור העומדת בתקנים הנדרשים על מנת לקיים סביבת מגורים בטוחה. ליקויי בטיחות נפוצים הם: ליקויי בניה בממ"ד, במעקות, במדרגות פנימיות וחיצוניות, בקירות, בחדרי האמבטיה, במערכת האינסטלציה והחשמל וכו'.

ליקויי בניה מהותיים הם כאלו המתגלים בשלד של הבניין, ולרוב תיקונם כרוך בעלות גבוהה. ליקויים מסוג זה עשויים להיות קירות בלתי יציבים, סדקים ופגמים בקורות הבית, מדרגות שנעקרו מתוך הקיר התומך עצמו וכו'. אך למרות עלות התיקונים הגבוהה - ליקויים מסוג זה חייבים להיות מטופלים היות והם מהווים מפגע בטיחותי ולא רק אסתטי.

בדק בית – הטיפול בליקויי בניה

ליקויי בניה מכל סוג דורשים טיפול – ונדיר למצוא מבנה חף מליקויי בנייה. חשוב לבצע בדק בית בטרם הרכישה, ושוב – גם אם מדובר במבנה חדש. חשוב לזכור שקניית דירה מהווה אצל רוב האנשים את ההוצאה הכספית הגדולה ביותר, ולכן אבחון מוקדם של בעיות ימנע עוגמת נפש עתידית והוצאות כספיות מרובות. החברה המבצעת בדק בית יכולה במידת הצורך להנפיק דו"ח בדק בית פורמאלי אודות מצבו של המבנה, המאפשר לדרוש את הסדרת התיקונים על ידי הקבלן אך גם יפה לצורך פנייה לערכות משפטיות בכדי להגיש תביעת ליקויי בניה נגד הקבלן. מעבר לכך, ישנן בעיות רבות אשר קל יותר לטפל בהן בתחילתן, בייחוד כאשר מדובר בבניין חדש, ולכן אם נקדים תרופה למכה נוכל לחסוך לעצמנו הרבה זמן ועצבים.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב