דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קריינית רדיו - לחיות את החלום ! 

מאת    [ 29/06/2009 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3603 פעמים ]

קריינית רדיו – לחיות את החלום !

 

עולם הרדיו בכלל ותחום השדרנות בפרט הוא עולם עשיר ומעניין אשר מושך אליו מתעניינים רבים. קריינית רדיו היא אחת מהמשרות הנחשקות ביותר בתחום הרדיו, על אף העובדה כי קריינית רדיו היא רק אפשרות עיסוק אחת מני רבות שלעולמו העשיר של הרדיו יש להציע. מבלד תפקיד של קריינית רדיו ניתן לבצע עוד מני סוגים של עבודות לרבות טכנאית רדיו, עריכה מוסיקלית, דיבוב, שדרן חדשות וכיוצא בזה. קריין מנוסה שהצליח לבסס את מעמדו בתחום זוכה להערכה וכבוד רב, עבודתו מקבלת חשיפה רבה, וגם השכר גדל משמעותית עם הותק.

 

איך להפוך להיות קריינית רדיו ?

 

הדרך להפוך קריינית רדיו נחלקת לכמה מסלולים. תחום הרדיו עדיין אינו ממוקצע במאת האחוזים, לכן אינו מחייב השכלה אקדמית כתנאי לקבלה לעבודה, יחד עם זאת על מנת להפוך קריינית רדיו בהחלט נדרשים ידע הכשרה ונסיון בתחום. בדומה לתחומים רבים נוספים בעולם התקשורת גם לתחום הרדיו אפשר להכנס ב"דלת אחורית" ,להתחיל ממש מלמטה ולהתפתח עם הזמן. המסלול הזה מתאים בדרך כלל לאנשים צעירים שמוכנים להשקיע שעות רבות של עבודה בשכר נמוך ובלבד שתחנת הרדיו תאפשר להם ללמוד כיצד מתנהלים הדברים, בתקווה שיום אחד יקודמו ובסופו של דבר יהפכו להיות קריינים .

 

דרכים קצת יותר מבטיחות לבניית קריירה של קריינית רדיו הן באמצעות רכישת השכלה רלוונטית לשם כך. קריינות רדיו ניתן ללמוד בשני אופנים. קריין יכול לרכוש את השכלתו באחת מהאונברסיטאות בארץ. כיום אין תואר שלם אשר מוקדש ללימודי קריינות, יחד עם זאת ניתן ללמוד קריינות כמסלול התמחות כחלק מלימודי תקשורת לתואר. לימודי תקשורת אורכים כשלוש שנים ובסופם מתקבלת תעודת B.A. המסלול הזה הוא מסלול מצויין למי שירצה להפוך בסופו של דבר לכתב או עיתונאי, במיוחד בתחומים כלכליים ופוליטיים שכן תחומים אלה מצריכים הבנה והתמצאות, ולימודי תואר יהיו הדרך הטובה ביותר לשם כך.

 

אפשרות נוספת ללימודי קריינות היא באמצעות לימודי תעודה. לימודי קריינות במסלול תעודה ניתן ללמוד במגוון רחב של מכללות בארץ. לימודי קריינות לתעודה אלה הם לימודי קורס שאורכם כשנה והם ממוקדים מאוד. היתרון שבלימודי קריינות ,על מנת להפוך להיות קריינית בסופו של דבר, בא לידי ביטוי בכך שזמן הלימודים קצר משמעותית מלימודי תואר. בעוד שלימודי תואר אורכים כשלוש שנים הרי שעל מנת להפוך קריינית בעזרת לימודי תעודה מספיק להקדיש כשנה עד שנה וחצי ללימודי תעודה ממוקדים. מטבע הדברים גם עלות הלימודים נמוכה באופן משמעותי. יתרון נוסף שבלימודי קריינית במסגרת לימודי תעודה הוא בכך שמרבית המרצים במסלולי לימוד כאלה הם קריינים בעצמם. נתון זה מעלה את ערך הלימודים שכן התלמידים למדים ישירות מאנשי מקצוע שעושים את זה בשטח, בנוסף, היות והמרצים במסלולי תעודה ללימודי קריינות הם קריינים בעצמם פעמים רבות סטודנטים וסטודנטיות מוצאים מקומות עבודה בעזרת קשרים שנוצרו עם המרצים שלימודו אותם בקורס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב