דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רב שהוא מנהיג 

מאת    [ 26/06/2009 ]

מילים במאמר: 702   [ נצפה 2647 פעמים ]

תפקידיו של רב בקהילה הם רבים ומגוונים, הרב קוק מציין במאמר הדור כי עלינו להכיר את תכונות הדור את אופיו את הלכותיו והתנהגותו כדי שנוכל להתאים את הכלים שישפיעו על דור זה.
תמורות ושינויים מתמידים הם מסממני תקופתנו,כל מפעל תעשיימי וכל מוסד מינוכי יודע וחורת על דיגלו כי אם רצונו לשרוד- עליו עליו לחשוב כל הזמן כיצד לחולל שינויים. תמיד , כל הזמן עלינו לשמור על תורת ישראל וניצחיותה,השינוי מקדם , מאתגר , וגורם לפיתוח היצירתיות של האדם.אך צריך לעגן השינוי בתוך מסגרת עברו של העם היהודי. אוטונומיה בתוך מסגרת , חרות ממוך מצוות שאינן משתנות, שינוי מתוך שימור,אך שינוי. יציאתם של בני ישראל ממצרים והפיכתם מעבדים לבני חורין לווה מיד בקבלת תורה ומצוות,בן חורין בתוך עולמה של תורה בה מצוות בנן אדם למקום ובין אדם לחברו.
יתרו הבהיר למשה כי לא יוכל לבדו לשאת עולו של עם ישראל, חייבים להיות לצידו מנהיגים שישפיעו על העם.
מנהיגות לפעמים היא פוליטית או לוחמנית-בצה"ל או בהיי טק בתעשיה ובחינוך.
הרב הוא הדמות המנהיגה הדומוננטית המובילה במשך מאות שנים את עם ישראל לתורה ולמצוות.הרב שימש רבות כאדם אליו פנו רבים מתושבי המקום כדי להמיעץ, לשאול שאלות אישיות וקהילתיות.
דמותו של הרב מקרינה אור, חכמה בינה ודעת כדי שיוכל להשיב ולהנחותנו בדרך.בדרך התורה הנכונה. הרב צריך ליצור תשתית עדכנית כדי שהציבוריאות לקבל עצותיו הנובעות מתוך תורה ודעת. רב צריך לדעת מהו שיבוט גנטי ופרקים נוספים בביולוגיה כדי שתשובותיו יהיו מעוגנות כדבעי.
יש קהילות שלרבנים השפעה רבה על הגברת תורה העצמתה והאדרתה,יש מוסדות חינוך בהם הרבנים דמויות דימיננטיות בחשיבה ,בעשיה התורנית ובהשפעתם על הציבור..
בהיתי מפקח שנים רבות פניתי לרבני ערים וקהילות לראשי ישיבות ההסדר וישיבות גבועות כדי להתיעץ , לקבל עצה חינוכית ופדגוגית ,תשובות לבעיות הדור . חלק מהרבנים שימשו עימנו בוועדות מגוונות ובכך סייעו והשפיעו. כך הנני נוהג גם כיום.
פניתי בזמנו לעשרות רבנים כדי שינחוני בעמלנו החינוכי בהתיחסות לדילמות המועלת על ידי התלמידים,כולם השיבו בנמרצות ובעוצמה על הרעיון . עלינו להקשיב לדילמות התלמידים ואף הבוגרים ולהתמודדעימם. לפעמים ההקשבה היא היא התשובה.
תךמידיםלימדוני כי הם מרוצים מהישגי בית הספר אך" אין עם מי לדבר" הם תלמידי דור זה מבקשים דמויות בעלי שיעור קומה לשיחה ודיון על מיגוון נושאים על כל מה שמטריד אותם. המורים בדור זה חייבים לעסוק לא רק בהוראת המקצועות השונים אלא עליהם להקשיב לעודד שאילת שאלות ודילמות.
בישיבות ובמכינות משמשים הרבנים כדמויות מפתח בעיצוב פני הדור.

רבים...רבים מאוד שסיימו לימודיהם התורניים והאקדמיים מחפשים אף הם דמויות תורניות שיוכלו עימם להתיעץ ולהעלות בעיות וקושיות -בני השלושים ומעלה, רובם ככולם בעלי השכלה תורנית ואונברסיטאית ולהם דילמות במיגוון אדיר של נושאים.
רובם ככולם שולטים במיחשוב גולשים רבות. שוחחתי עם הרב הדגול והנערץ הרב יובל שרלו ראש ישיבת ההסדר בפתח תקוה, דמות מדהימה משפיעה , מנהיג אמיתי.שמעתיו רבות בהרצאותיו ובשיעוריו בקרב אנשי הוראה וגם בפני חילוניים.
הוא הוא מקיים את הכתוב ,,,אתם ניצבים היום כלכם,,,כלם ניצבים בפני הקב"ה עלינו החובה להרבות תורה גם לציבור שאינו עוסק בתורת ישראל .הרב שרלו בהופעותיו המרשימות בפני ציבור מגוון מקיים הלכה למעשה מצוות הגדלת תורה והאדרתה.
הרב יובל שופע ממעינותיו הרבים גם במתן תשובות לאילתות -שותי"ם למיניהם המופיעים באתר שלו באינטרנט. הרב יובל מקיים ממש מאמרו של הרב קוק על הכרת אופיו של הדור.
נדהמי לשמוע כי במהלך -3- השנים האחרונות השיב הרב יובל שרלו לכדי 18000 שמונה עשרה אלף שאילתותלבני 25 ומעלה,בהם אחוז שווה של גברים ונשים ואף חרדיות פונות.
ספרו השלישי העוסק בשו"ת ייצא בקרוב,לרב יובל ספרי הגות נוספים.מדי יום גולשים לאתר מאות מאות של מתענינים חשוב לציין כי מדי יום יש למעלה מ-30=שאילתות חדשות הרב יובל מקצה שעות רבות מדי יום כדי להשיב,

יבול מדהים נהדר ונפלא ליובל השופע.
הריני מהרהר בקול היש רבנים רבים הנשאלים 30 שאלות מדי יום? הקמת הישיבה בפתח תקוה מוסיפה הוד והדר לאם המושבות,ישיבת ההסדר משפיעה על כל העיר בפעולותיהם השונות המון אהבת אדם ויראת שמים קרוב לבבות ןעזרה לזולת.
הרב שי פרון מתאר בהתרגשות השפעת בני ההסדר על הדור הצעיר הלומד בישיבה התיכונית. המגע מדי יום יוצר כבוד נימוס .במקום שיש דיאלוג השפה מכובדת והאלימות פסה ונאלמת. יישום נפלא של תפיסת ההעולם החינוכי "נוער משפיע על נוער"

לרב יובל שרלו ולשותפיו הנאמנים בישיבה שפה משותפת עם ראשי העיר ומנווט יה מנהיגיה ועם הציבור הדתי בעיר מרתקת זו.הרב שרלו מוסיף מאמרים בדברי תורה בספרים רבים אף בעלונים המחולקים מדי שבת העוסקים בפרשת השבוע.
הרב יובל מאשש את התאוריה שרק אדם עסוק יש לו זמן.

ברכת הציבור כולו לך הרב יובל שרלו המשך במרצך בעוצמה בגאון ובזקיפות קומה להנהיג ולהנחיל תורה.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב