דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוצאים לחוץ לארץ ומעוניינים בהשכרת רכב. כדאי לקרוא 

מאת    [ 24/07/2006 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 3998 פעמים ]

זכרו ?שמירה על הכללים תמנע מכם הרבה אי נעימויות וסיום בטעם לא טוב של הטיול

א. עלויות - מחיר השכרת רכב באמצעות החברות השונות בישראל זולה בדרך כלל מעלות השכרת רכב בחברות מחוץ לארץ. הפער יכול להגיע ל 25-35% מהמחיר.
ב. בחירת הרכב- ההמלצה הכי חשובה שלנו בעת בחירת הרכב היא קודם כל לא לקחת רכב שיורד ברמתו מהרכב אליו התרגלתם בארץ. אל תשכחו שבדרך כלל נוסעים קילומטרים רבים וחסכון של סכום כסף זעום יחסית עשוי לגרום אי נוחות רבה. רובנו בוודאי מכירים את ההרגשה שאנחנו עוברים לנהוג ברכב לא שלנו (במיוחד עם הוא יותר ישן או פחות מפואר) עד כמה אנחנו לא מרגישים בנוח עם האוטו וכל רעש או תזוזה לא נראים- אז בחוץ לארץ זה בדיוק אותו דבר. אמנם תמיד ניתן לשדרג את הרכב בחברות ההשכרה בחו"ל אבל אז המחיר סביר להניח יהיה יותר כואב בהרבה מאם נחליט מראש על הרכב המתאים. בנוסף צריך להתחשב במספר הנוסעים, כמות המזוודות, מספר הנהגים וכד'...
? חשוב לזכור שהרכב המוזמן תמיד יהיה דגם מייצג בלבד. חברת ההשכרה בחוץ לארץ תספק לנו רכב שיהיה שווה ערך לרכב המוזמן על פי פרמטרים שנקבעים על ידה. במקרה שאין הדגם שהזמנתם המלצתנו שתנסו ללחוץ בעדינות ויש סיכוי (עם חיוך גדול) שתקבלו דגם מפואר יותר בלא תוספת מחיר.

ג. מה כוללת ההשכרה -בדרך כלל בחברות ההשכרה בישראל המחיר כולל ביטוח נגד תאונות וגניבות וקילומטר חופשי. כאשר ההשתתפות העצמית של הביטוח משתנה לארץ לארץ, מרכב לרכב ומחברת השכרה אחת למשנה. אחד הסעפים החשובים בהצעות המחיר שאתם מקבלים הוא גובהה ההשתתפות העצמית, לא פעם תקבלו הצעת מחיר זולה שההשתתפות העצמית שלה גבוהה משאר ההצעות (לא כדאי לפסול אופציה זו אבל יש לקחת את גובהה השתתפות העצמית בחשבון) כיום אף יש חברות השכרה המציעות ביטול השתתפות עצמית (או הפחתה משמעותית) בעלות מסוימת המשולמת מראש.

ד. מועד לקיחה /החזרה של הרכב - נתחיל מיום ההחזרה, הימנעו מאיחור אפילו קל ביותר (גם אתם יכולים להחזיר שעתיים לפני ולא שעתיים אחרי) רכב שמוחזר במועד מאוחר מהשעה שרשומה בחוזה ההשכרה צפוי לחיוב נוסף שעלול להגיע ליום השכרה , ולכן יש להקפיד ולהחזיר את הרכב בשעה היעודה. מועד הלקיחה גם הוא בדרך כלל נקבע מראש והזמן מתחיל לצעוד קדימה משעת החוזה (ראוי לציין שבחלק גדול מחברות ההשכרה אם תקדימו בשעה שעתיים תקבלו את הרכב גם לפני תחילת החוזה).
ה. כרטיס אשראי בינלאומי - יש לשים לב שכרטיס האשראי שלכם הוא בינלאומי (כיום כמעט כל כרטיסי האשראי הם בינלאומיים), את הכרטיס עליכם להציג כפיקדון לחברת ההשכרה לצורך עירבון וחיוב תוספות שאינן כוללות במחיר. הכרטיס חייב להיות של הנהג הראשי או של נהג נוסף החתום בחוזה ההשכרה.
ו. מסלול הנסיעה - יש לברר מראש הגבלות כמו לדוגמא אזורים שחברת ההשכרה לא מתירה לנסוע בהם עם הרכב. מעבר בין מדינות - האם מחליפים רכב? האם דרושה אגרה כלשהיא על הרכב? או שממשיכים רגיל. דבר נוסף שצריך לבדוק מראש כבישי אגרה , במרבית המדינות יש כיום כבישי אגרה המחירים משתנים ממדינה למדינה וכן מחברת השכרה אחת לשנייה כאשר בחלק גדול מחברות ההשכרה גובים את התשלום על הכביש +דמי טיפול.
ז. דלק - תחזירו מיכל מלא, אל תבנו על תדלוק בחברת ההשכרה המחירים גבוהים בהרבה (כוללים דמי שירות) מתדלוק בתחנות דלק רגילות. בקבלת הרכב הקפידו שמיכל הדלק מלא עד הסוף , בסוף ההשכרה אף חברה לא תוותר לכם על מיכל מלא!!!

ח. רישיון נהיגה - למרות שיש מדינות שחברות ההשכרה מסתפקות ברישיון נהיגה ישראלי בלבד אנו ממליצים להוציא גם רישיון נהיגה בינלאומי (ניתן לעשות בדואר, או בנתב"ג), זאת למקרה של בדיקת רישיונות או תאונה המשטרה המקומית עשויה לבקש רישיון בינלאומי ולא להתייחס לרישיון הישראלי.

ט. שדות תעופה/ תחנות רכבת - לפעמים שווה לקחת אוטובוס ליעד שונה משדה התעופה או הרכבת ומשם להשכיר את הרכב שכן בחלק מהמדינות יש תוספת מס על יעדים אלו.

י. עברות תנועה - קיבלתם שלמו, אל תסתירו החברה תגלה ותחייב את כרטיס האשראי שלכם בתוספת דמי טיפול וכנו שהבנתם בכל פעם שחברת ההשכרה גובהה דמי טיפול הם גבוהים.
יא. מעבר בין מדינות - ברוב המדינות ישנה אפשרות להשכיר את הרכב במדינה אחת ולהחזירו במדינה אחרת. דבר זה כרוך בדרך כלל בעלות גבוהה יחסית. מומלץ בעת לקיחת הרכב לבקש רכב השייך למדינת ההחזרה (יעד הסופי של הטיול), דבר שיכול לעתים להוזיל את מחיר ההחזר או אפילו לבטלם.
יב. חוזה ההשכרה - אל תחתמו אם אתם לא בטוחים, תשאלו ותבררו. אם תחתמו על סעיפים שקשורים בחיוב קחו את החיוב הנ"ל בחשבון- לא בטוחים- תתקשרו להתייעץ עם חברת ההשכרה בארץ.
יג. אחריות - חברת ההשכרה בארץ היא הנציגה שלכם ואתם לא צריכים להתמודד עם בעיות בחברת ההשכרה בחו"ל.


למרות כל ההזהרות והבדיקות שצריך לעשות אל תפחדו חברות ההשכרה בארץ ושותפיהן בעולם רובם מסודרות מאד ודואגים למנוע אי נעימויות מבעוד מועד. את רוב הטיפים תקבלו בחברת ההשכרה עצמה ולא תפתוהו בעת הצורך.

הכי חשוב לחייך ליהנות ולבלות



טל דנטס
מנהל שיווק אתר HotCar תן לחברות לרוץ אחריך וקבל השוואת מחיר בקטגוריות: ביטוח רכב,ליסינג



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב