דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניית רכב מליסינג - האם כדאי 

מאת    [ 25/06/2009 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 7712 פעמים ]

אין כמו לקנות רכב חדש מהניילונים. מצד שני, ברגע שיצאתם איתו מסוכנות המכירות, צונח ערכו באופן ניכר ממחירו המקורי. מצד שלישי, קניית רכב מחברת ליסינג הפכה פופולארית כל-כך, עד אשר מכירת רכבים חדשים ללקוחות פרטיים הפכה לכדאית פחות עבור האחרונים.


ראשית, מה פירושה של קניית רכב מליסינג? זוהי שיטה למימון קניית רכב, שבסיסה חוזה לטווח זמן מוגדר מראש, שבו משלם הלקוח מדי חודש בחודשו סכום מסוים. בסוף התקופה ניצבות בפני הלקוח שתי אפשרויות: האחת, החזרת הרכב לחברה וסיום ההתקשרות עמה – מעין השכרת רכב לטווח ארוך. האפשרות השנייה – לרכוש את הרכב תמורת סכום הקבוע מראש בחוזה.


קניית רכב מליסינג נחלק לשניים אף הוא – ליסינג מימוני וליסינג תפעולי. במימוני, משלם הלקוח עבור הרכב בלבד, כאשר בשאר ההוצאות נושא הלקוח. קניית רכב בליסינג תפעולי משמעו כיסוי הוצאות אחזקת הרכב, ביטוח, שירותי גרירה, רכב חלופי וטיפולים על-ידי התשלום החודשי של הלקוח.


קניית רכב בליסינג – היתרונות

קניית רכב בליסינג מחזיקה ביתרונות מובהקים לא מעטים. היתרון הראשון הוא הביטחון, שאין להקל בו ראש כאשר מדובר ברכישת רכב מחברה מסודרת ואמינה ולא מאדם פרטי אנונימי. יתרון נוסף זהו המחיר. קניית רכב בליסינג מוזילה את עלותו בשיעורים שבין חמישה לעשרה אחוזים.
קניית רכבים מליסינג עדיפה גם בשל האחזקה והטיפולים השוטפים להם זוכים הרכבים הללו. בנוסף, תנאי התשלום של חברות הליסינג גמישים יחסית וניתנים לפריסה חודשים.


עוד יתרון הוא במגוון המכוניות העצום שנמכרות בליסינג. בלוחות העיתונים ובאתרי האינטרנט אפשר בקלות "ללכת לאיבוד", במובן החיובי של המילה.
קניית רכב בליסינג עדיפה גם כי האחריות מוטלת על החברה, ולעיתים – אם מדובר ברכב חדש יותר – תוענק ללקוח אחריות היצרן או היבואן על המכללים העיקריים של הרכב. כלומר, אם חלילה יתגלעו תקלות ברכב לאחר הרכישה, חברת הליסינג אמורה להחליף את הרכב ללקוח.
במקרה הכי גרוע, אם יתברר שרכשתם רכב גנוב או מזויף, האחריות תיפול על חברת הליסינג.


לנוחות יש מחיר - החסרונות

את יתרונות קניית רכב בליסינג אפשר לסכם במילה אחת: נוחות. אבל לנוחות יש מחיר. בליסינג הקונה לא יודע את איזו חברה שימש הרכב, מי עשה בו שימוש ומה היה סוג השימוש. מכוניות הליסינג אינן מצטיינות ברמת אבזור בו הן נמכרות ללקוחות הפרטיים. בנוסף, שעות הכביש שגמעו רבות יותר, לעיתים משמעותית, מאלו של מכוניות פרטיות. יתר על כן, כוח ההתמקחות של הלקוח קטן יותר כאשר מדובר בחברת ליסינג, ולעיתים החברה לא מבצעת בזמן את כל הטיפולים לפי הוראות היבואן, מטעמי חיסכון.
כך שכל אחד יעשה בסופו של דבר את שיקוליו הוא, בהתאם לתקציבו. כך או אחרת, קניית רכב מליסינג היא בהחלט אופציה ראויה לשקול לפני קניית רכב חדש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב