דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית - בשביל השקט הנפשי 

מאת    [ 25/06/2009 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2722 פעמים ]

בדק בית הוא תהליך שכדאי לבצע כשמוכרים או כאשר מתכוונים לרכוש בית חדש. תהליך זה מתבצע על ידי חברות בדק בית, ובמידה ובמהלכו מתגלים ליקויים אנו רשאים לדרוש מבעל הדירה או מהקבלן לתקן אותם לפני החתימה על החוזה, בכדי שנוכל להיכנס לבית נקי מתקלות ובעיות.
לצערנו לא כל אנשי המקצוע מבצעים את תפקידם כראוי ולראייה קבלנים רבים המשתמשים בחומרים מאיכות ירודה בכדי לחסוך כמה גרושים על חשבוננו, מבצעים עבודות שלא תואמות את הציפיות שלנו ומתכננים בצורה לקויה את המפרט הטכני של הבית. כל אלו עלולים לגרום לבעיות בחשמל, בקירות ובצנרת ובעיקר לגרום לנו לעוגמת נפש. לעיתים יכולים ליקויים אלו לגרום לסכנות בטיחותיות המסכנות את בריאותינו.
בודק מומחה המבצע בדק בית מקצועי בוחן האם הבית המוצע לרכישה עבורנו ראוי ובטוח ולכן בדק בית היא תהליך חשוב שצריך להוות גורם מכריע בהחלטה שלנו לגבי הבית.
בדק בית - אנשי המקצוע
בדיקת דירה, בדק בית חדש, או בדק בית יד שנייה מתבצעים על ידי אנשי המקצוע הרלוונטיים כמו מהנדס או שמאי מקרקעין. אנשי מקצוע אלו המוסמכים על פי חוק לבצע ביקורת מבנים יבדקו את הבית שאתם מוכרים או את זה שאתם מעוניינים לרכוש ביסודיות ולא ידלגו על שום פרט שיוכל להוות בעיה בעתיד. בנוסף מעניקים אנשי מקצוע אלו פיקוח וליווי הנדסיים, מדידת קרינה ודו"ח בדק בית שיוכל לשמש אתכם במקרה הצורך בבית משפט. קיים הבדל בין בדק בית של דירה חדשה לבדק בית של דירה יד שנייה. דירה יד שנייה חשופה יותר לפגעים דוגמת מזג האוויר בשל העובדה הפשוטה כי היא קיימת יותר שנים אשר מביאות עימן בלאי מצטבר. אך יחד עם זאת חשוב לדעת: גם דירה חדשה לגמרי חשופה למגוון כשלים הנדסיים הנובעים לרוב בשל חוסר מקצועיות בביצוע העבודה בה או מהשימוש בחומרים זולים ולכן בדק בית הוא פעולה כל כך הכרחית.
דו"ח בדק בית
בסיום תהליך בדק בית תקבלו מאנשי המקצוע דו"ח המכיל מספר סעיפים המייחסים לכל מרכיבי הבית: הסעיפים הראשונים עוסקים בתיאור חלקי הדירה, חדריה, המחסן, הגינה והחנייה (במידה וישנם). הסעיפים הבאים עוסקים בפירוט ליקויי הבנייה הסמויים והגלויים אותם המהנדס איתר במהלך בדיקותיו. כל ליקוי מהליקויים שנתגלו מופיע בסעיף נפרד תוך ציון סוג הליקוי, רמת החומרה שלו, הנחיות ברורות המחייבות את חברת הבנייה בנוגע לפעולות שיש לנקוט בכדי לתקנו וכן את מחיר התיקון. במקרה והדיון על פיצוי כספי מהקבלן בשל הליקויים ותיקונם, ישנו צורך בדו"ח בדק הבית, צילומים ותיעוד של הליקויים ומתן עדות על ידי המומחה שביצע את הבדיקה בבית המשפט. לכן גם חשוב להקפיד כי בדק בית ייעשה על ידי מהנדס שמומחיותו היא איתור ליקויי בנייה. השקעה בחברת בדק בית אמינה ומקצועית עכשיו תחסוך לכם המון עוגמת נפש והוצאות לא רצויות מאוחר יותר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב