השימוש ברשתות חברתיות למטרות שיווק,הינו תהליך אשר צובר תאוצה בימים אלו בארץ ובעולם. הטקטיקות השונות לשיווק תחת רשתות Social Media נופלות בסופו של דבר תחת אחד מעמודי היסוד הבאים:
1.הזדהות מדויקת ומהימנה
2.השתייכות לקבוצות רלוונטיות
3.מתן אפשרות למשתמשים ליזום קשר
4.אפשרות ליזום תקשורת עם משתמשים
1. הזדהות מדויקת ומהימנה
הזדהות זאת, בין אם היא באתר החברה באזור ה"אודות" או בבלוג, או בפרופיל ב- Facebook או MySpace. הינה ההצהרה לערך המוסף שלך, מי אתה והיכן ניתן למצוא אותך ולתקשר איתך. אתרים מהסוג הזה לדוגמאת LinkedIn מהווים מעין הארכה של כרטיס הביקור האלקטרוני של הארגון או האדם. לאחר הגדרת הזהות יש מעט, אם בכלל אינטראקציה או שינוי סביב מידע זה - אולם מידע זה מהווה חל' חשוב בהבנה של כלל המשתמשים בתרומתו של הארגון או אדם לרשת החברתית עצמה.
2. שיוך נכון לקבוצות עניין
מתן הזדמנות לאנשים שונים להשתייך אליך (ארגון או אדם פרטי), או לשייך את עצמך לאחרים. קבוצות עניין נפתחות וללקוחות יש הזדמנות להשתייך אליהן. הגדרת הקבוצות, התכנים שיופיעו בהם ומטרותיהן - מהוות נתבך חשוב ביותר ביצירת קהילה/קבוצה נאמנה ושיתופית.
3. אפשרות למשתמשים ליצור קשר
מתן אפשרות למשתמשים ליצור קשר, להביע דעה, להפנות את צומת הלב לנושא או אתגר מסויים. ומעל הכל האפשרות שלך לענות להם בצורה מהירה, בלתי אמצעית וברורה.
4.יזום תקשורת עם משתמשים
הצורה הטובה והמהירה ביותר להבין מה המשתמשים רוצים, צריכים, אוהבים וכדומה. פשוט יש לשאול אותם, ולקבל את התשובות שלהם בכבוד תוך התייחסות רצינית. המשתמשים יבחרו האם לענות ובאיזה אופן. מתן אפשרות למשתמשים לענות ולבקר או לעזור ולשפר - יעזור לך במידה ותהיה התייחסות רצינית ומהירה.
לסיכום:
שיווק ברשתות חברתיות הינו מסובך בעיקר בגלל שעדיין אין מתודולוגיה או פורמט נכון לעבודה. וכמו כן, רבים האתרים התומכים אשר חופפים בניהם בפונקציונאליות שלהם. הדרך הטובה היותר היא לתכנן אסטרטגיית חשיפה ברורה ברשתות החברתיות ולהתחיל ליישם אותה עקב בצד אגודל.
1.הזדהות מדויקת ומהימנה
2.השתייכות לקבוצות רלוונטיות
3.מתן אפשרות למשתמשים ליזום קשר
4.אפשרות ליזום תקשורת עם משתמשים
1. הזדהות מדויקת ומהימנה
הזדהות זאת, בין אם היא באתר החברה באזור ה"אודות" או בבלוג, או בפרופיל ב- Facebook או MySpace. הינה ההצהרה לערך המוסף שלך, מי אתה והיכן ניתן למצוא אותך ולתקשר איתך. אתרים מהסוג הזה לדוגמאת LinkedIn מהווים מעין הארכה של כרטיס הביקור האלקטרוני של הארגון או האדם. לאחר הגדרת הזהות יש מעט, אם בכלל אינטראקציה או שינוי סביב מידע זה - אולם מידע זה מהווה חל' חשוב בהבנה של כלל המשתמשים בתרומתו של הארגון או אדם לרשת החברתית עצמה.
2. שיוך נכון לקבוצות עניין
מתן הזדמנות לאנשים שונים להשתייך אליך (ארגון או אדם פרטי), או לשייך את עצמך לאחרים. קבוצות עניין נפתחות וללקוחות יש הזדמנות להשתייך אליהן. הגדרת הקבוצות, התכנים שיופיעו בהם ומטרותיהן - מהוות נתבך חשוב ביותר ביצירת קהילה/קבוצה נאמנה ושיתופית.
3. אפשרות למשתמשים ליצור קשר
מתן אפשרות למשתמשים ליצור קשר, להביע דעה, להפנות את צומת הלב לנושא או אתגר מסויים. ומעל הכל האפשרות שלך לענות להם בצורה מהירה, בלתי אמצעית וברורה.
4.יזום תקשורת עם משתמשים
הצורה הטובה והמהירה ביותר להבין מה המשתמשים רוצים, צריכים, אוהבים וכדומה. פשוט יש לשאול אותם, ולקבל את התשובות שלהם בכבוד תוך התייחסות רצינית. המשתמשים יבחרו האם לענות ובאיזה אופן. מתן אפשרות למשתמשים לענות ולבקר או לעזור ולשפר - יעזור לך במידה ותהיה התייחסות רצינית ומהירה.
לסיכום:
שיווק ברשתות חברתיות הינו מסובך בעיקר בגלל שעדיין אין מתודולוגיה או פורמט נכון לעבודה. וכמו כן, רבים האתרים התומכים אשר חופפים בניהם בפונקציונאליות שלהם. הדרך הטובה היותר היא לתכנן אסטרטגיית חשיפה ברורה ברשתות החברתיות ולהתחיל ליישם אותה עקב בצד אגודל.
שרון ישראל
מנכלית חברת Xtra Mile
חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ (OS)
http://www.xtra-mile.co.il
מנכלית חברת Xtra Mile
חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ (OS)
http://www.xtra-mile.co.il