דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבי אוזניים- המלצות לטיפול 

מאת    [ 25/06/2009 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 10496 פעמים ]

המלצות להקלת כאבי אוזניים

לכאבי אוזניים יש כמה וכמה סיבות, לרבות זיהומים חיידקיים או נגיפיים, אלרגיות, מים (בעקבות שחייה) ועוד. נפוצים ביותר הם כאבי האוזניים הנובעים מסתימה בחצוצרת הלוע והתוף המחברת את האוזן התיכונה עם החלל שמאחורי האף. כשנחסם מעבר זה, הנוזלים הלכודים בו הם בית גידול מושלם לחיידקים ונגיפים.

בילדים, חצוצרת הלוע והתוף קצרה מאוד ולכן הם מועדים יותר לדלקות אוזניים. ישנה הסכמה בקרב אנשי מקצוע על מקצת הגורמים שמביאים לדלקות:

 תינוק שאינו יונק מוגן פחות כי אינו מקבל נוגדנים וחומרים נוספים שמגנים עליו בחלב אם. תינוק שמוזן בשכיבה פגיע יותר לדלקת בגלל המבנה האנטומי של התעלה המקשרת בין האוזן התיכונה לגרון. ילד שהוריו מעשנים מועד יותר מאחרים. כמו כן, מומלץ להפחית ואף להוריד לגמרי חלב ומוצריו מהתפריט. חלב פרה מייצר ליחה ומגרה ריריות ועלול לגרום לילדים אלרגיות שחוסמות את התעלה באוזן התיכונה ויוצרת דלקות. סוכרים מחלישים את כוחן של הכדוריות הלבנות להילחם בחיידקים ומזהמים אחרים ולכן מוטב להימנע ככל האפשר מאכילת סוכרים פשוטים .

להלן כמה טיפים, בנוסף לטיפול ההומיאופתי המערכתי, להקלה ,טיפול ואף מניעת כאבים ודלקות אוזניים:

עיסוי: עיסוי הראש , במיוחד סביב האוזניים, אך לא האוזניים עצמן. לעסות כל מקום שנדמה כרגיש למגע, לפחות דקה אחת. אם צריך, אפשר לעסות שוב, כעבור מנוחה קצרה, במשך דקה.

נוזלים: לפעמים כאבי האוזניים נובעים מגודש ריר באף ובגרון. עליכם לוודא כי צריכת הנוזלים של הילד מספקת. שתייה חמה מרגיעה יותר, אך רצוי להימנע משתיית חלב ובכלל מאכל מוצרי חלב העלולים להגביר את הגודש.

אדים: שאיפת אדים עשויה להועיל (מכשיר אדים חמים ). טיפול זה מחולל כעין חום, ובמהלכו תאי הדם הלבנים נעשים פעילים יותר ומסוגלים להילחם ביתר יעילות בזיהום. חום בכלל הוא דרך יעילה להרגעת כאב אוזניים. אם שוכבים על צד אחד ומניחים את הראש על בקבוק מים חמים עטוף במגבת, הכאב נרגע מעט.

 שום: שן שום מקולפת טבולה בשמן להניח בפתח האוזן (לא לדחוף פנימה) להשאיר בפתח האוזן למשך הלילה, אלא אם כן שן השום מגרה מדי.

שמן בוצין: לטפטף לתוך האוזן טיפות אחדות של שמן בוצין. בוצין הוא צמח מרפא ושמן בוצין נמכר בבתי מרקחת וחנויות טבע. אם יש הפרשה מהאוזן, יתכן שזה סימן לקרום עור התוף קרוע. במקרה זה אסור לטפטף דבר לתוך האוזן.

תינוקות בעת בקיעת שיניים: תמצית של "פלנטנגו" הינה תרופה מצוינת לתינוקות הסובלים מכאבי אוזניים בתקופת בקיעת השיניים. יש לדלל התמצית ביחס שתי מנות תמצית למנה אחת מים. מטפטפים טיפות אחדות של התמצית המדוללת לתוך האוזן ומשפשפים מעט בחניכיים. ניתן להשיג בבתי מרקחת הומיאופתים וחנויות טבע.

חיידקים ידידותיים: הואיל ורבים מן הסובלים מדלקות אוזניים מקבלים בדרך כלל כמה סבבי אנטיביוטיקה חשוב לעזור לגוף לשקם את אוכלוסיית החיידקים הידידותיים והמועילים שבמעיים. לשם כך כדאי לתת תוסף אסידופולוס. ניתן להשיג בסופרפארמים וחנויות טבע. שינה עם ראש מוגבה מעט. השכיבה אינה מאפשרת ניקוז התעלה המחברת את האוזן התיכונה לגרון.

ענת קאופמן RChom
הומאופתיה קלאסית
פגישת ייעוץ חינם
054-5999353



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב