דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר בדולר - הדולר האמריקאי צנח אתמול 

מאת    [ 24/06/2009 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 3096 פעמים ]

מסחר במט"ח - מסחר בדולר. ה-מסחר בדולר האמריקאי התנהל אתמול (ג') במגמת ירידה, כנראה בעקבות ספקולציות בקרב סוחרי המט"ח לפיהן הבנק הפדרלי צפוי להכריז היום בכנס שהוא יוזם כי לא תהיה עליה בשעורי הרבית.

כמו כן, סוחרי מט"ח מצפים לראות מה יעלה בגורלן של אגרות החוב הממשלתיות בשווי של 104 מיליארד דולר שהממשל האמריקאי מציע למכירה. סוחרי מט"ח בעולם רוצים לדעת להיכן מועדות פניו של המטבע האמריקאי, ומידת העניין שיגלו מדינות אחרות ברכישת החוב האמריקאי תעיד רבות על המגמה, זאת לאחר חודש סוער בו הכריזו מדינות ה-BRIC על רצונן לראות מטבע אחר שמוביל את שוק המט"ח הבינלאומי.

התפתחות מדאיגה נוספת עבור הדולר שתשפיע על ה-מסחר בדולר: נדמה כי בנקים מרכזיים רבים בעולם מדירים רגליהם מהשקעה בדולר או מאחזקות דולריות, זאת לאחר שסוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס (Moody's) הצהירה כי דירוגה של ארה"ב (AAA) יעמוד בסכנה באם ישתנה מעמדו של הדולר כמטבע המוביל בשוק המט"ח.

כמו כן, עוד גורם שהשפיע על ה-מסחר בדולר היה פרסומם של אינדיקטורים כלכליים חיוביים בנוגע למגמות בכלכלה העולמית, נתונים שמצביעים על כך שסופו של המיתון קרב, וכן על העובדה שיתכן וכלכלת ארה"ב תעבור לצמיחה כבר בסוף 2009.

בשעות הערב אתמול נסחר הדולר האמריקאי בירידה מול הין היפני בשעור של 0.65% לרמה של 95.23; בירידה של 0.7% מול הפאונד הבריטי לרמה של 1.6457; בירידה של 0.42% מול הדולר הקנדי לרמה של 1.1496; בירידה של 1.25% מול הדולר האוסטרלי לרמה של 0.7955; בירידה של 2% מול הדולר הניו זילנדי לרמה של 0.6405; ובירידה של 1.9% מול הפרנק השייוווצרי לרמה של 1.0667.

מסחר במט"ח – מסחר ביורו. היורו עלה כמעט בצורה גורפת אתמול, זאת לאחר שהבנק האירופאי המרכזי (ECB) פרסם את לראשונה אי פעם תוכנית חד שנתית, שמטרתה להקל על רמת הנזילות בשוק האירופאי ועל מחנק האשראי.

רמת הנזילות בשווקים האירופאים עדיין נמוכה, זאת לאחר שבחודשים האחרונים סירבו בנקים רבים במדינות להעמיד אשראי לעסקים קטנים ובינוניים ולצרכנים פרטיים "כבדים". תוכנית ה-ECB אמורה להקל משמעותית על רמת הנזילות בשוק ולהשפיע רבות על היקף הממון שיהיה זמין בשוק המט"ח.

בשעות הערב נסחר היורו במגמת עליה מול רוב המטבעות. הוא נסחר בעליה של 1.6% מול הדולר האמריקאי, לרמה של 1.4077; בעליה של 0.85% מול הפאונד הבריטי לרמה של 0.8553; בעליה של 1.1% מול הדולר הקנדי לרמה של 1.6188; בעליה של 0.38% לדולר האוסטרלי לרמה של 1.7696; ובירידה של 0.3% לפרנק השייווצרי לרמה של 1.5023.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב