דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה עולה להקים אתר? 

מאת    [ 22/06/2009 ]

מילים במאמר: 1221   [ נצפה 4189 פעמים ]

פתיח

שוב ושוב אני ניתקל ושומע אמירות כגון אלו: "לדוד שלי יש חברה של מצלמות אבטחה וכמה יעלה לו להקים אתר משלו?". אני רוצה לדעת אילו חברות עוסקות בבניית אתרים? ומה טווח מחירים?". "אני רוצה לפתוח אתר, איזה סכום  אני צריך?".  "אין לי ידע בבניית אתר אינטרנט וגם לא בעיצוב ולכן אני צריך את שניהם. השאלה שלי היא כמה, פחות או יותר, יעלה לי?". "שוב התקשרו ושאלו, כמה עולה אתר?". "למה אי אפשר לקבל תשובה פשוטה על השאלה כמה זה עולה?"

אז מה עונים? זה תלוי!!!:


    • עם או בלי מערכת ניהול?
    • השפה הויזואלית סגורה?
    • מהי מטרת האתר: תדמית?
    • מה בנוגע לאספקת תכנים ומידע?
    • נדרשת אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאלים?
    • האם נדרש גם מכירות און ליין?
    • איזה מודולים אמורים לעבוד באתר: (פורום? חדשות? אזור מאובטח?מפיצים? מנוע חיפוש גוגל?מפה אינטראקטיבית?קטלוג מוצרים? ניהול קבצים? אזור הורדות? כו'....)

לכול אחד מאיתנו יש אתר באינטרנט. מהבלוג הפשוט (בבלוגרים השונים ובאלפי הפורטלים והאתרים החברתיים הפזורים במרחבי הרשת אשר קוראים אלינו השקם וערב, "בואו ותקימו לכם אתר/דף/פרופיל/בלוג אישי), ועד לאתרי התוכן האימתניים שמכילים בתוכם מאות אלפי דפי תוכן, עשרות מודולים לאינטראקציות עם הגולשים ונותנים מענה למיליוני גולשים בחודש.
במאמר זה אנסה להתחכות אחרי סוגי האתרים הקיימים בשוק ואחרי המרכיבים באמצעותם החברות מתמחרות את האתרים.

מטרת המאמר: לתאר את המרכיבים הקובעים את מחירו של אתר אינטרנט.

אתרים סטאטיים ודינאנמיים ואיך מוכרים אתר?

ניתן להתייחס לשני סוגי אתרים אתר סטאטי ואתר דינאמי. כמובן שקיימים סוגים רבים של אתרים ואפשרויות סיווג רבות ומגוונות.
אתר סטאטי - אתר שאינו ניתן לשינוי ללא שימוש בשפת קוד. אתר סטאטי בנוי מדפי HTML (HTML Hyper Text Markup Language" "). HTML - שפה אינטרנטית, שמגדירה לדפדפן כיצד יש להציג את העמוד. שינוי בתוך הדפים ותוספות של דפים חדשים מחייבים שימוש בשפת קוד זו. לבעלי האתר אין יכולת להוסיף עמודים או לעדכן ללא ידע בכתיבה ועריכה בשפת האינטרנט HTML. דוגמאות לאתרים סטאטיים: http://www.45c.co.il
אתר דינאמי - אתר המחובר למערכת ניהול מרכזית דרכה מוסיף בעל האתר דפים חדשים, תכנים, תמונות, סרטים ועוד. באתר דינאמי דפי ה HTML מתעדכנים באמצעות המערכת. במקרה של אתר דינאמי יש עם כן חשיבות עליונה לאיכות מערכת הניהול מבחינת נוחות העבודה איתה, אפשרויות העריכה שהיא נותנת, והאופן בו מבוצע הממשק בין המערכת לדפים שנוצרים. דוגמאות לאתרים עם מערכת ניהול: http://www.aop.co.il http://www.i-am-chacha.com
במקביל לסוג האתר ניתן להצביע על שני מודלים דרכם מציעים לנו את האתר:
השכרה - חברת האתרים בונה את האתר ומאפשרת לו לנהל את האתר דרך מערכת הניהול שלה. כלומר החברה מעבירה ללקוח אפשרות לנהל את האתר דרך מערכת ניהול מרכזית של החברה. תמורת הזכות לנהל את האתר גובה חברת האתרים דמי שכירות חודשיים.
מכירה - חברת האתרים מתאימה את מערכת הניהול שלה לדרישות הלקוח שקונה את המערכת ומקבל עליה בעלות מלאה. החברה לבניית אתרים מאפיינת ביחד עם הלקוח את האתר, לאור הצרכים שלו, ולאור צרכים אלו נבנים האתר והמערכת שמנהלת אותו. בסוף התהליך מעלים את האתר לשרתי הלקוח או לכל שרת אירוח ( Hosting) אחר ובעלי האתר מנהלים אותו כראות עינם. מרגע שעלה האתר לשרתי הלקוח והכסף עבור הפרויקט שולם זכויות היוצרים לאתר ולמערכת שמפעילה אותו הם של החברה הרוכשת.

איך מתמחרים אתר?

בתמחור של אתר לוקחות החברות לבניית אתרים מספר פרמטרים:


    • מערכת הניהול - בין אם מדובר בהשכרה או במכירה הרי שבמערכת הניהול הושקע הרבה מאוד ידע ושעות אדם ולכן המערכת מהווה מרכיב משמעותי בעלות האתר. עלות זו עשויה להיות ההבדל בין אתר זול שנבנה עם מתכנת מ 0 לבין אתר יקר יותר בו בידי החברה נמצאת מערכת ניהול בשלה יותר שכבר חוותה את הטעויות וסיימה להתגלח על הלקוחות.
    • מספר המודולים ומורכבותם - כמו שניתן היה להתרשם בפתיח ואו מגלישה קצרה באינטרנט כמות האפשרויות השונות באתר כמעט אינה מוגבלת. כל מודול כזה (אזור חדשות, קטלוג, אזור הורדות, חנות ועוד) מהווה מיני מערכת שפותחה על מנת לבצע פעולה ספציפית במסגרת האתר. הפיתוח יכול היה להיעשות עבור הלקוח ספציפית או במסגרת מערכת הניהול. כך או כך חברות האתרים גובות כסף מהלקוח על הפיתוח ואו על הזכות להשתמש בכול מודול כזה.
    • שעות עבודה - שעות עבודה נלקחות בחשבון גם ברמה העקרונית האתר כמכלול מתומחר עפ"י שעות אך גם ברמה הפרטנית. החברה מחשבת כמה שעות ייקח לעצב את האתר עם הלקוח (מספר סקיצות, תיקונים וכו') בדרך כלל עפ"י ניסיון קודם. כמה זמן ייקח לתכנת מודולים שאינם קיימים כרגע.
    • השכרת מודולים מצד שלישי - חלק מהמודולים של האתר רוכשת חברת האתרים מגורמי צד שלישי. מנוע חיפוש של גוגל רוכשת כמובן החברה מחברת גוגל אך גם מודולים נוספים כמו מערכות ניהול באנרים, מערכות למשלוח מסרונים S.M.S, מערכות לחיוג מיידי חוזר, חנויות אינטרנטיות ועוד. תמורת כל מודול כזה שנרכש מצד שלישי נדרשת חברת האתרים לשלם לאותו צד שלישי. חברת האתרים גובה מהלקוח גם את העלות אותה היא משלמת וגם אחוז מסוים של רווח על אותו מודול. 
    • מקדם סיכון - ככל שהאתר מורכב יותר, גדול יותר, ומערב יותר מרכיבים ומעורבים בו יותר גורמים כך גדל הסיכון שלוקחת חברת האתרים. כל כישלון בבניית אחד המודולים או תמחור לא נכון של אחד הספקים עשוי ליצור קושי משמעותי ביכולת לסיים את האתר בתמחור שניתן ללקוח. במקרה כזה כל האחריות נופלת כמובן על חברת האתרים. היא מחויבת למימוש המפרט שניתן, ללא קשר לכישלון או אי עמידה של אחד הספקים במפרט. במקרה כזה עלולה חברת האתרים להשקיע כסף מכיסה ואף להפסיד בעיסקה על מנת לסיים את האתר עפ"י המפרט עליו סוכם בהזמנת העבודה. מקדם הסיכון הינו מרכיב משמעותי בתמחור ומסביר חלק גדול מהבדלי המחירים העצומים שקיימים בין אתרי תדמית פשוטים לבין אתרי תוכן מורכבים. וכן בין חברות שונות.


ממה נובעת השונות במחירים בין החברות?

אם ההבדל הגדול במחירי האתרים בין החברות נובע ממכלול הסעיפים שצוינו אז מדוע ישנם הבדלים גם כאשר לכאורה נראה שהמוצרים דומים. השונות בין חברות בניית האתרים נובעת עם כן גם ממכלול פרמטרים נוספים:


    • המחיר לשעת עבודה - חברות שונות מבקשות מחירים שונים לשעת עבודה. ההבדלים יכולים להיות עצומים. הסכומים יכולים לנוע החל מ 40 - 60 ש"ח לשעה בדרך כלל צעירים ללא ניסיון שעובדים לבד ועד 350 ש"ח לשעה ואפילו יותר בחברות ממוסדות עם ניסיון רב אשר תופסות עצמן ואו נתפסות כמותג בתחום.
    • הערכת של כמות השעות בהן ניתן לסיים את האתר - הערכת השעות לתכנות האתר היא בדרך כלל מדויקת. ההבדלים מתחילים כאשר מנסים להעריך את האינטראקציה עם הלקוח. הערכת זמן האינטראקציה עם הלקוח תלויה בכמות הסקיצות שלקוח מקבל, כמות ההחזרות רמת ה -QA שמבוצע באתר וכו'. באחד המקרים נדרשנו כחברה להגיש 37 סקיצות שונות לעמוד בית. חברת האתרים במקרה כזה יכולה לתמחר גבוה ולתת מספר גדול של סקיצות או להגביל את מספר הסקיצות ולתמחר נמוך יותר.
    • עלות שלוקחת כל חברה על השימוש במערכת הניהול שלה - הקיניין המרכזי של חברת האתרים הינו מערכת הניהול שלה. המחיר אותו גובים על השימוש במערכת הניהול משתנה בין חברה לחברה. ההבדלים יכולים לנבוע גם מאיכות מערכת הניהול, האינטואיטיביות שלה, נוחות העבודה איתה, כמות האפשרויות וכו. וכן מפרמטרים פחות אובייקטיביים כמו כמה זמן וכמה כסף הושקע בפיתוח המערכת, מהי הערכת החברה לאיכות המערכת ומה הערכת החברה והשוק לאיכות החברה לניסיונה וליכולותיה.
    • אחוזי הרווח שלוקחים - כמובן שמטרתה של חברת האתרים היא רווח. עוד משתנה המסביר את ההבדלים במחירים הינו אחוז הרווח לאחר הורדת כל ההוצאות הנלוות (שעות העובדים, מערכת הניהול, תשלומים לצד שלישי וכו'. אחוזי הרווח בדרך כלל לא נלקחים באופן ישיר אלא מגולמים בכמות השעות או במחיר שעה.

כמו שניתן לראות מדובר על שוק מורכב ופתוח. ההמלצה הטובה ביותר שניתן לתת היא........לבדוק לבדוק לבדוק.
קחו הצעות נוספות, תשאלו לקוחות, תבררו מה אפשר ומה אי אפשר ועוד.
אבל הכי חשוב תגדירו לעצמכם מה בדיוק אתם רוצים ומהו התקציב שעומד לרשותכם.

זיו פורת
מנכ"ל משותף בחברת
Aop multimedia LTD
PORAT.AOP?GMAIL.COM
http://www.45c.co.il
http://www.aop.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב