דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשתות פרסום - Ad Network 

מאת    [ 20/07/2006 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 4718 פעמים ]

Ad Network היא בעצם רשת של אתרים שאוגדו על ידי צד שלישי, ברוב המקרים ע"י חברה המתמחה בשיווק ובפרסום. הרעיון מאחורי איגוד האתרים הוא פשוט:
בשל התחרות הרבה בהשגת פרסום לאתרי אינטרנט, אתר המעוניין בפרסום חייב להציג בפני המפרסם נתונים שבגינם כדאי לו לפרסם באתר, כמו למשל כמות המבקרים. בשוק הישראלי ישנו מספר מצומצם של אתרים, אך אלו גורפים כמעט את כל הפרסום. האתרים הם כמובן הפורטלים הגדולים - Walla, Nana, Ynet, MSN, NRG ועוד. לפורטלים בסדר גודל כזה יש עשרות מיליוני דפים נצפים בחודש.
שום אתר ישראלי אינו יכול להתחרות עם מספר הדפים הנצפים של הפורטלים הגדולים, אולם אם אתרים בינוניים יתאגדו עם אתרים גדולים יותר, הם יוכלו להוות כוח שקול אל מול הפורטלים הגדולים. הרעיון הזה הוא שהצמיח את רשתות הפרסום בעולם, והוא זה שעכשיו מניע גופים רבים בישראל להקים רשתות מהסוג הנ"ל.
לכאורה, די בשיתוף פעולה בין אתרים כדי להתחיל לספור את כספי המפרסמים, אך הדבר רחוק מלהיות נכון. הנכס החשוב ביותר של רשת פרסום הוא הטכנולוגיה שהיא מתבססת עליו. כדי לשלוט על פרסום ברשת של אתרים וכדי לדעת למקסם את יעילותו יש להשתמש במערכת טכנולוגית של ad serving- הגשת מודעות. ישנן הרבה מערכות שמוצעות בשוק, והשימוש בהן יקר מאוד, אך ככל שרשת תיתמך על ידי מערכת שהטכנולוגיה שלה חכמה יותר, כך יגדל יתרונה התחרותי בשוק.
חשוב שהמשווק באינטרנט יהיה מודע לקיומן של רשתות אלה משום שלפרסום בהן יש מספר יתרונות בולטים:
- הרשתות המובחרות מחולקות לאשכולות פרסום: רשת "נטינג" הישראלית, שחברים בה עשרות אתרים ישראליים, מחולקת לאשכולות שונים, כגון אשכול נשים, אשכול היריון ולידה, אשכול רכב וכדומה. לבעל עסק המוכר בגדים לתינוקות, למשל, פרסום באשכול אתרים העוסקים בהיריון ולידה יהיה אידיאלי. נוסף לכך, רשתות פרסום מציעות למפרסם רמות שונות של פילוח ומיקוד הפרסום, חלוקה לפי גילים, חלוקה גיאוגרפית, חלוקה לפי תחומי עניין וכדומה.
- רשת פרסום מציעה פתרונות גם למפרסמים קטנים. בניגוד לפורטלים הגדולים, שפרסום אצלם רק מתחיל באלפי דולרים, פרסום ברשתות פרסום יכול להיות בהיקף מצומצם יותר, במיוחד אם המפרסם מפרסם במספר אתרים מצומצם בתוך הרשת. כלומר, רשת הפרסום יכולה להוות פתרון גם למוסך, למשל, המעוניין לפרסם באתר ג'יפים, שאם לא כן, סביר להניח כי לא היה עומד בדרישות התשלום של הפורטלים הגדולים.
- המוצר הלוהט היום בשוק האינטרנט הוא שיווק מבוסס תוכן, כלומר הטמעת הפרסום כחלק אורגאני מתוכן האתר ולא כפרסומת יחידה שיוצרת אנטגוניזם אצל הגולש.
רשתות מסוימות הפנימו מגמה זו, והן מציעות למפרסם חבילות שיווק באתרים שברשת בצורה שמשתלבת באתר, בדומה לדרכים שהוצגו בפרק "שיווק מבוסס תוכן". פרסום זה מרגיע את המפרסמים שחוששים מהתדמית השלילית שיש לבאנרים ולמודעות קופצות כפרסום המציק לגולש.
- רוב הרשתות המובחרות מציעות למפרסם גישה במשך 24 שעות ביממה למערכת סטטיסטיקה מתקדמת אשר מראה בזמן אמת את תוצאות הקמפיין. בפרסום בפורטלים, האופציה הזו אינה קיימת בדרך כלל, והאפשרויות לשנות את אופי הפרסום במהלך הקמפיין מצומצמות יותר.
חשוב לזכור! לפרסום בפורטלים הגדולים יש הרבה מאוד יתרונות על פני פרסום ברשת אתרים, לפחות בשלב הזה. היתרון הגדול ביותר של הפורטלים הוא המיצוב. היום, בעקבות ממדי החשיפה של אתרי האינטרנט, חברות מרגישות חובה להיראות במדיום האינטרנט, והופעתן בו מהווה חלק ממיצובן. מסיבה זו חברות גדולות הפונות לקהל יעד רחב, כגון בנקים, חברות ביטוח וכדומה, מפרסמות בפורטלים הגדולים, המספקים חשיפה נרחבת אך לא בהכרח ממוקדת. כמשווקים באינטרנט חשוב להכיר גם את רשתות האתרים כפתרון פרסומי אשר כדאי לשלבו בתמהיל השיווק האינטרנטי של החברה, במיוחד אם רוצים לפרסם בצורה ממוקדת ומפולחת.
דוגמה לרשתות פרסום (Ad Network) מובילות:
בעולם - www.valueclick.com ( www.fastclick.com לשעבר)
בישראל - www.netting.co.il
עומר קפלן הוא סמנכ"ל השיווק של חברת
A-2-Z שיווק בינלאומי באינטרנט
http://www.a-2-z.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב