דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עקרונות לשיקול בעת עיצוב חדרי ילדים 

מאת    [ 21/06/2009 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 3407 פעמים ]

עיצוב חדרי ילדים שונה מעיצוב של שאר חלקי הבית. בעוד עיצוב הבית מונחה לרוב על ידי שיקולים פרקטיים, יש לזכור כי עיצוב חדרי ילדים הינו למעשה עיצוב של חלל מאוד פרטי ומיוחד - חדר הילדים הוא העולם הקסום של ילדיכם, הממלכה הקטנה בה הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם. כל הורה טוב ישמח ליצור לילדו את הסביבה הטובה ביותר להגשמת חלומותיו. את עיצוב חדר הילדים מומלץ לבצע כפעילות משותפת בין ההורה לילד. באופן זה הילד מסוגל לבטא את עצמו וליצור את סביבת מגוריו בהתאם לרצונותיו, כל זאת בעזרת הניסיון והיכולות של ההורים.

גורם חשוב לשיקול בעת עיצוב חדרי ילדים הוא יצירת תנאים מתאימים לכל הפעילויות בהן עוסק ילד - חשוב ליצור פינת עבודה בה יכין שיעורים, ובאותה מידה חשוב ליצור חלל משחקים גדול במרכז החדר או אחת מפינותיו. מומלץ להעניק לחדר נושא ולעצב את החדר בהתאם לו. כך למשל, חדר אשר יעוצב במוטיב נסיכות יצבע בצבעי ורוד ותכלת, יתלו בו תמונות של נסיכות מסרטים מצויירים ווילונות המזכירים בעיצובם וילונות מלכותיים.

אחד הגורמים החשובים ממנו אין להתעלם בעת עיצוב חדרי ילדים הוא שילדים גדלים מהר מאוד, וכך גם נושאי העניין שלהם. לפיכך חשוב לעצב את החדר כך שיהיה נתון לשינוי מהיר בעת הצורך - הרי הילד שהיום משחק בקוביות לגו בשנה הבאה יחליט שהוא רוצה להיות ספיידרמן ובעוד שנתיים יגלה את הרוק-נ'-רול, יתחיל לנגן על גיטרה ולהתעניין בסצנת הגראנג' של סיאטל... חשוב אם כן בעת עיצוב פנים חדר הילדים ליצור חדר וורסטילי אותו ניתן להתאים לילד המתבגר. לבסוף, יש לנקוט באמצעי זהירות בעת עיצוב חדרי ילדים, בעיקר חדרי ילדים קטנים. חשוב ליצור חדר ילדים ללא חפצים חדים או שבירים אשר עשויים לפצוע את הילד ומומלץ מאוד ליצור בחדר פינות מעוגלות עד כמה שניתן.

אז מה צריך לקנות בעת עיצוב חדרי ילדים?

בעת עיצוב חדרי ילדים יש לזכור שמדובר בחדר של ילד ולא מבוגר, ולכן צרכיו שונים משל הוריו. יש להתגבר על הפיתוי ולא למלא את החדר ברהיטים - מיטה נוחה, שולחן עבודה ואולי ספריה קטנה הם כל הרהיטים להם זקוק ילד. הוא יעריך חלל למשחק הרבה יותר מפוטון מפואר.

חשוב לבחור מנורה בעיצוב וצבע תואמים לזה של שאר החדר, אשר תיצור תאורה נעימה לעין, לא גבוהה מדי או חלשה מדי. שטיח רך צבעים התואמים את שאר החדר יצור משטח ישיבה נעים בעת משחק, ובמידה והדוגמא שעליו פרוסה לרוחב החדר הוא יצור הרגשה של חדר גדול יותר ממה שהוא באמת. כריות רכות ופופים יצדיקו את הרכישה במהרה, שכן ילדים נהנים לשכב בנוחות ולהתרווח בעת משחק. קופסאות גדולות או ארגזים מיוחדים לחדרי ילדים יהוו פתרון לאחסון הצעצועים והמשחקים.

כפי שניתן לראות, ניתן לרכוש חפצים רבים בעת עיצוב חדרי ילדים, אולם נסו לחפש חפצים אינם רק שימושיים גרידא, אלא חפצים אשר רכישתם תהפוך את החדר עצמו למשחק. כך למשל ניתן להצמיד לוחות מחיקים לאחד מקירות החדר, כך שהילד יוכל לקשקש על ה"קירות"בחופשיות. אם אין לכם רעיונות אתם מוזמנים לשאול את הילדים...שלכם !

למידע נוסף בנושא עיצוב בתים ראו מאמרים וטיפים בתחום עיצוב חדרי ילדים, חדרי ילדים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב