דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק גרילה 

מאת    [ 21/06/2009 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 3137 פעמים ]


המשמעות המקורית של המונח "גרילה" היא "מלחמה קטנה"- מלחמה של קבוצות מחתרתיות המתנגדות לשלטון ופועלות כדי לזעזע מוסכמות ומוסדות קיימים בחברה.
בתחום השיווק באינטרנט, משמעות המילה "גרילה" היא קצת שונה, למרות שגם שיטה זו מעט מחתרתית באופייה.
שיווק גרילה, שיטה שהגה ג'יי קונרד לוינסון, החלה את דרכה כאופציה זולה עבור עסקים בעלי תקציב דל שרצו לזכות בחשיפה עם מעט האמצעים שברשותם. אלה חתרו תחת אמצעי הפרסום המקובלים (טלויזיה, רדיו, שלטי חוצות) ופנו לאינטרנט- כלי שהפרסום בו זול יחסית ומביא תוצאות טובות העולות על הוצאות הפרסום. כיום זוהי אחת הדרכים היעילות והמשפיעות ביותר בתחום השיווק באינטרנט, ובמשרדי הפרסום גוברת המודעות לשיטה זו.


שיטת שיווק גרילה היא שיטת "מהפה לאוזן", בגירסא הוירטואלית שלה: "מהמקלדת לרשת".
היא מבוססת על ההנחה שרוב הצרכנים מעדיפים לקנות מוצרים על בסיס המלצות- של שכנים, קרובי משפחה, חברים ועוד.
בתרבות האינטרנט של היום, רבים משתמשים בפורומים, קהילות ורשתות חברתיות כדי לקבל את ההמלצות האלו. הרשת מלאה בפורומים של צרכנות, בהם מבקשים הגולשים עצה לגבי שירות מסוים וממליצים על שירות שהם נעזרו בו. ככל שאנשים יחוו מוצר מסוים, ייקשרו אליו רגשית וייהנו מהשירות, כך הם ימליצו עליו בפורומים ובלוגים, והגולשים ירגישו בנוח להקשיב לעצת אחיהם הצרכנים יותר מאשר לפרסומות מטעם החברה.
מסיבה זו, חברות המתמחות בשיווק באינטרנט משתמשות בשיטה זו כדי לפרסם מוצרים, והמפרסמים משתלבים בשיח של הפלטפורמות האינטרנטיות הללו ומשמשים כממליצים למוצר מסוים.

כדי ששיווק הגרילה יהיה מוצלח, יש להקפיד על מספר דברים:
? אחידות במסר- יש לבחור מסרים קליטים וקלים להבנה.
? תכנים מעניינים- כדי ליצור שיח אינטנסיבי של גולשים סביב המוצר, לא מספיק לכתוב "נסו את הסבון של חברת***, הוא מנקה את הגוף". בדרך כלל תכנים מפורטים בהם הכותב משתף את שאר הגולשים בחוויה אישית, זוכים לתגובות הרבות ביותר ובזמן קצר יותר.
? מקצועיות- יש לתחזק את הדיונים על ידי מענה לתגובות והערות של גולשים, והשתתפות פעילה בדיון.
? יש לזכור שהקוראים הם חכמים- אין לזלזל בהם. גם הם מודעים לקיומה של שיטה זו, גם אם לא בשמה המדויק, והם יודעים מתי "כופים" עליהם לקרוא פרסומת. לכן שיווק הגרילה צריך להיעשות בצורה עדינה, בהתאם לשפת הפורום. תכנים לא צריכים להיראות כמו שלטי חוצות שהעתיקו אותם לפורומים.

שיווק גרילה נבון ירחיב את מעגל הלקוחות של העסק ורווחיו יעלו על הוצאותיו, אם ייעשה בצורה הנכונה.



אלון סודרי,
מנהל מחקר ופיתוח
בנייה ועיצוב אתרי אינטרנט
אוריון - http://www.aurion.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב