דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום 2.0 - פרסום באמצעות תוכניות שותפים כמודל פרסום של ווב 2.0 

מאת    [ 19/07/2006 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 4896 פעמים ]

בשנים האחרונות הפך המושג ווב 2.0 (מושג אותו טבע טים ברנרס לי בסוף שנות ה-90) ממושג של עולם האקדמיה למושג שגור בפיהם של אנשי טכנולוגיות אינטרנט, בעלי אתרים, משווקים באינטרנט ועוד.

במאמרים רבים אשר חלקם מפורסמים באתר זה, ההתייחסות למושג הנה בעיקר התייחסות טכנולוגית המשתמשת בביטויים כמו "סמנטיות", "יישומי רשת" "AJAX". במאמר זה אתייחס לווב 2.0 מן ההיבטים החברתיים והעסקיים שלו, אשר הם עבורנו ההיבטים היותר ארציים אשר להם ההשפעה הגדולה ביותר על חיינו, ואדגים כיצד השינוי המתחולל ברשת האינטרנט בימים אלה מתייחס לפרסום באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט.

אז מהו ווב 2.0 ומהי ההשפעה המסחרית והחברתית שיש לו, או במלים אחרות מהי השפעתו על תנועת הגולשים באינטרנט?
ובכן, ווב 2.0 הנו למעשה שם כולל לטכנולוגיות סמנטיות (למשל: ajax, xml, rss, blogs ) אשר מגבירות את רמת המובנות של אתרי אינטרנט ואפליקציות אינטרנט. השימוש בטכנולוגיות אלה יחד עם סטנדרטים של ווב 2.0 (כמו RDF, URIs) הוא אשר יוצר למעשה את הווב 2.0 שהנו מעבר של הרשת מאוסף אתרים לפלטפורמה המאפשרת למשתמשי הקצה להפעיל יישומים מבוססי רשת באופן אינטגרטיבי ולפעמים גם שיתופי. ביום בו כל האתרים בעולם ישתמשו בטכנולוגיות של ווב 2.0 וייכתבו בסטנדרטים של ווב 2.0, יתגשם החזון במלואו. עד כאן החלק הקשה...

ההשפעה שיש לווב 2.0 על תנועת הגולשים באינטרנט הנה למעשה בדמוקרטיזציה של הרשת, כך שבמקום תנועה של הרבה גולשים למעט אתרים בינוניים וגדולים, התנועה זורמת כיום למעשה מכל וכל. כך, בשעה שעד לפני שנתיים - שלוש היו בישראל שלושה אתרי עיתונים גדולים אשר ריכזו אליהם את רוב תנועת הגולשים המחפשים מידע בנושאים שונים, כיום ישנה הפרטה של התנועה, ויחד עם זאת שישנם הרבה יותר גולשים באופן כללי באינטרנט, הם גם מתפזרים באופן הרבה יותר "דמוקרטי", ומבלים את זמנם באינטרנט בין הרבה יותר אתרים קטנים ובינוניים.
באופן זה, גולשים המבקשים להתעדכן בחידושים טכנולוגיים למשל, כבר אינם סומכים על שניים או שלושה עיתונים המספקים להם מידע, אלא גולשים גם בבלוגים ואתרי תוכן נישתיים, מקבלים עדכונים מפולחים בהתאם לתחומי העניין שלהם ישירות לשולחן העבודה באמצעות קוראי RSS, מבצעים חיפוש חופשי בגוגל, ומצליחים להגיע ליותר מידע, יותר נגיש ומובן, יותר מתמקצע ואיכותי.

ואם הזכרנו את גוגל, זה המקום לציין כי גם למנוע החיפוש גוגל ישנן יכולות סמנטיות הנמצאות בשימוש, ואונתולוגיה סמנטית (מילון של מילונים נושאיים היודע לזהות מונחים קשורים באותו עולם תוכן) הנו אחד מהנושאים החשובים ביותר ביכולותיו של גוגל בהווה, ובעתיד הנראה לעין.

ההשפעה של ווב 2.0 (או החלק ממנו שכבר נמצא כאן) על תנועת הגולשים באינטרנט זוהי השפעה שיש לה משמעויות חברתיות ועסקיות כאחד.
כך, יכול כיום כל אדם לפתוח בלוג ולהתחיל לפרסם את דעותיו לעולם כולו, ובמידה ודעותיו הנן נושא המעניין רבים אחרים בארץ או בעולם לצבור לאתרו תנועת גולשים מפולחת לתחום עליו הוא כותב.
כך גם מקבלים כיום המפרסמים באינטרנט אפשרויות מיקוד ופילוח משמעותיות לעומת אלה שהיו קיימות בעבר, כמו גם מודלים מתקדמים של תשלום התואם את המודל העסקי של אתרם.

שיווק ופרסום באמצעות תכניות שותפים ברשת האינטרנט הנו אחד מהמודלים הקלאסיים של פרסום באינטרנט, מודל אשר, בהשתמש בטכנולוגיה הנכונה, נותן למפרסם את כל אפשרויות הבחירה בקשר למודל התשלום, ולאתרים אליהם הוא מעוניין לכוון.

בנוסף, מודל תוכניות השותפים מספק לאתרי תוכן קטנים וגדולים כאחד את ההזדמנות והאפשרות לבחור את המפרסמים אצלם, וזאת מתוך סל של מפרסמים והצעות הקיימים ברשת השותפים. עבור אתרים קטנים רבים אשר לא הייתה להם בעבר האפשרות לייצר הכנסות פרסום ולגמלן את תנועת הגולשים שיצרו, זוהי גם הזדמנות לשינוי כלכלי ולמינוף ה"רייטינג" שכבר יש באתרם.

כאשר מחברים בין השינויים החברתיים אשר חלו על תנועת הגולשים לבין היכולות הקלאסיות של רשתות שותפים, מתבקשת המסקנה כי פרסום ושיווק באמצעות תוכניות שותפים הנו למעשה מינוף אולטימטיבי של יתרונות השינוי החברתי של ווב 2.0: הגולשים מסתובבים ביותר אתרים, בעלי האתרים כבר נהנים מתנועה מפולחת מוגברת של גולשים ומחפשים כיצד לגמלן את התנועה בדרך הכדאית ביותר, והחיבור לרשת המאפשרת בחירה של מפרסמים ותוכניות הנו מתבקש.
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס המומחים לשיווק באינטרנט מפעילת אתר שותפים.נט - רשת תוכניות שותפים בישראל

ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב