דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עם קשה-עורף 

מאת    [ 19/07/2006 ]

מילים במאמר: 695   [ נצפה 5200 פעמים ]

עקשנים נחושים מחד - אבל קשה קשה בעורף מאידך. כולם משבחים את הסבלנות, אורך רוח, העמידה האיתנה של האוכלוסיה האזרחית. בסיס רחב ואיתן בעורף - נותן אפשרות להצליח בחזית. מגיע לאוכלוסיה כה-לחי. ההסברה כלפי פנים - על הפנים. חסר שר הסברה או מסביר לאומי לעת הזאת. לפרק את מדינת "חיזבללאבון".


* מאת: עו"ד אברהם פכטר

הנשיא בוש צודק. בסגנון עממי ובאנגלית מדוברת לא דיפלומטית נוסח טקסס הוא אמר והביע את רגשות רוב מדינות העולם - צריך להכריח את סוריה ואיראן להפסיק את "הבולשיט" הזה.
הסקרים האחרונים מראים על קונצנזוס גובר והולך של הציבור בעד המשך הפעילות הצבאית כדי להביא לתוצאות ובסיס לשקט לכמה שנים הבאות. במקביל יש גם רוב בציבור, לפעילות הממשלה ותפקודם של ראש הממשלה אולמרט ושר הבטחון פרץ. אבל, כמקובל אצל יהודים, ברגע שיש כמה רגעי פירגון, צצים יחידים, עמותות וארגונים קיקיוניים עם שלטים נגד המשך המלחמה, בעד שיחות עם חיזבללא או לפחות עם ארגונים ומתווכים בינלאומיים. למען ההגינות והמוסר האישי שלהם היו מחכים להפסקת הרקיטות והסקאדים (טילי זילזל) או רצים עם השלטים לעזור לבית החולים בצפת.
ברור, שבסוף המערכה, לאחר השלמת מקסימום המטרות שניתן בזמן הקצוב שנותר - יהיה צורך לדבר עם מתווכים למיניהם, כמו הנציגים של קופי ענאן (שכבר הגיעו לארץ), ארה"ב, אנגליה, רוסיה וצרפת - שלכולם אינטרסים במזרח התיכון ולא כולם לטובת ישראל, אבל אז עלינו להיות בעמדת מיקוח של כוח, איתנות, עקשנות וגמישות של מנצחים.
יש הסכמה כללית, כי מה שהיה עד כה, לא יהיה בעתיד. כל הסדר שיבוא בגבול לבנון יתבסס על הדחקת החיזבללא על אנשיו ותשתיותיו מעבר לליטני - לטיפולה של ממשלת לבנון.
ההזנחה בקו - שהחלה עם הנסיגה המבוהלת והמבישה של צה"ל בדרום לבנון, בפקודתו של אהוד ברק - והמשך ההזנחה וההשלמה של המצב ע"י אריאל שרון - הביאה לפיצוץ הנוכחי.
הפעילות בצפון ובדרום - שחובה לחקור אותם אחרי המלחמה, הם תוצאות פרי הביאושים של אותה מדיניות איפוק משך 5-6 שנים, דבר שנתן לחיזבללא זמן, אפשרויות ואשליה של כוח, להתבסס בדרום ולהקים את מדינת "חיזבללאבון" מול עינינו.
לעת הזאת, כאשר הארועים רצים במהירות טילים מונחים, ורוב הציבור צמוד למקלטים ולחדשות, חסר שר הסברה - או מסביר לאומי.
כלפי הסברת חוץ, יש לנו מומחים מוכחים כמו שמעון פרס, ביבי נתניהו, בוז'י הרצוג - בהמשך לאביו שהיה מסביר לאומי מדרגה ראשונה, אדם שחסר היום להסברה הישראלית. העובדה שבכל הערוצים מופיעים שרים, ח"כים וקציני פיקוד העורף - זה טוב, אבל לא מספיק. צריך דמות מרכזית אחת, בעלת ידע, שטף דיבור וכריזמה פוליטית שירכז את נושא הסברת הפנים.
מאז קום המדינה סובלת ישראל מחוסר הסברה מספקת בעולם. שנים רבות פיגרנו אחרי המאורעות וההסברים באו באיחור ובגמגום. יש התקדמות עצומה בנושא - ע"י משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, משרד הבטחון וצה"ל. אבל בנקודה הזאת, בפיזור סמכויות של ההסברה בין המשרדים, טמון חלק מהכשלון הההסברתי. מאבק של אגו, סמכויות, קרדיטים, מנעו ומונעים הקמת משרד הסברה לאומי בראשות שר או סגן שר - שכן הממשלה והמדינה זקוקים לנושא כל השנים, כל יום, בארץ ובחו"ל.
לעת הזאת - יש למנות את שר המשפטים, מר חיים רמון, לתפקיד שר ההסברה, מאחר ועד כה הופעותיו והסבריו המשכנעים היו הטובים ביותר.
התקשורת על כל אגפיה, יש להודות ולשבח, עושה מלאכתה נאמנה, אוטנטית, אמינה ומקצועית - ומגיעה לה מילה טובה. ולגבי אלה שבתוכנו, שאין להם אורך רוח וכושר עמידה וכבר מתחילים להישבר - יש להגיד, תנסו הפעם לגייס כוח עמידה ואי לחיצות מעבר למחר, בשל הנסיבות המיוחדות והמטרות שעומדות בפני הממשלה, להבטיח את שלום האוכלוסיה בעתיד.
ולאלה שיוצאים נגד הממשלה ומעשיה, מתוך הציבור היהודי הציוני - צריך להתייחס ברחמים, בבוז קל, כי הם בהחלט ממלאים תפקיד חיוני במערכת. כאשר מבשלים מאכלים בסיר לחץ - יש תמיד (למען הבטחון) לבדוק ולהשאיר את כפתור/פתח ליציאת האדים פתוח, שהסיר לא יתפוצץ.
כך גם לגבי משמיצי ישראל מבפנים ומבחוץ המרצים האקדמאיים האינטלקטואלים, האמנים - המפיצים דיבת הארץ רעה בפורומים בינלאומיים, כנסים והרצאות - ממלאים תפקיד חיוני במערכת. שהרי כל גוף אנושי - חברה ומדינה, חייבת להפריש מתוכה את העודפים כדי למנוע סתימת מעיים, וכאבים מיותרים.
אין לי כל ספק או הרהור שני - שבתום פיזור אבק הקטיושות, יתעוררו משמיצי ישראל לחיים ויתייצבו כהרגלם לצד המסכן, המפסיד, כנגד ישראל - תוך שכחה מי גרם, הניע, הביא למהלכים שנאלצה ישראל לקחת להגנתה.
אנחנו מתקרבים לקו הסיום, יש להגיע אליו בהקדם, תוך הגברת המהירות בסיבוב האחרון - כדי לתת כניסה מנצחת לאיצטדיון. ואם ראש הממשלה אהוד אולמרט הצהיר שאנו ננצח - ממליץ להאמין לו.
הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב