דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרויקט מסלול- ירדו מהמסלול 

מאת    [ 20/06/2009 ]

מילים במאמר: 1698   [ נצפה 3572 פעמים ]

פרויקט מסלול- ירדו מהמסלול ©

 

 

פרויקט מסלול- הכי נמוך שיש

מי שלא ראה את התוכנית "פרויקט מסלול" בגירסא הישראלית, לא חווה נומך מימיו. נומך, מלשון, רדידות, עליבות, תת- רמה, מעין שעטנז בין הבסטה הכי דהויה בשוק העלוב בישראל, לבין מבוא לאופנה שנה א', מפי המורה הפלצן וחסר הקבלות ביותר בעולם. זהו. נמוך יותר לא ארד.

 

היומרות של שירז טל

היידי קלום מנחת התוכנית המקורית לא מתיימרת להיות כלום מעבר לדוגמנית על מרהיבה ונאמנה לעצמה.

שירז טל כן. גם בחלומות באספמיה שלה ושל עולם הדוגמנות הישראלי, לא תצליח שירז וגם לא גלית גוטמן, לנסוק לגבהים של היידי, עם כל הכלום החיצוני, שהיא מייצגת בעיני. אז למה היא מתאמצת להיראות כאילו היא שם?.

אין לי מושג מי המלביש ומי המעצב של התוכנית, במיוחד מי אחראי על לבושה של שירז. אפילו אותה הצליחו להלביש בסמרטוטי מעצבים, סטייל אירועי חינה או מימונה של 1,000 איש בפריפריות. מדד היופי של שמלת הבכורה של שירז שיקף צפיפות פייאטים ונצנצים על סמ"ר שהייתה גבוהה כמו צפיפות המגורים בשנקין תל אביב. 

 

הליהוק- מי אחראי על הקטסטרופה?

הטיפולוגיה במלוא עליבותה. ללא כל עדינות, ללא כל תחכום, הבוטות במלוא רהבה.

בסדרה המקורית קיבלנו את ג'יי- שמנמן מעיירה נידחת בארה"ב, שגדל בבית מוקף שלג, צבאים, עצים ושיגרה.

כאן קיבלנו מתחזה, עטוי שרשראות פלסטיק תוצר שוק בצלצאל, 10 ב- 10 ש"ח. נכון, שמול חלק מהמתחרים הוא נראה מציאה, אבל מול המקור...

 

צריכים ארס?- קיבלתם.

צריכים פריחה קלת שכל?- קיבלתם.

צריכים דוסית מחמד?- קיבלתם.

צריכים שמנמן דחוי?- קיבלתם.

צריכים נציג לקהילה ההומואית?- קיבלתם.

צריכים דתי לייט?- קיבלתם.

צריכים נציגה לעובדים זרים?- קיבלתם.

האמת חסר לי נציג ערבי, דרוזי, רוסי,חסרה לי לסבית.

 

טראומה בעיר הגדולה- אז מה חוויתי בפרק הראשון?

הארס העצבני

המלוהק לתפקיד הארס, ניר חוג'ה, האח המגונן, בעיני כמו הערבי מגונן על אחותו שחטאה במבט על בחור, עוד רגע ויכניס אותה ואותנו לבאר. "ידוע שיש רגשי כזה למזרחיים" הוא אומר. זה אמיתי?, או ששמו לך את הפנינים בפה?. יאללה תברח, תציל את עצמך. בעיקר  תציל אותי. בעצם, מפה הוא יכול להצטרף להחייאת הפנתרים השחורים, המזרחיים, הרגשיים , המדוכאים. פחד. פשוט פחד אלוהים. זה מה שחוויתי ממנו.

"כוס אמעק" הוא צירוף מילים מקורי ושגרתי מבחינתו. בניגוד לתוכניות בארה"ב, שם יצניעו את הקללות, כאן חשב מישהו שזוהי ברכה, כמו בוקר טוב או היי מה שלומך.  אז, כוס עמאק על מי שהביא אותך לתוכנית, וגם על מי שהרשה לך לדבר ככה.

שעה לפני כן ראיתי בפאסון אחר, בטון אחר, במקום אחר את אביו של גלעד שליט. ואני תוהה, מה היה קורה לפלשיתנאים, אילו שלחנו אליהם צבא, נחילים של חוג'ות למחילות, לבורות, שיחסלו בזעמם וברגשות התסכול והנחיתות שלהם את כולם, עד שיחזירו לנו את גלעד. חלומות באספמיה.

 

 

הסנגריה והמסנג'רת- 'חיות המחמד' מהקצוות בפריים טיים

אצל היידי היא לא הייתה שורדת דקה, למה? בגלל שלנומך יש גבול. שם. לא כאן. מודל נשי מאי שם בקצוות ישראל, שכדאי היה להכניסו לחינוך ועיצוב מחדש, תרתי משמע, רגע לפני שמשגרים אותו לאוויר. למה?, כי הוא מזהם לי ולשכמותי את האוויר. עוד יחשבו שבקצוות של המדינה כולם כמו משי חוג'ה. תתפלאו, אבל בקצוות של המדינה יש הרבה נינט, הרבה יותר מבובבלי וחוג'ה, אבל מה לעשות? הן לא מתפקדות כמו חיות מחמד כמו בובליל וחוג'ה, אי אפשר לצחוק עליהן, לשחק אותה אפוטרופסים, לללגלג, לזלזל. אז מביאים את בובליל וחוג'ה, משם לכאן, שמים אותן בפריים, והן משחקות את המשחק. אז מי המטומטם? לא בטוח שהן.

אם בפרק הראשון הצליחה חוג'ה להתל בשופטים ולגרום להם להכריז על הסמרטוט האפור, שנתפר בעבודת צוות על ידי כולם חוץ ממנה, כעל יצירה מקורית, נועזת, מה יקרה בפרק 2, בו המשימה המקורית ומאתגרת, היא לעצב הלבשה תחתונה מסמרטוטי השוק ל ב ל ו נ ד י נ י ו ת?. שמעתם טוב.

העולם על פי התוכנית מצומצם מאד, משהו בין קב"א 40 ודפ"ר, עברית שנעה בין חללית לכוס עמאק, עיצוב שכולל העמדה פוזאיסטית, עלאק פילוסופית וסופר פלצנית רדודה לסמרטוטים מגובבים חסרי עמוד שדרה.

 

חוג'ה מלמדת אותנו פרק במעמד האישה בקצוות. היא מנצלת. אומרת שבעצם היא מנהלת ויותר מכך, מנהלת צוות. בסוף עוד ישלמו לה. בסוף הפרק הראשון והיחיד שאראה, במיוחד אחרי שהשאירו אותה, התובנה באה לראשי- הינה הבובליל הבאה ודבר לא יעזור לי מול הרייטינג. אז ויתרתי. אחר כך יעשו עליה תוכנית הזויה עם הבעל באילת כמו על הבובלילית והאח המגונן, ואני אצטרך לשלם עליה לכבלים. בושה.

בשורה תחתונה, בין חוג'ה לבובליל אני מאבדת תקווה, אני חשה בושה על שאני והן- אישה. נינט הצילי.

 

השופטים- סטייליסט ללא סטייל

איך עולה שמו של כולה סטייליסט, בעיני, חסר שפה, חסר חן, בוטה שחובט ולא בסטייל, לפני שמו של מעצב, טוב, מיוחד, עם מוניטין והצלחה?. איך מכריזה שירז על השופט הסטייליסט לפני שם השופט המעצב? איך בא גל לפני ויקטור ויוי באלייש?. בתוכנית מתוקנת לא יציגו את הסטייליסט לפני מייקל קורס מעצב העל? אבל במדינה הקצוות המתיימרת, הבנויה על חוג'ה 1, חוג'ה 2 ומה שביניהם, הכל אפשרי.

גל, בעל אוצר מילים מהמממממם.... משהו בין סופר, דופר, אני קורס, מה תקוע אחי?, תשחרר, חללית ולא קרוע עליה...מה שגורם להחייאת השפה העברית ולהתהפכות שכמותי בתוך עצמי. הולך וקורס הדור, אז אל תתנו לי ממנו מור. בבקשה. שיסטל לבנות חסרות ההבנה באופנה ובמהות בקסטרו, אבל פליז, לא מול כל העם, לא מול כל העולם, עוד יחשבו שכולנו כאן כמוהו. מה, חסרים סטייליסטים עם סטייל?

 

ענת וקסמן- טוב שאת קיימת

אומרים שהיא היסטרית, מטורללת, אבל מבחינתי היא הכי שפויה. אולי לא מעצבת אופנה, אבל בהחלט מבינה במהות האופנה בשביל אישה. יופי ונוחות שפויה. היא מתבלבלת מעודף מסרים וגם אני, שתינו לא נקנה את השמלה השחורה של לוסי שחיפשה את עצמה ואת בלוטת התריס שלה בהודו משך שנה. אבל היא זוכה והיא טסה לפאריז. מזל שלקחה איתה את אלון לבנה. אם יש אחד עם שכל ישר בתוכנית, לפחות יביא את אלון לגמר, ואז אולי יצא מעז מתוק. טוב, מתוק ממש זה לא יהיה, אבל סטייל חמוץ- מתוק. "אנינות פואטית" אמר בלאיש על השמלה, בלבלול אנרגטי אני אומרת וכך הרגישה גם ענת. ענת וקסמן- טוב שאת קיימת.

 

סטודיו חיוור, ששון קדם, תואם בפנטזיה של טים גאן המיוחד- מנחה אפור, כבד, מהוה בקצוות ובמרכז, משתתפים חסרי חן ברובם, וריטה עלאק פסיכולוגית (מטורללת) אחת.

תנו לריטה לשיר. עדיף שלא תדבר. היא מפחידה באוצר המילים שלה כמו גל וחוג'ה. היא יושבת על פינות השולחן, משהו בין ילדה שנתקעה בשנתה הרביעית לכוכבת מין בסרט ליגה ז'. "איזה יופי מהמם, מהמממממממממם" הן מילות מפתח, שרבובי לשון, שיניים וגלגולי עיניים, תוך שהיא מבצעת "מוש ומשמוש" בנתנאל זיקרי, דוס המחמד המאד ליבראלי של התוכנית, שמרחק נגיעה מבחינתו הוא מושג זניח. אחרי המוש והמשמוש הרחיק נתנאל למרפסת, הוא ורגשותיו היו זקוקים לסיגריה מרגיעה ומבריאה, מסר חשוב נוסף בתוכנית המהוללה. אם תשאלו את רמי, הוא בטח יאמר לכם, שבשביל להירגע מריטה צריך יותר מסיגריה. אני יודעת שאני הייתי צריכה יותר.  

והעיקר, ריטה תיקח לו את הסמרטוט הבטוח, חסר התעוזה לאוסטרליה. מישהו לפחות עושה כאן יח"צ.

 

אז, בין מהממממממם, חללית, כוס עמאק, כוסית, בלוטת התריס שחיפשה את מהותה בהודו, סטייליסט ללא סטייל, מעצב שנמחק בשביל הפוזה ותואמת בובליל ואחיה המאיים, אני חוטפת את הג'ננה השקטה שלי, על טונות הכסף שלי ושלכם, שמבזבזים לנו על הפקות מקור ודמויות מקור, ותוהה מי צריך את זה?.

אני בעד היידי והקלום שלה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שירית בן- ישראל יועצת אסטרטגית מאמנת למצויינות אישית, עסקית וניהולית _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ MSC במנהל עסקים ו-20 שנות נסיון _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ מנכ"ל חברת STEPS TO SUCCESSS לעיצוב ארגונים מובילים (בע"מ) * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ליצירת קשר באימייל: sts4u@bezeqint.net _ _ _ _ _ _ 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב