דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים פתוחות יותר גם בניהול העסק 

מאת    [ 19/06/2009 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2166 פעמים ]

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש - 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.
נשאלת השאלה מדוע קיים הפער העצום בין גברים ונשים?
התשובה תמונה באגו - הגברים הישראלים ידועים באגו המפותח שלהם שאותו הם מטפחים מגיל ינקות וככל שמתבגרים כך גדל הקושי להיפרד ממנו. וגרוע מכך זה להודות בעובדה שלא את הכול הם יודעים ושהם יכולים ללמוד גם מאנשים אחרים.
כמו שכולם יודעים ניהול עסק עצמאי הוא מקצוע ככל המקצועות האחרים המוכרים לנו בשוק. צריך ללמוד ולתרגל אותו בכל יום על מנת להפוך אותו להרגל. בניגוד לדעה הרווחת לא נולדים מנהלים , נכון שחלקנו נולד עם תכונות מסוימות שעוזרות בניהול העסק אבל מקצוע ניהול העסק הוא מקצוע נלמד שצריכים להשקיע בו ולהתמקצע כל הזמן וכמובן להשתמש בו לאורך זמן.
הניסיון הוא אלמנט חשוב גם במקצוע ניהול העסק ולכן יש לתרגל אותו בכל יום כל הזמן. כל עצמאי ובעל עסק צריך להפנים שללא ידע וניסיון בניהול העסק אין לעסק שלו שום סיכוי לגדול ולהתפתח וכמובן להיות רווחי כמו שבעל העסק רוצה.
רוב הנשים הם נטולות אגו או מוכנות לוותר על האגו שלהם כדי להשיג את מטרתן האישית והעסקית, הן מוכנות ללמוד ולהשקיע במקומות שהן יודעות שהן חלשות בהם. הן מוכנות להשקיע זמן וכסף בשיפור החולשות שלהן , מטבע הדברים הן גם מאמינות בתהליכים ויודעות שלהצלחה אין קיצורי דרך ואילתורים.
אנחנו הגברים קוראים להן המין החלש אבל בפועל הן המין החזק שיודע לקבל החלטות, מוכן ללמוד על מנת להשתפר ורואה את ההצלחה כתהליך לטווח ארוך.
אני רוצה לשתף אתכם בדוגמה לשימוש באגו מצד רוב הגברים - כאשר אני מגיע לעסקים שגברים עומדים בראשם אני שומע סיפורים על העסק המוצלח שהם מנהלים ועל העסקאות והרווחים שהם עשו אבל לצערי המספרים מספרים לי סיפור אחר לגמרי בד"כ הפוך ממה שסופר לי. וכאשר אני מעיר את תשומת ליבו של בעל העסק לעובדה זו אני נתקל בד"כ בתגובת זלזול וחוסר אמון.
לעמת זאת בעסקים שנשים עומדות בראשם הסיפור שונה לחלוטין ישנה פתיחות והתייחסות עניינית לנאמר ומוכנות יותר גדולה להסתכל לאמת בעניים כי רוב הנשים נטולות אגו.
אני רוצה לסכם ולהגיד כי המאמר שכתבתי לא בא לקטרג על ציבור בעלי העסקים מהמין הזכרי אלא ל"האיר" את תשומת לבם שהאגו שכולנו מפתחים ומטפחים בסופו של דבר מתנקם בנו ולא מאפשר לנו לראות את המציאות האמיתית שלעתים קרובות מחייבת כל אחד ואחד מאיתנו להיעזר באנשים או לרכוש כלים אחרים על מנת לקדם את העסק שלנו.
מחבר ספר ההדרכה "ניהול עסקי באופן MAעשי".

יועץ מס מ-1992, יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים מ-1997, מאמן עסקי מ-2002.
בשלושת המקצועות הללו עבד עם עצמאים ובעלי עסקים וליווה אותם בתחומי עיסוק שונים: יזמים שרצו להקים עסקים, עצמאים ובעלי עסקים שנקלעו לקשיים כלכליים, וכל אלה שרצו - ורוצים - לשפר את מצב העסקים שלהם.

הניסיון הרב שצבר ב"משולש העסקי" הביא אותו לפתח את שיטת MA שיטה שמטרתה לעזור לעצמאים ולבעלי עסקים לשפר את הניהול העסקי ובכך להגיע לחופש כלכלי.

השיטה מועברת על ידיו בשני אופנים:
* קורס בשיטת MA על גבי DVD - קורס בלימוד עצמי לשיפור הניהול העסקי.
* קורס MA - קורס פרונטאלי לקבוצות לשיפור הניהול העסקי .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב