דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פלסטיק או אינטרנט-מועדוני לקוחות - גיל אשכנזי 

מאת    [ 19/06/2009 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2142 פעמים ]

למי מאיתנו אין איזה 3 -4 כרטיסי פלסטיק של מועדונים כאלו ואחרים. השגשוג בכרטיסי הפלסטיק הגיע מארצות הברית שם כל ילד שפותח חנות מכולת מצייד את הלקוחות שלו בכרטיס הטבות לקניות - העיקר שיבואו.
הצרכן הישראלי אוהב את זה ובגדול .מחפש תמיד את ההנחה הטובה ביותר ואת הדיל המושך ביותר.בכל קטגוריה שתבחרו תראו שכולנו נמצאים בתוך עולם שלם של מבצעים.עם כניסתך לפארם תקבל עיתון מבצעים שרק לעבור עליהם צריך חצי שעה של עיון וחשיבה עם מה להתחיל ,בטיולכם לקניון הקרוב לא תוכלו לראות חלונות ראווה נקיים ללא שלטי הסייל המפורסמים ואפילו באם חשקה נפשכם ברכב חדש לא יעזוב אתכם איש המכירות לפני שקיבלתם שלל של הטבות,כך שוק התיירות ,האופנה,הנדל"ן וכל נושא צרכני שתעלו בדמיונכם. נראה כאילו המבצעים וההטבות הם ממש חלק בלתי נפרד מחיינו.נוסיף לזאת את כרטיסי הפלסטיק באמצעותם תוכלו לקבל חברות של ממש והנחות והנה אתם חברי מועדון.
למילה מועדון יש ערך נשחק. בגוגל מופיעה המילה מועדון למעלה מ 3,500,000 תוצאות וזה רק מועדון חבר.
המילה מועדון מתקשרת להטבות ,לחברות לכייף ,למין סוג של קהילה.השחיקה בשם הביאה אותנו להיות צרכנים חשדניים ,שלא נדבר על מקבלי ההחלטות בחברה שחושבים מספר פעמים על שם נוצץ שאולי ישים את המועדון בצל ויביא לצרכן אופק חדש.
זוגתי שתחייה מחזיקה מספר כה רב של כרטיסי מועדון עד שאינה משתמשת בהם כלל בשל השיכחה והבלבול מי לשייך למה.הארנק האדום שלה מפוצץ בכרטיסי פלסטיק עד שנדמה שהיא החברה שמנפיקה אותם.העיקר שיהיה היא משיבה לשאלתי למה?
האם באמת מועדון החברים וכרטיסי הפלסטיק הם עידן שחלף או שעתיד לחלוף בעתיד?.השאלה מורכבת ולא ניתן לתת תחזית וודאית.המגמה היום היא להעניק הטבות כמותיות של כסף ממש לחברי המועדון ולא רק הנחה של 10 או חמישה אחוז על קניה חוזרת.הקמת המועדון היא עלות לא פשוטה עבור חברות שכן גילום סך ההנחות במצטבר שנתי עשוי להגיע לסכומים גדולים המשפיעים על רווחיות החברה. לכן הכדאיות של הקמת מועדון צרכנים אמיתי חייבת להבנות מהמודל הכלכלי הנכון ולא לפי כלל האצבע.
המודל הנכון והאמיתי והמדיד ביותר הוא הקמה של מועדון לקוחות אינטרנטי.כזה המבוסס על קהילת חברים שהינם הלקוחות הקיימים של החברה .באמצעות האינטרנט ניתן להעביר מסרים ולהניע לפעולה ולקבל מדידה אמיתית מה עושים חברי המועדון מול התכנים הנשלחים אליהם. גם בבניה שכזו לא מספיק משלוח ניוזלטר פשוט של הטבה או הנחה אלא בנייה שלמה של אסטרטגיית שימור לקוח ,הבנה של הלקוחות ,בנייה נכונה של מסרים תוכן ואופטימזציה על מנת למקד את אותם מסרים והחשוב מכל הענקת הטבות בלעדיות לחברי הקהילה.
הטכנולוגיה להעברת מסרים קיימת בשפע וחברות רבות עוסקות בדיוור חוקי על פי חוק התקשורת ,אך אין די בכך.חברה המחשיבה את עצמה ורוצה להתפתח ולהעמיק את הקשר מול הלקוחות שלה מחוייבת באסטרטגייה שימור לקוח אינטרנטי השונה מאסטרטגיית שימור לקוח במועדון או קלאב המבוסס על כרטיסי פלסטיק .
לסיכום, הקמה של מועדון לקוחות היא חיובית וטובה לעסקים,מחקרים מראים על גידול בקניות של חברי מועדון ,אך עלינו לשמר על כבוד המילה מועדון והחשוב מכל על כבוד הלקוחות.המדיה האינטרנטית ומועדון לקוחות באינטרנט הינו ערוץ תקשורת יעיל וממוקד לפתיחת תקשורת עם לקוחות קיימים.
גיל אשכנזי
מנכ"ל ICU טכנולוגיה שיווקית בע"מ
http://www.icu-mt.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב