דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב פנים בוראת עולם 

מאת    [ 18/06/2009 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2330 פעמים ]

עיצוב פנים בוראת עולם

הטיעון האומר שבכל מעצב פנים יש מעט מן האלוהים, מקבל חיזוק מעבודותיה של איילה צרפתי הבוראת עולמות שלמים משלה. מושפעת מהטבע בכלל ומיצורים תת ימיים בפרט, מנסה צרפתי לשפר את המקור ולברוא יקום שאולי גם אלוהים היה בורא, אם רק היו לו יותר משבעה ימים. יצור מוזר הוא האדם: בידו האחת הורס ומחריב את הטבע, כורת יערות, מחסל מינים של בעלי חיים ומקרב שואה אקולוגית, ובידו השניה יוצר יצירות מופלאות המושפעות מהטבע ומחקות אותו.

איילה צרפתי שייכת לסוג השני, עיצוביה בעלי המראה האורגני הציבו אותה בראש הפירמידה של המעצבים הישראלים המצליחים בעולם. איילה מתמקדת בעיצוב פנים בעיקר בכורסאות ובגופי תאורה אשר עיצובם מושפע ישירות מהטבע הימי: אלמוגים, מדוזות, שושנות ים ודגים, ותסלח לנו איילה אם השמטנו יצור ימי או שניים. סדנת העיצוב שלה, Aqua Creations, נוסדה בתחילת 1994 והצליחה תוך זמן קצר למקד את תשומת הלב הציבורית והתקשורתית בארצות רבות בעולם.

כפי שמגזין זה טוען מימים ימימה, כשרון אמיתי אינו יודע גבולות ומצליח לכבוש את עולם עיצוב פנים גם אם הוא ממוקם בדרום תל אביב. כיום, יש לסדנה של צרפתי נציגויות בניו יורק ובהולנד, ועבודותיה הנחשקות מוצגות בגלריות ובאולמות תצוגה באנגליה, צרפת, איטליה, רוסיה, ספרד, קנדה וברזיל. הישג מרשים ביותר הנובע מההכרה העולמית ביופיין הבלתי מעורר ובנוכחות המרשימה והבולטת של יצירותיה.

לאחר שכבשו יצירותיה את בתיהם של שוחרי העיצוב, החלה איילה בסיועו הנמרץ של בעלה, אלבי צרפתי, בנסיונות לחדור לשוק המוסדי: מסעדות, מבני ציבור ונמלי תעופה- זה היעד החדש אותו מן הסתם תכבוש במהירות. מסביר אלבי צרפתי: "רכשנו נסיון רב במתקנים גדולים כמו היצירה שהתקנו בפארק האוקיינוגרפי בולנסיה, ספרד...אקווה תוכל להתחרות בפרוייקטים עבור נמלי תעופה, מוזיאונים, וחללים ציבוריים גדולים" הזוג דורש, ועושה: יצירותיה של צרפתי מפארות, בין השאר, קזינו באטלנטיק סיטי, ומלון בלוס אנג`לס.

מי שירצה להתרשם מקרוב מיכולת היצירתית של צרפתי ומכשרונה לעצב חללים מרשימים, מוזמן לבקר במסעדת "כוכב הים האדום" באילת אשר כל עיצוב הפנים שלה נושא בברור את חותם כשרונה של צרפתי. המסעדה השוכנת מתחת לפני הים ומוקפת שוניות אלמוגים היא במה ראוייה ליצירות האורגניות של צרפתי, המתמזגות בחן עם הרקע הטבעי וכטוב ליבו של הסועד ביין, הוא עשוי להתקשות להבחין בין יצירותיה של אמא טבע לבין יצירותיה של צרפתי. האבולוציה הוציאה אותנו מהמים, איילה צרפתי מחזירה אותנו אליהם.
עוד בנושא באתר ריצוף ואמבט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב