דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות שיער נפוצות אצל נשים 

מאת    [ 17/07/2006 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 11581 פעמים ]

בעיות שיער נפוצות אצל נשים


חוסר איזון הורמונלי:

צמיחת השיער נמצאת תחת השפעה הורמונלית תמידית. נשים חשופות במהלך חייהן לשינויים הורמונליים גדולים, העשויים להשפיע על שערן.

שיבוש הורמונלי עשוי להביא לעליה בגורמי חמצון בשורשי השיער, החלשת השורשים, האטת התחדשות תאי העור והשיער, ולבסוף אף פגיעה קשה והרס במערכת הצמיחה של שיער הראש.

גיל ההתבגרות וגיל מעבר (גיל הבלות) - גילאים קריטיים לכל הגוף וגם לשיער. המאזן ההורמונלי בגוף משתנה, ומשפיע על מנגנון צמיחת השיער בכל הגוף וגם בקרקפת. בעלות נטייה להידלדלות שיער, עשויות לראות איבוד שיער סביב גילאים אלו. לרוב, הגיל המשמעותי לאישה הוא גיל המעבר (בלות), בשל ירידת ההורמונים הנשיים, ועליה יחסית של הורמונים גבריים בדמן ובסביבת זקיקי השיער.
נשירה מוגברת בעקבות לידה או הפלה - נצפית כ-3 חודשים לאחר לידה. ההורמונים בתקופת ההריון גורמים להארכת תקופת הצמיחה של השיער. לאחר הלידה יש ירידה בהורמונים אלו, ואז מס' רב של זקיקי שיער מסיימים את שלב הצמיחה ועוברים לשלב המנוחה. נוצר תיאום בתזמון הנשירה של השיער, והתוצאה היא- נשירה מוגברת. תופעה זו שכיחה מאוד, ועלולה להימשך כ-6 עד 12 חודשים. בסיומה, ברוב המקרים, צפיפות השיער ועוביו חוזרים לקדמותם.
נטילת גלולות או הורמונים ? הגלולות למניעת הריון וההורמונים החלופיים מכילים צירוף של הורמונים נשיים, ומשנים את המאזן ההורמונלי הטבעי של הגוף. לנטילת הגלולות יש השפעה על חיי השער שלך- לעיתים חיובית ולעיתים שלילית. בהתאם, נשירת שיער עלולה להתפתח בעקבות הפסקת / התחלת נטילת גלולות.
חשוב שתהיי מודעת כי לכל אישה תגובה אישית לגלולה, וגם לבחירת סוג הגלולה השפעה משמעותית על שיערך.
הפרעות בבלוטת התריס (המגן) - הורמון בלוטת התריס אחראי לחילוף החומרים בגוף, ובשיער להגברת קצב הצמיחה. הפרעות בהפרשת הבלוטה אופייניות באחוזים גבוהים יותר לנשים, ועשויות להתבטא באיבוד שיער מפושט.

נזקים קוסמטיים:

נשים נוטות "להתעלל" בשיערן בשם היופי והאופנה:
החלקת שיער כימית מסכנת את השיער יותר מכל טיפול קוסמטי אחר. הכימיקלים שוברים את הקשרים המבניים של השיער, על מנת ליישר אותו. זמן המתנה ממושך עם החומר, עלול לגרום לנזק בלתי הפיך של שבירת שיער לרסיסים.
סלסול גם כאן משנים במכוון את צורת השערה. במצב זה נפתחים בצורה מכוונת קשרי הגופרית במבנה הקרטין של השערה, בכדי לסגרם אח"כ בצורה המבוקשת.
צביעת שיער והבהרתו הצבע התמידי מורכב מחומרי צבע + חומרים מחמצנים בריכוזים שונים. מי חמצן הורסים את המלנין שבשערה, וכך מבהירים את צבעה הכהה - שלב ראשוני בצביעת השיער. חומרי הצבע חודרים למרכז השערה מבעד למעטפת שלה.


כל אלו תכשירים המונחים על העור, מי החמצן והאמוניה הכלולים בהם עשויים לפגוע הן בשערה והן ברקמת העור. השערה תסבול משבירה, ייבוש והחלשה. לראדיקלים החופשיים ממי החמצן השפעה הרסנית על העור. בחשיפה מתמידה וממושכת הם עשויים לגרום לפגיעה בזקיקי השיער ולהידלדלות.
יורם בניטה - טריקולוג ראשי
http://>www.hairclinic.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב