דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיהור מים זה עסק למקצוענים 

מאת    [ 18/06/2009 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 3235 פעמים ]

טיהור מים זה עסק למקצוענים

 

טיהור מים הוא פעולה חשובה והכרחית לבריאות.  זהו למעשה התהליך בו מועברים מים (ממקורות שונים – כמו שיוסבר בהמשך) דרך סנן אשר מונע מעבר של חלקיקי מזהמים, חומרים בלתי רצויים וכימיקלים שונים דרכו.

 

מדוע בכלל צריך טיהור מים? המים המתוקים בעולם מהווים רק שלושה אחוז מכלל המים בכדור הארץ. גם מים אלו אינם תמיד ראויים לשתייה או לחקלאות. פעולה של מטהר מים היא הכרחית לשמירה על הבריאות, ולמניעת הפצה של מחלות. המים, אשר הם מרכיב הכרחי בכל תא חי, מכילים בתוכם חומרים מסוימים. חומרים אלו הם או מומסים (חומרים שנמסו אל המים), או חלקיקי לכלוך, אדמה וכיוצא בזה. חלק מהחומרים האלו הם חיוניים וטובים (כמו מינרלים), וחלקם מזיקים לבריאות. תהליך טיהור מים הוא חשוב לסילוק כל אותם מזיקים.

 

איך מתבצע טיהור מים?

 

טיהור מים מתבצע על ידי תהליך כימי שנקרא אוסמוזה הפוכה.  בתהליך זה נדחסים מים במבחנה על ידי כוח חיצוני דרך מסנן. המסנן לוכד את  המומסים השונים (מלחים, לכלוך, כימיקלים) ולא נותן להם לעבור דרכו. המסנן עצמו הוא שכבה חצי אטומה בעלת עובי מזערי של פחות ממילימטר שעשוייה מפולימר דחוס. השכבה הזאת מאפשרת למים המטוהרים לעבור, ולחלקיקים הלא רצויים "להתקע" בה. אוסמוזה הפוכה היא חלק מתהליך טיהור מים (בהמשכו נדרשים סינונים נוספים).

 

טיהור מים – זה חשוב לבריאות

 

טיהור מים הפך בשנים האחרונות לעסק מאד דומיננטי. הקפדה על משטר מים נכון אומרת למעשה שעל אדם בוגר לצרוך כשני ליטר מים ביום. כדי לאפשר כמות מים רבים ונקיים, רבים משתמשים במערכת טיהור מים ביתית. אמנם מי הברז ככל הם במצב תקין לשתייה, אבל מומס בהם כלור. הכלור אחראי על אי התרבותם של חיידקים במים. במים מינרליים לדוגמא, שהם למעשה מי מעיין עשירים במינרליים הטובים לגוף אין כלור, אך זה דבר המגדיל את הסיכון להמצאות חיידקים. ומכאן שפעולה של טיהור מים, בין אם מי ברז, מים מליחים או אפילו מי ים הם התשובה הכי טובה למי שבריאותו חשובה לו. טיהור מים גם מותיר את רוב המינרלים החיוניים וגם מסנן את החומרים המזיקים.

 

מערכות טיהור מים   

 

קיימים דגמים שונים של מכשירים עבור טיהור מים. החל מהגדול ביותר, מפעל טיהור מי ים, התפלה למעשה, אשר קיים לדוגמא באשקלון, ואמור לספק מי ים מטוהרים בכמויות של מיליוני קוב מים לחקלאות ולצריכה ביתית. ועד למתקן ביתי המסנן את מי הברז. חברות רבות מתחרות בשוק, ומציעות מגוון מכשירים: בין אם מתקן העומד על השיש, או מערכת המותקנת מתחת לכיור. חברה  אשר עומדת בתו תקן ומספקת מוצר איכותי היא מקצוענית. יש לוודא שהמסנן המורכב בביתנו כולל מסנן פחם ומסנן אוסמוזה הפוכה. יש להשאיר את עבודת ההתקנה למתקינים מורשים, וכמובן לפעול לפי הוראות היצרן. מסננים של מערכות טיהור מים נדרשים להחלפה או ניקוי מידי פעם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב