דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגון פשיעה (עורך דין פלילי נוגה ויזל) 

מאת    [ 17/06/2009 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 3876 פעמים ]

האם אסי אבוטבול הוא אכן ראש ארגון פשיעה ?

לאחרונה הורשע אסי אבוטבול בשורה של עבירות, לאחר שבית המשפט הכריע בסוגיית ארגוני הפשיעה בישראל, והקשר שבין ארגון פשיעה לבין אסי אבוטבול. בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע נחרצות כי אסי אבוטבול הוא ראש ארגון פשיעה, וככזה הוא צפוי לעונשים כבדים על עבירות שונות שביצע.

כעורכת דין פלילית המצויה בנבכי תיקי עבריינים, חשוב לי להקפיד ולומר, כי למרות פסק הדין הקשה, הקושר את אסי אבוטבול לפעילות בתוך ארגון פשיעה, הרי שבסופו של דבר בית המשפט החליט גם לזכות את הנאשם מעשרה סעיפי אישום אחרים, והוא הורשע בעבירות שנגעו לסחיטה באיומים, הלבנת הון ומתן שוחד.

בגלל העובדה שבית המשפט רואה באבוטבול ראש ארגון פשיעה, הוא צפוי לגזור עליו עונש כפול על כל אחת מהעבירות שהוא נמצא אשם בהן. הסיבה לכך, נעוצה בחוק חדש יחסית העוסק במלחמה בארגוני הפשע בישראל. 

ארגון פשיעה ? מה זה אומר?

אז מה בעצם פירוש המושג ארגון פשיעה? החוק בישראל מגדיר ארגון פשיעה כחבורת אנשים הפועלת באופן רציף בתבנית מאורגנת, שיטתית ומתמשכת. חבורה זו פועלת למטרות פליליות ע"י אנשים שונים, המבצעים את הפשעים, על פי הוראות מראשי הארגון ועל פי מדיניותם.

החוק החדש יחסית בא להתמודד עם תופעת הפשיעה המאורגנת ועם המבנה ההיררכי של ארגוני הפשיעה. קיים מרחק רב בין מקבלי ההחלטות של ארגון פשיעה לבין מבצעי העבירות בשטח בפועל, ולכן גם קשה מאד להוכיח מעורבות של ראשי ארגון פשיעה בהקשר למעשה פלילי זה או אחר שביצעו שליחיהם. 

הפשע המאורגן בישראל ? מה זה כולל?

ארגון פשיעה עוסק בפעולות רבות המנוגדות לחוק בישראל וביניהן: הלוואות 'בשוק האפור' וגביית החובות, ניהול בתי קזינו ,הימורים ובתי זנות, ניהול משחטות רכב והפצת ומכירת החלקים למדינות שונות, ייבוא והפצת סמים מסוכנים, גביית דמי חסות, הלבנת הון, מאבקי שליטה על עסקים שונים ועוד.

ועכשיו, אני שואלת, האם אכן אסי אבוטבול עומד בראש ארגון פשע מסוג זה בישראל או שמא הוא קורבן של המערכת המשפטית, שמנסה להלחם בכל כוחה בתופעת ארגוני הפשיעה בישראל? אסי אבוטבול הורשע כבר מספר פעמים בביצוע עבירות שונות, ועדיין -ראש ארגון פשיעה זה טייטל גדול מאד, ולא פשוט לדעת אם הוא אכן כזה אם לאו.

תהא התשובה הנכונה על כך אשר תהא, אסי אבוטבול יבלה את שנותיו הבאות מאחורי סורג ובריח ? זה הדבר הוודאי ביותר בסיפור.

נגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב