דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר ביורו: באירופה מקווים שסוף המיתון קרב, והיורו מגיב בהתאם 

מאת    [ 17/06/2009 ]

מילים במאמר: 341   [ נצפה 1556 פעמים ]

מסחר במט"ח – יורו. היורו נסחר אתמול במגמת עליה, זאת לאחר שסקר ה-ZEW (מכון מחקר גרמני שמפרסם סקירות אודות כלכלת גרמניה) הצביע על כך שכלכלתה של גרמניה נמצאת במצב משופר ביחס לתחזיות האנליסטים. בחודש יוני, ציין דו"ח ה-ZEW, הצביע המדד על רמה של 44.8 – שיפור משמעותי לרמה של 31.1 שנמדדה בחודש מאי האחרון. לאור העובדה שהתחזיות הציבו את רף המדד על רמה של 35.0, הרי שברור מהו מקור האופטימיות שאחז אתמול בשוק בכל הנוגע למסחר ביורו.

עוד גורם שסייע ליורו אתמול היה פרסום נתונים אודות רמת האינפלציה הנמוכה באירופה וכן נתונים אודות היקף המשכורות ששולמו ברחבי האיחוד האירופי שרשם עליה ברבעון הראשון של 2009, בדומה לרמת העליה שנרשמה ברבעון המקביל ב-2008. פרסומם של שני הנתונים מגביר את התקווה, בן בקרב סוחרי מט"ח והן בקרב אזרחים מהשורה, כי סיומו של המיתון קרב.

בשעות הערב נסחר היורו בעליה של 0.23% לעומת הדולר לרמה של 1.3834, בירידה של 1.23% לין היפני, לרמה של 133.39, בירידה של 0.31% מול הפאונד הבריטי, לרמה של 0.8429, בעליה של 0.38% מול הדולר הקנדי לרמה של 1.5703, בעלייה של 0.4% מול הדולר האוסטרלי, לרמה של 1.7428 ובעלייה של 0.22% לרמה של 1.5061 מול הפרנק השווייצרי.

מסחר במט"ח - דולר האמריקאי. בניגוד לשלשום ולעומת היורו, אתמול צנח הדולר והמסחר במטבע האמריקאי התנהל במגמה של ירידות שערים.

הטריגר הראשי לכך היה נאום שנשא נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, בו הוא הצהיר על צורך עולמי למציאת מטבע מוביל חדש, שישמש כמטבע המוביל בעתודות המט"ח העולמיות. ירידות חדות בביקושים לדולר האמריקאי הוסיפו אף הן לירידה בערכו של הדולר אתמול. ירידות אלו נבעו מנתונים מפתיעים שהצביעו על עליה במספר הדירות החדשות שנמכרו בארה"ב.

עדיין, הגורם הראשי שהכתיב את כללי המשחק אתמול, בכל הנוגע למסחר בדולר, היה הנשיא מדוודב וההצהרה שלו. חשוב לציין שהצהרתו של מדוודב התפרסמה מספר ימים לאחר ששר האוצר שלו, אלכסי קודרין, הצהיר שמעמדו של המטבע האמריקאי עדיין איתן.

בשעות הערב אתמול נסחר הדולר במגמת ירידה בולטת: ירידה של 1.4% מול הין היפני ל-96.47, ירידה של 0.66% מול הפאונד הבריטי לרמה של 1.6427, ירידה של 0.15% מול הדולר האוסטרלי לרמה של 0.7958 וירידה של 0.25% מול הדולר הניו זילנדי, לרמה של 0.6326.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב